OS 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: OS 2014
Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.
Kul.
Kul.
25/4-2025
Haha, domarna kommer vara det minsta problemet Sverige har på söndag..
- SirDIFalot
Varför tycker folk att detta är konstigt? De bästa NHL-domarna har alltid dömt OS-finalen. Det är ju bara i fotboll de blandar in nationaliteter med vilka som är lämpliga att döma matcherna..förevigtdjurgården skrev:Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.
Kul.
Expert.
-
Därför att oavsett vad en Kanadensisk domare gör i en final mellan Kanada (och valfritt annat land) gör han fel.SirDIFalot skrev:Varför tycker folk att detta är konstigt? De bästa NHL-domarna har alltid dömt OS-finalen. Det är ju bara i fotboll de blandar in nationaliteter med vilka som är lämpliga att döma matcherna..förevigtdjurgården skrev:Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.
Kul.
Dömer han 100% enligt regelboken gör han så rätt han kan, men ingen domare dömer regelboksmässigt till 100%. Dömer han instinktivt så MÅSTE Kanada finnas i bakhuvudet. Dömer han för att visa sig opartisk så dömer han ju också fel. Det blir bara pannkaka av allting.
Jag tycker det är jävligt pinsamt och oprofessionellt.
Blir lite pojklagsmatch-känsla.
25/4-2025
Re: Sv: OS 2014
Hellre nordamerikanska domare än nån sopa från typ Tjeckien eller Ryssland. Jag är säker på att de kommer sköta sitt jobb klanderfritt.
All tävlan måste dömas av oberoende parter. Om inte saknas grund för 100% opartisk bedömning.
Att kanadensiska domare dömer Kanada är enbart fel.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Att kanadensiska domare dömer Kanada är enbart fel.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Håller med pulver o Sir på denna puck...
De lär ju inte sabba sitt levebröd på en os final....
De lär ju inte sabba sitt levebröd på en os final....
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- SirDIFalot
Äh, det var förutbestämt före OS och godkänt av alla deltagande lag. De två huvuddomarna i finalen har över 1700 NHL-matcher på sitt CV. Finns ingen tjeck, tysk eller norrbagge som har en promille av deras erfarenhet från viktiga matcher.
Expert.
Fortfarande jäv. Skitsamma. De kommer ge dickerna fördel.
-
Nej.Magnutz skrev:Fortfarande jäv. Skitsamma. De kommer ge dickerna fördel.
De riskerar inte sina jobb för detta...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skulle de riskera jobben för lite "se mellan fingrarna" i finalen? Knappast. De skulle aldrig lastas för det och aldrig heller erkänna något sådant. Vi lär bli varse.
-
Skulle dem döma matchen i Kanadas favör så skulle dem säkerligen riskera sina jobb... O det är dessutom en domare ifrån US också...
Vi får se. Kolla hakningar och spelförstörande förseelser framför allt. Särskilt när vi etablerat tryck i deras zon. Blir inte många pp för oss på söndag. Det är min profetsia.

Letar man så hittar man, är det inte just det vi brukar beskylla diverse domare i våra matcher för?Magnutz skrev:Vi får se. Kolla hakningar och spelförstörande förseelser framför allt. Särskilt när vi etablerat tryck i deras zon. Blir inte många pp för oss på söndag. Det är min profetsia.![]()

Du har dock helt rätt i att de aldrig skulle få sina karriärer förstörda för att de medvetet eller omedvetet släpper kanackgriserier lite här och där.
Sent from my iPad using Tapatalk
- minalman
Det är väl underbart för oss svenskar att kunna skylla på domarna redan 1,5 dygn före matchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)