OS 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: OS 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.

Kul.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, domarna kommer vara det minsta problemet Sverige har på söndag..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

förevigtdjurgården skrev:Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.

Kul.
Varför tycker folk att detta är konstigt? De bästa NHL-domarna har alltid dömt OS-finalen. Det är ju bara i fotboll de blandar in nationaliteter med vilka som är lämpliga att döma matcherna..
Expert.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:Det som dock talar emot Sverige är det kanadensiska domarteamet som dömer Sverige-Kanada.

Kul.
Varför tycker folk att detta är konstigt? De bästa NHL-domarna har alltid dömt OS-finalen. Det är ju bara i fotboll de blandar in nationaliteter med vilka som är lämpliga att döma matcherna..
Därför att oavsett vad en Kanadensisk domare gör i en final mellan Kanada (och valfritt annat land) gör han fel.

Dömer han 100% enligt regelboken gör han så rätt han kan, men ingen domare dömer regelboksmässigt till 100%. Dömer han instinktivt så MÅSTE Kanada finnas i bakhuvudet. Dömer han för att visa sig opartisk så dömer han ju också fel. Det blir bara pannkaka av allting.

Jag tycker det är jävligt pinsamt och oprofessionellt.

Blir lite pojklagsmatch-känsla.
25/4-2025
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: OS 2014

Inlägg av pulverapa »

Hellre nordamerikanska domare än nån sopa från typ Tjeckien eller Ryssland. Jag är säker på att de kommer sköta sitt jobb klanderfritt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

All tävlan måste dömas av oberoende parter. Om inte saknas grund för 100% opartisk bedömning.

Att kanadensiska domare dömer Kanada är enbart fel.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
medu82

Inlägg av medu82 »

Håller med pulver o Sir på denna puck...
De lär ju inte sabba sitt levebröd på en os final....
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Äh, det var förutbestämt före OS och godkänt av alla deltagande lag. De två huvuddomarna i finalen har över 1700 NHL-matcher på sitt CV. Finns ingen tjeck, tysk eller norrbagge som har en promille av deras erfarenhet från viktiga matcher.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fortfarande jäv. Skitsamma. De kommer ge dickerna fördel.

medu82

Inlägg av medu82 »

Magnutz skrev:Fortfarande jäv. Skitsamma. De kommer ge dickerna fördel.

Nej.
De riskerar inte sina jobb för detta...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Skulle de riskera jobben för lite "se mellan fingrarna" i finalen? Knappast. De skulle aldrig lastas för det och aldrig heller erkänna något sådant. Vi lär bli varse.

medu82

Inlägg av medu82 »

Skulle dem döma matchen i Kanadas favör så skulle dem säkerligen riskera sina jobb... O det är dessutom en domare ifrån US också...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi får se. Kolla hakningar och spelförstörande förseelser framför allt. Särskilt när vi etablerat tryck i deras zon. Blir inte många pp för oss på söndag. Det är min profetsia. ;-)

Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Magnutz skrev:Vi får se. Kolla hakningar och spelförstörande förseelser framför allt. Särskilt när vi etablerat tryck i deras zon. Blir inte många pp för oss på söndag. Det är min profetsia. ;-)

Letar man så hittar man, är det inte just det vi brukar beskylla diverse domare i våra matcher för? ;)

Du har dock helt rätt i att de aldrig skulle få sina karriärer förstörda för att de medvetet eller omedvetet släpper kanackgriserier lite här och där.

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det är väl underbart för oss svenskar att kunna skylla på domarna redan 1,5 dygn före matchen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar