Hur agerar man om fokus ligger på 4:e platsen kontra 3:e platsen? Man försöker väl bara vinna alla matcher lika mycket?elklingo skrev:Det är kört. Fokus ska ligga på 4e platsen.SirDIFalot skrev:Fuck. Hade räknat med två poäng idag, men hade samtidigt räknat med endast en poäng mot Örebro. Kan vi ta igen dom där och sedan gäller det ju att gå rent sista tre.
Vi har ju enklast schema kvar så det kan verkligen bli på målsnöret det här.
Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hade kunnat plocka så många utvisningar i 1-0-skedet som säkerligen hade haft en inverkan på spelet, men väljer att fega ur. Sen ska han försöka kompensera när matchen vänt... Klassisk HockeyAllsvenska-domare.#87 skrev:Bra domarn, börja blås utvisningar när matchen är död. Sopjävlaskit.
Mmmmm... det där är ju fan lite tveksamt.Estranged skrev:förlust trots att vi har domarne med oss
Du verkar ha visat jävligt mycket hjärta och pallrat dig dit! Eller? Näe, just det. Satt förmodligen komfortabelt hemma i din soffa. Med 30 sekunder kvar och denna totala jävla stolpe-in-för-Leksand match brast det för mig. Första gången, och förmodligen sista, jag någonsin går innan slutsignal.Caeruleus_Sancti skrev:Äckligt att halva klacken lämnar med 30 sekunder kvar. Idioter!
Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Får inte glömma att vår femte spelare är nedslagen i Leksands zon utan någon sorts efterföljd, viktigt att komma ihåg!Malto skrev:Försvarsspelet på första målet är ju inte heller nåt vidare. Guter, Johner och nån back kliver ut i hörnet och Eriksson sover framför....
Yup. Det var bättre sett ur ett poängmässigt perspektiv och det är väl dit vi får titta nu. 1p upp till Karlskoga och 3 upp till VIK?Malto skrev:Ska man se nåt positivt var det väl bättre att VIK vann. Typ.
Båda möter Leksand, men tvivlar på att Leksand ens kommer ställa ordinarie lag/försöka mot någondera.
12p ska fortfarande spelas om, och hade det inte varit för att detta lag är så jävla inkonsekvent och totalt oförutsägbart mot sämre lag hade man ju inte mått så jävla illa just nu..
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Vill inte på nåt sätt ta ifrån dig så positiva tankar.Pontulf skrev:Det jobbigaste är ju inte att vi förlorar matchen utan att Leksand är så mycket starkare än oss, då har vi ändå mer att spela för, även om vi tar oss till en kvalserie så kommer det inte räcka tyvärr.
Tror dock att laget vi har just nu kan bli fruktansvärt bra om några år, tyvärr utan Otto, bremberg osv...
Ses i Örebro på fredag då jag ska se min första match live med Djurgården!
Vi blickar framåt!
Men det laget vi har nu kommer på inga villkor att finnas kvar om vi fastnar i denna skitserie en säsong till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
SirDIFalot skrev:Hur agerar man om fokus ligger på 4:e platsen kontra 3:e platsen? Man försöker väl bara vinna alla matcher lika mycket?elklingo skrev: Det är kört. Fokus ska ligga på 4e platsen.

-
Absolut, vill int deppa mer. Framåt DIFskoa skrev:Nej nu fan släpper vi det här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
upp med en ny tråd !!!!!!!!!!!
Örebro-Dif 2013-02-22 19:00
det skall vi fokusera på!!!
- SirDIFalot
Vadå? Det är tre poäng upp och fyra matcher kvar och vi har enklast spelschema? Överdriv inte. Jag lutar nog också åt att vi inte klarar direktplatsen. Men fortfarande kan ju vi rent teoretiskt vara i pole position om EN match, då kan det väl inte vara kört med fyra matcher kvar?Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, du är verkligen född med "skrevet i kläm, jajamen"SirDIFalot skrev:Fuck. Hade räknat med två poäng idag, men hade samtidigt räknat med endast en poäng mot Örebro. Kan vi ta igen dom där och sedan gäller det ju att gå rent sista tre.
Grymt avundsjuk på hur du lyckas se små ljusstrålar sippra igenom det kompakta mörkret hela tiden
Expert.
FAN.
Allt (ALLT!) är bara piss! Jag är så hänslynslöst jävla trött på att se de där äckliga människorna glada över att deras lag vunnit ännu en gång. De ska bara HÅLLA KÄFT och vara glada att de har ett lag kvar...
Allt (ALLT!) är bara piss! Jag är så hänslynslöst jävla trött på att se de där äckliga människorna glada över att deras lag vunnit ännu en gång. De ska bara HÅLLA KÄFT och vara glada att de har ett lag kvar...
- Jim Morrison
Fyra matcher kvar, Västerås måste torska minst två, BIK likaså. BIK har förlorat tre i följd, vill verkligen inte förlora mer. Vi måste gå rent. Att vi ska ta en tredjeplats finns inte på kartan.SirDIFalot skrev:Vadå? Det är tre poäng upp och fyra matcher kvar och vi har enklast spelschema? Överdriv inte. Jag lutar nog också åt att vi inte klarar direktplatsen. Men fortfarande kan ju vi rent teoretiskt vara i pole position om EN match, då kan det väl inte vara kört med fyra matcher kvar?Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, du är verkligen född med "skrevet i kläm, jajamen"SirDIFalot skrev:Fuck. Hade räknat med två poäng idag, men hade samtidigt räknat med endast en poäng mot Örebro. Kan vi ta igen dom där och sedan gäller det ju att gå rent sista tre.
Grymt avundsjuk på hur du lyckas se små ljusstrålar sippra igenom det kompakta mörkret hela tiden
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag brukar vara positivt, men måste hålla med Jim här, vi kommer som bäst sluta 4.Jim Morrison skrev:Fyra matcher kvar, Västerås måste torska minst två, BIK likaså. BIK har förlorat tre i följd, vill verkligen inte förlora mer. Vi måste gå rent. Att vi ska ta en tredjeplats finns inte på kartan.SirDIFalot skrev:Vadå? Det är tre poäng upp och fyra matcher kvar och vi har enklast spelschema? Överdriv inte. Jag lutar nog också åt att vi inte klarar direktplatsen. Men fortfarande kan ju vi rent teoretiskt vara i pole position om EN match, då kan det väl inte vara kört med fyra matcher kvar?Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, du är verkligen född med "skrevet i kläm, jajamen"SirDIFalot skrev:Fuck. Hade räknat med två poäng idag, men hade samtidigt räknat med endast en poäng mot Örebro. Kan vi ta igen dom där och sedan gäller det ju att gå rent sista tre.
Jag väntar fortfarande på Manijocks analys.
Varför måste BIK förlora två? De ligger väl fortfarande en poäng före oss och behöver därför bara förlora en match om vi sopar rent i de sista fyra. VIK däremot bör antingen förlora minst fyra poäng eller klappa ihop ordneltigt målmässigt och/eller vi öser in mål i våra matcher...Jim Morrison skrev:Fyra matcher kvar, Västerås måste torska minst två, BIK likaså. BIK har förlorat tre i följd, vill verkligen inte förlora mer. Vi måste gå rent. Att vi ska ta en tredjeplats finns inte på kartan.SirDIFalot skrev:Vadå? Det är tre poäng upp och fyra matcher kvar och vi har enklast spelschema? Överdriv inte. Jag lutar nog också åt att vi inte klarar direktplatsen. Men fortfarande kan ju vi rent teoretiskt vara i pole position om EN match, då kan det väl inte vara kört med fyra matcher kvar?Lee Harvey Oswald skrev:Hehe, du är verkligen född med "skrevet i kläm, jajamen"SirDIFalot skrev:Fuck. Hade räknat med två poäng idag, men hade samtidigt räknat med endast en poäng mot Örebro. Kan vi ta igen dom där och sedan gäller det ju att gå rent sista tre.
Men...
Det.
Händer.
Inte.
Det har ju gått troll i skiten nu, så fort man tror att där finns en chans så går det käpprätt åt Fan.
En säsong till i skit-träsket? Fy fan.
- -daniel-
En mycket tung kväll.
Jag gillar inte att vi har en tendens ibland när vi kört fast att börja spela så jävla mycket solo, stora delar av tredje perioden var en enda lång soloföreställning där vi inte jobbar gemensamt. Annars gör vi misstaget att bli för passiva i tredje, vilket jag inte tycker vi sett så mycket tidigare. Onödigt.
Chansen på top 3 rök väl förmodligen. Men jag är fortfarande positiv, ser hela tiden till hur det faktiskt såg ut i höstas kontra nu. Att komma top 3 fanns liksom inte ens i tankevärlden tidigare, att spela en förkvalserie mot IKO / Örebro och Bofors känns på förhand inte som en helt omöjlig historia heller.
Tror "minalman" kan få rätt i sina predictions (som han imponerande nog la när det som såg som mörkast ut!) att vi landar på 95 poäng, och typ en 5:e plats.
Jag gillar inte att vi har en tendens ibland när vi kört fast att börja spela så jävla mycket solo, stora delar av tredje perioden var en enda lång soloföreställning där vi inte jobbar gemensamt. Annars gör vi misstaget att bli för passiva i tredje, vilket jag inte tycker vi sett så mycket tidigare. Onödigt.
Chansen på top 3 rök väl förmodligen. Men jag är fortfarande positiv, ser hela tiden till hur det faktiskt såg ut i höstas kontra nu. Att komma top 3 fanns liksom inte ens i tankevärlden tidigare, att spela en förkvalserie mot IKO / Örebro och Bofors känns på förhand inte som en helt omöjlig historia heller.
Tror "minalman" kan få rätt i sina predictions (som han imponerande nog la när det som såg som mörkast ut!) att vi landar på 95 poäng, och typ en 5:e plats.
- SirDIFalot
Nej just nu är det nog... 50% chans för VIK, sedan 25% var på BIK och DIF.
Expert.
Så jävla trött på det jävla gnället från dalmasarna. Rönnberg hoppar in i Fimpen, förstnämnda lägger sig ner och gråter, han tar sina "sista" krafter och skriner bort till båset. Hoppar in en minut senare. Jävla fjollor hela bunten.
Vid 1-0 ledning och 20 minuter kvar kan jag tänka mig att laget blev övermodiga. Speciellt med tanke på tidigare prestationer och vändningar mot Malmö och Västerås. Vi släppte alldeles för mycket bakåt och när det inte fungerar bakåt, fungerar det heller inte framåt. Alldeles för mycket småslarv idag. Ingen ville ta ledarrollen och ta laget till seger och topp tre. Jag är besviken. Det är inget fel på matchen men själva inställningen är det jag stör mig på. Vi ska kunna komma tillbaka och visa lite jävlaranamma och samtidigt kunna lira hockey på en hygglig nivå. Idag var det på tok för segt och alldeles för mycket slarv. Jag tror tyvärr tredjeplatsen är för långt borta nu.
Om inte vi lyckas nå tredjeplatsen hoppas jag att Västerås tar den. Vi kommer ha det ytterst svårt att avancera från ett förkval med Västerås som motståndare. Hellre Karlskoga. Kan vi nå topp tre then so be it. Tolv poäng kvar att spela om, tre poäng upp. Ingenting är omöjligt, och med det schemat vi har så ska vi ta samtliga tolv poäng. Än är inte hoppet ute.
KÄMPA DJURGÅR'N!
Vid 1-0 ledning och 20 minuter kvar kan jag tänka mig att laget blev övermodiga. Speciellt med tanke på tidigare prestationer och vändningar mot Malmö och Västerås. Vi släppte alldeles för mycket bakåt och när det inte fungerar bakåt, fungerar det heller inte framåt. Alldeles för mycket småslarv idag. Ingen ville ta ledarrollen och ta laget till seger och topp tre. Jag är besviken. Det är inget fel på matchen men själva inställningen är det jag stör mig på. Vi ska kunna komma tillbaka och visa lite jävlaranamma och samtidigt kunna lira hockey på en hygglig nivå. Idag var det på tok för segt och alldeles för mycket slarv. Jag tror tyvärr tredjeplatsen är för långt borta nu.
Om inte vi lyckas nå tredjeplatsen hoppas jag att Västerås tar den. Vi kommer ha det ytterst svårt att avancera från ett förkval med Västerås som motståndare. Hellre Karlskoga. Kan vi nå topp tre then so be it. Tolv poäng kvar att spela om, tre poäng upp. Ingenting är omöjligt, och med det schemat vi har så ska vi ta samtliga tolv poäng. Än är inte hoppet ute.
KÄMPA DJURGÅR'N!
För att vara less på något annat så är jag så jäkla trött på alla som skriker "skjut" så fort någon får en pass i offensiv zon. En blind åsna skulle för fan se att det inte finns något skottläge.