Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Zabel måste bort förr eller senare!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Word.Blueberry hill skrev:Tyvärr är hela han värdelös, sorry to say#10 skrev:Nån mer än jag som tycker Nils dragskott är totalt värdelöst?
Det går inte att "bygga för framtiden" när det gäller spelare i hockeysverige. Alla som visar någon framåtanda blir uppköpta direkt av kommundopade SHL-lag. Är det någon post man ska satsa på för framtiden så är det tränaren, och jag har aldrig trott på Zabel som huvudtränare sen han tog över.
Hittar bara unga spelare i vårat lag, inga lovande...Staten skrev:Problemet med sådana lag är ju att de unga lovande spelarna försvinner nästa säsong och då står vi på ruta ett igen.Magnutz skrev:JChalle har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
-
Jodå visst kommer man alltid att stötta och hoppas att det ska bli bättre men för tillfället ser det ut som innehållet i ishinkarna tömts i vårt maskineri för visst hackar det betänkligt ?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
- Lee Harvey Oswald
Re:
Eeh, nej4.9.5 skrev:I år är ju ett större fiasko än när Frankrike misslyckades i VM 2010
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
2011/2012, där pratar vi "Frankrike-vibbar".
Topp 3-lag på pappret, onödigt bra backuppsättning, grymt rutinerad silvertränare.
Denna säsong ser nästan precis ut som jag befarade innan, tandlöst och en smula virrigt med 2st 2:a målvakter som ska försöka sig på att utstråla nån sorts trygghet.
Stackare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Fick också den känslan. Är det någon i BIK som har en aning om vad de håller på med eller kör man bara? Ingen kunde ge ett enda vettigt svar på någon fråga som Jihde ställde, inte ens tränaren med polisongerna.Jim Morrison skrev:Grejen är att kontraktera 20 dumma bönder som inte förstår bättre än att bara spela hockey. Dom känner ingen press och dansar bara hoppandes med snus i käften varenda en till toarulle. Obryddhet. Dumma människor.
Taktik, spelidé, pp-varianter? - Äh fan vi kör bara.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
I match efter match så är det ju så med att alla Djurgårdsspelarna ska göra de så vackert hela tiden, alltid letar vi efter de finaste framspelningarna istället för att bara köra! Jag har sett alla DIF matcher på webben förutom den senaste mot Almtuna, och i varje match så hör man hur fantastiskt bra motståndarmålvakten är, men i själva verket så kanske det är idag och 4-5 matcher till då målvakterna stoppar DIF, annars är det våra horribla avslut och "för vackra" framspelningar som ställer till det!Praetori skrev:Det är inte så svårt att vara bra när framspelningarna är helt sönderlästa. Inte ens de sämsta av motståndarbackarna tappar koncepten. Vi har tre man som sliter stenhårt vid sargen och två backar som står vid varsin blå och skakar om knäna. Det uppstår liksom sällan plötsliga situationer som kräver en grym målvakt för att lösa. Sen skall man inte ta något ifrån BIK keepern just denna match, han agerar på ett sätt som får deras backar självförtroende nog att drälla med pucken gång efter annan och i princip skratta bort det.S. Skuggan skrev:Instämmer rörande målvakter, alla framställs som det bästa, kan inte vara så, enkelt.Jim Morrison skrev:Varenda målvakt är jättebra mot oss. Det måste bero på annat. Det finns inte så många bra målvakter i den här serien.Magnutz skrev:Hmm. Om Pogge är Hasek mellan stolparna kanske det inte är så jävla udda att vi bara gör 3 kassar?kaminor skrev:Så jävla tråkigt.
Tycker vi gör en bra match i 50 minuter. Ger bort det andra tio i första perioden.
Pogge bäst på plan, utan konkurrens. Vi är ju helt okapabla att göra mål.
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013
Fullt ös medvetslös, gammal beprövad fungerande136_Djurgårdare skrev:Fick också den känslan. Är det någon i BIK som har en aning om vad de håller på med eller kör man bara? Ingen kunde ge ett enda vettigt svar på någon fråga som Jihde ställde, inte ens tränaren med polisongerna.Jim Morrison skrev:Grejen är att kontraktera 20 dumma bönder som inte förstår bättre än att bara spela hockey. Dom känner ingen press och dansar bara hoppandes med snus i käften varenda en till toarulle. Obryddhet. Dumma människor.
Taktik, spelidé, pp-varianter? - Äh fan vi kör bara.
skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
- Jim Morrison
En fråga, tycker du man kan bygga för framtiden med spelare som Åberg, Gustafsson eller Wennberg? Eller gäller det bara den här säsongen?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Ni snackar om att värva. Vafan ska vi värva och för vilka pengar? Timmy går skadad och Kalus försvann. Nu gäller det att ha hinkvis med is i magen och spara pengarna tills dess det verkligen finns någon värd att satsa på att köpa i. Nån som dessutom vill spela i HockeyAllsvenskan.
När jag läser vad många av er skriver slås jag av att ni verkar tro vi kan värva in riktiga elitspelare, alltså SHL-spelare. Det kan ni glömma. Challe har byggt ett lag för framtiden - ett lag med ganska lite skägg men med stor potential - längre fram.
Tålamod. Visa tålamod. Stötta föreningen och laget. Inga hastiga quick-fixes finns.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Karlskoga blir sönderköpta inför den här säsongen och leder nu ändå tabellen. Du har helt rätt i dina resonemang.Vikas skrev:Det går inte att "bygga för framtiden" när det gäller spelare i hockeysverige. Alla som visar någon framåtanda blir uppköpta direkt av kommundopade SHL-lag. Är det någon post man ska satsa på för framtiden så är det tränaren, och jag har aldrig trott på Zabel som huvudtränare sen han tog över.
Frågan är hur länge du orkar vara så positiv. Det är jättebra att ha såna här på forumet som är så positiva och glada hela tiden. Men hur länge, seriöst?Magnutz skrev:Jag tror helt och fullt på långvarigt och envist tålamod med vår klubb nu. Det är riktigt tufft för hela Hockey-föreningen att befinna sig i HA och laget kämpar för att få rätsida på allt. Tålamod och överseende. Något annat är ovärdigt.
Det finns en rejäl summa som DH samlat in med hjälp av fans. Och du kan väl omöjligt mena att Timmy är orsaken till att vi spelar dåligt nu?