Håller med om mycket, men tycker egentligen att alla våra matcher hitintills har sett likadana ut. Med undantag för Västeråsmatchen då vi var tillbakatryckta ett tag har vi klivit upp hårt direkt från första bytet, pressat ner motståndet och styrt matchbilden. Mot Troja satte vi inte puckarna och fick således vända matchen, mot Västerås fällde ett riktigt pissmål oss (MEN VI GAV ÄNDÅ INTE UPP), mot Almtuna var vi ändå framåt från början även om det var ett riktigt sömnpiller. Mora kan jag inte kommentera då jag enbart såg den fruktade tredjeperioden och både Oskarshamn och igår var total överkörning från första byte (till sista med några få undantag mot IKO och till ungefär 15 minuter in i matchen mot Timrå då man tyckte att man var klara och funderade på vad man skulle käka efter matchen istället.)nooorris skrev:Är tvungen att åka och köpa en ny fjärrkontroll till TV'n på lunchen då jag flippade ur vid Timrås ledningsmål (bor i dalarna numer så får välja matcherna jag går på).
Vad ska man säga om matchen egentligen. Började ju hur bra som helst, va länge sen jag såg DIF spela med så hög fart och sen fick man ju otroligt bra utdelning. Tror iofs att det är lätt hänt att man slappnar av och att det då kan va svårt att höja nivån igen dock oförsvarligt att det händer.
Vissa här sågar enskilda spelare efter några omgångar, kom igen knappast en spelares fel att det blir som det blir. Visst att Lidström va dålig förra säsongen men han var knappast ensam då heller, av det jag sett i år så tycker jag att han visat upp ett mycket säkrare intryck.
Jag tror iaf på det här laget, högstanivån är otroligt hög men lägstanivån går ju att diskutera.
Kanske en idrottspsykolog vore någonting att satsa på som vissa av er är inne på.
//Niclas
Det man kan ta från det här blir sammantaget att vi har ett lag som spelar jävligt bra stundtals. Alldeles för ofta spelar vi också långt under Allsvenskankvalitet. Timrå kommer bli ett mittenlag i HA i år och att vi inte ens kan stå upp mot dem eller komma tillbaka efter ett mål i rumpan är otroligt illavarslande.
Jag har egentligen slutat hoppas nu, men lik förbannat sitter man där som en idiot och grämer sig imorgon kväll när vi går på beten mot Karlskoga och står likväl på Hovet på Lördag och undrar vad det var som hände när klockan är 18:10 och vi har förlorat ännu en billig 3-poängare mot ett gäng bönder. Någonstans under säsongen tänds ett ljus. Kanske omgång 15, kanske omgång 27. Helt plötsligt klättrar vi genom tabellen och vi börjar vänja oss med hur vi måste spela och hur hårt spelarna måste kriga i varje byte. Hovet fylls lite mer och alla står förväntansfulla och biter i naglarna en snöig Torsdagskväll hemma mot Västerås, eller en regnig Söndag mot Malmö. Och sen, när vi återigen har något att förlora går vi på beten i tre raka matcher. Det blir playoff igen och inte heller i år räcker vi hela vägen. Trots en fantastisk inledning på serien så rinner det ur våra händer när vi har allting just där. I våra egna händer.
Djurgården, kära vänner.