Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Göran

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av Göran »

Vad tycker ni att Zabel har gjort bra så här långt? Är han den bästa huvudcoachen som finns inom DIF just nu. Jag vet inte vad man skall göra ,men någon förändring tror jag att det kommer att bli framöver.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Så klent DIF.
Så, det var sista matchen på några månader.

Lycka till i den fantastiskt spännande jakten på iaf en 3-poängare till denna säsong mot random-ickelag från byar som borde självdött för länge sen
Ska du nånstans eller tar bara en paus från eländet?

Orkar knappt bli sur idag. Bara besviken. Så typiskt Djurgården. :cry:
ciirree

Inlägg av ciirree »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:Jag tycker inte att vi ska sparka Zabel. Han har byggt ett bra lag.
Men idag hade vi inte någon glädje i spelet.
Man måste förbereda laget bättre inför varje uppgift. De måste vara beredda på dessa helt vidriga charmlösa bortamatcher. Det behövs special teams för att hålla tätt sista minuterna.
Det behövs mycket innan jag ställer mig helhjärtat bakom dem som tycker Zabel står över all kritik.
..alt "en målskytt av rang" vilket både Challe och Zabel vill ha som ser till att det det inte blir nån nagelbitare på slutet för att vi ligger för många mål före.
BaronVonDif, när kommer denna värvningen att ske, för vi behöver honom nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Göran skrev:Vad tycker ni att Zabel har gjort bra så här långt? Är han den bästa huvudcoachen som finns inom DIF just nu. Jag vet inte vad man skall göra ,men någon förändring tror jag att det kommer att bli framöver.
Låt mig gissa, att vi har tagit poäng i varenda match förutom en är spelarnas förtjänst, men alla förluster är Zabels fel för att han "inte har lyckats förbereda spelarna"?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Zabel är grym. Det är inte hans fel att vi inte gör mål. Han coachar bra och sen ska spelarna utföra givna direktiv. Kan tycka att killar som glider ner i sarghörnen inte riktigt gör det de kommit överens om.

Sen, som flera skriver, så gör deras målis årets match mot oss...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Idag är vi positiva, positiva Djurgår'n!

“Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.” – Winston Churchill

Så nu är vi positiva, och litar på att grabbarna i laget inte tappar hoppet. Churchill var en klok man, och med hans vishet ska vi alla hand i hand gå vidare mot ljusare tider.

Nästa positiva inslag denna tisdagskväll är att vi faktiskt har fyra mer inspelade poäng efter 11 omgångar än vad vi hade förra säsongen. Tänk va positivt! Om vi tar fyra poäng mer i snitt var elfte omgång denna säsong, så kommer vi faktiskt ta 18 poäng mer än förra säsongen, och landa på 110 poäng! Med det facitet hade vi faktiskt kommit före Leksand förra säsongen!

Så upp med hakan gott folk, och kom ihåg: "Allways look on the bright side of life!"

Och sist men inte minst, det kunde ju ha varit värre. Asplöven kunde ju ha avgjort där med 40 sekunder kvar...
Användarvisningsbild
minalman

Asplöven HC - Djurgårdens IF 15/10 2013

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Jag förstår inte heller er som ser detta som Zabels fel? Var det han som placerade dit Arnessons fot? Skärpning grabbar!
Det var den orörbare Z som ställde ett oinspirerat lag på isen.
Bra att veta: Churchill är död
Senast redigerad av minalman den 2013-10-15 20:52:21, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

Våga för fan inte skyll på otur. Djurgårdens IF är tillräckligt sammankopplat med losermentalitet just nu så det räcker och blir över, vi behöver inte skylla på "otur" också!!! "Otur" är ett ord förlorare tar till för att dämpa fallet. DIF är uddlösa och fruktansvärt okyliga. Där har vi problemet! Inte förvånad då vi faktiskt inte har ett särskilt farligt lag på pappret. Sörensen har överprestrerat hittils, Johner är inte en toppspelare i Allsvenskan, Guter är en okej målskytt i ett bottenlag och Jocke Eriksson ska inte göra poäng. Saviano klarar inte detta ensam!

Asplöven hugger som kobror men det är rent ut sagt pinsamt att vi ständigt fortsätter förlora mot korpgäng.

Pinsamt eller rent av gulligt... DIF Hockey/Bajen Fotboll, potatoe/potato...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tänk vad olika man kan tycka, självklart är jag otroligt bitter efter poängtappet, mest för att det känns så förbannat orättvist. Men sett till helheten så känns det mycket bättre än i fjol. Förra året så tappade vi allt i slutet och det var ofta rena hönsgården i slutminuterna, men i år så känns det verkligen som att vi kan kontrollera matcherna även i tredje perioden och i slutminuterna. Mot Karlskrona tappade någon en klubba när de tog ut målvakten och idag får de in en jävla slumppuck via Arnessons skridsko, det är inget annat än ren och skär jävla otur.

Sedan kan man givetvis gnälla på att vi inte tar vara på chanserna vi får, vi borde ha gjort mer än ett mål i den här matchen, men jag tycker att vi spelar disciplinerat och stabilt. Att själva kvalitén på matchen var skit är en annan sak, för vi mötte trots allt ett skitgäng i en skithall i en skitserie.

Men jag känner mig fortsatt optimistisk inför framtiden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Vår heta förstalina har ju försvunnit helt de sista omgångarna. Sören skadad några matcher, blek idag. Hoppas de hittar tillbaka till varann igen, annars blir detta en mörk höst.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Oflyt är ordet idag, oflyt! Målskytten av rang, kom hit, och gör det snabbt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:

Lycka till i den fantastiskt spännande jakten på iaf en 3-poängare till denna säsong mot random-ickelag från byar som borde självdött för länge sen

Ställer mig helt enkelt över detta på obestämd tid, DIF inte värt mitt engagemang ....känner jag.

Men kämpa på vetja, ni andra...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
ciirree skrev:Jag förstår inte heller er som ser detta som Zabels fel? Var det han som placerade dit Arnessons fot? Skärpning grabbar!
Det var den orörbare Z som ställde ett oinspirerat lag på isen.
Bra att veta: Churchill är död
Lite inspiration får hockeyspelarna själv plocka fram annars är det fan tragiskt!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:

Ställer mig helt enkelt över detta på obestämd tid, DIF inte värt mitt engagemang ....känner jag.

Men kämpa på vetja, ni andra...
Oväntat från dig måste jag säga! Men ha det bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Om man som spelare inte går in och ger 100 i varje byte kan man lika gärna lägga skridskorna på Hyllan. Det är inte Zabels fel utan varje spelare har väll ett eget jävla ansvar,
Det är väll ingen jävla dagisverksamhet och de borde varje spelare med fler hjärnceller än två Förstå.
Skriv svar