Äh vi får ju in 30000 euro alltid ca 250000. För 30 pers 5 nätter i Berlin med flyg osv kostar väl runt 150000. Vi gör en plusaffär men inte med mycket. Däremot är väl ET en minusaffär på det stora helaJaha! skrev:Detta avancemang var inte bra ekonomiskt. Resa och boende till Tyskland kostar bra mycket mer än de pengar vi fick för gruppsegern. Sjukt att det ska vara så.
European Trophy 2013
Re: European Trophy 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har svårt att se det blir en minusaffär om man dessutom tar sig till slutspel. I så fall är det meningslöst att vara med.mb81 skrev:Äh vi får ju in 30000 euro alltid ca 250000. För 30 pers 5 nätter i Berlin med flyg osv kostar väl runt 150000. Vi gör en plusaffär men inte med mycket. Däremot är väl ET en minusaffär på det stora helaJaha! skrev:Detta avancemang var inte bra ekonomiskt. Resa och boende till Tyskland kostar bra mycket mer än de pengar vi fick för gruppsegern. Sjukt att det ska vara så.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Minusaffär tror jag inte men det är nog inga stora ekonomiska förtjänster, det är jag nästan helt säker på. Djurgården Hockey ser det ju dock som ruggigt bra reklam för klubben, samt ett sätt att vara med på "framtidens liga" som jag faktiskt tror man räknar med börjar utkristallisera sig de närmaste åren. Därför tror jag att man från ledningshåll tycker det är superviktigt att vi får fortsätta vara med i ET-sammanhang även nästa år.
Har svårt att se att de skulle kasta ut ett lag som vann sin grupp iår till nästa säsong. På det viset kändes det viktigt att göra bra ifrån sig. Visa att vi är värda att vara med
Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."
Den frasen tror jag blir årets version av "Man borde spelat mot andra lag på försäsongen än varit med i ET" som var poppis ifjol.
Tycker det helt klart är bättre att vi spelar ET mot lag från högstaligor runtom i Europa, än att vi typ matchar mot Tröja-Lugnby, inget jag är jätteintresserad av att gå och se i varje fall om det bara är träningsmatch. Och att dessutom få in ett tävlingsmoment redan innan Allsvenskan drar igång är ett plus också.#10 skrev:Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."
Den frasen tror jag blir årets version av "Man borde spelat mot andra lag på försäsongen än varit med i ET" som var poppis ifjol.
Tror inte vi brände för mycket krut, det känns inte så. Vi har istället visat att vi har en bra mentalitet för att vinna matcher när det behövs.
Syftar inte sirDIFalot mest på det kommande slutspelet dock? Att krutet bränns i december alltså.Isabo skrev:Tycker det helt klart är bättre att vi spelar ET mot lag från högstaligor runtom i Europa, än att vi typ matchar mot Tröja-Lugnby, inget jag är jätteintresserad av att gå och se i varje fall om det bara är träningsmatch. Och att dessutom få in ett tävlingsmoment redan innan Allsvenskan drar igång är ett plus också.#10 skrev:Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."
Tror inte vi brände för mycket krut, det känns inte så. Vi har istället visat att vi har en bra mentalitet för att vinna matcher när det behövs.
Det jag funderar mest på över är hur utgången av slutspelet påverkar mentalt. I ärlighetens namn tror jag vi kommer bli totalt överkörda i december, när de "riktiga" topplagen faktiskt hunnit spela ihop sig under hösten. Försäsong är alltid försäsong, men i ett slutspel i december kommer det behövas mer än den inställning vi har visat nu under ET.
Om vi blir TOTALT överkörda i december, kan det sätta sig i huvudet på spelarna?
Du är med oss överallt, Stefan.
Klart att det kan, men samtidigt hänger det ju lite grann på hur det gått för oss i Allsvenskan fram tills dess. Har det gått jättebra så blir det nog ändå inte så farligt. De verkar ju rent mentalt ha en bättre inställning nu om man jämför med för ett år sedan då hälften av spelarna fortfarande trodde att de spelade i ett Elitserielag och inte trodde de kunde förlora.dutti skrev:Syftar inte sirDIFalot mest på det kommande slutspelet dock? Att krutet bränns i december alltså.Isabo skrev:Tycker det helt klart är bättre att vi spelar ET mot lag från högstaligor runtom i Europa, än att vi typ matchar mot Tröja-Lugnby, inget jag är jätteintresserad av att gå och se i varje fall om det bara är träningsmatch. Och att dessutom få in ett tävlingsmoment redan innan Allsvenskan drar igång är ett plus också.#10 skrev:Pallar vi inte med ET på försessen så har vi inget i dom högre serierna att göra. Spela mot bra motstånd med bra resultat kan aldrig vara en dålig uppladdning.SirDIFalot skrev:"Djurgården brände för mycket krut i ET..."
Det jag funderar mest på över är hur utgången av slutspelet påverkar mentalt. I ärlighetens namn tror jag vi kommer bli totalt överkörda i december, när de "riktiga" topplagen faktiskt hunnit spela ihop sig under hösten. Försäsong är alltid försäsong, men i ett slutspel i december kommer det behövas mer än den inställning vi har visat nu under ET.
Om vi blir TOTALT överkörda i december, kan det sätta sig i huvudet på spelarna?
Om de går in i det slutspelet med samma inställning som man verkar ha haft på försäsongen, det är bara att köra på, så tror jag inte det är nån större fara.
Det är i alla fall mina förhoppningar.
- BaronVonDif
Sv: European Trophy 2013
Frågan är hur helhjärtat vi går in i ET-slutspel, givetvis handlar mycket på hur vi ligger till i AS, leder vi serien med typ 6-8 poäng är det bara att gasa på, ligger vi i mitten och har många skadade blir det nog inget större fokus på att bevisa nåt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: European Trophy 2013
Du har nog en poäng där. Jag vet inte ens hur hårt man gick in i ET från första början faktiskt. Det fanns ju dock något att bevisa, många belackare som inte tyckte DIF hade något i turneringen att göra. I ett slutspel har man inte något att bevisa oavsett hur laget ligger till i HA, man har redan visat att man är att räkna med och har vunnit mot alla lag i gruppen utom Bern (tog dock poäng), inklusive "äss-hå-ell"-laget Brynäs.BaronVonDif skrev:Frågan är hur helhjärtat vi går in i ET-slutspel, givetvis handlar mycket på hur vi ligger till i AS, leder vi serien med typ 6-8 poäng är det bara att gasa på, ligger vi i mitten och har många skadade blir det nog inget större fokus på att bevisa nåt.
Att man vann ikväll tror jag gör att man är lite extra taggade att starta igång på allvar, med mycket mer folk på läktarna. Och genom att DIF förlorade mot Brynäs igår gör att man inte riskerar nån hybris heller i samma utsträckning.
Som det ser ut just nu är det dessa lag som gör upp i Berlin:
Klara:
Eisbären (värd)
Luleå
Djurgården
JYP Jyväskylä
Färjestad
och Frölunda som bästa tvåa. Om inte Linköping slår HV i morgon med en jäkla massa mål, typ 10 eller nåt.
Lagen lottas på måndag in i två grupper om tre lag.
Klara:
Eisbären (värd)
Luleå
Djurgården
JYP Jyväskylä
Färjestad
och Frölunda som bästa tvåa. Om inte Linköping slår HV i morgon med en jäkla massa mål, typ 10 eller nåt.
Men jag har svårt att tro att lagen själva ska betala för boende i Berlin. Förmodligen har väl arrangörerna bokat hotell sedan länge.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BaronVonDif
Har också svårt att tänka mig att de pengar vi fick nu ska bekosta vidare arrangemang i turneringenEdin skrev:Men jag har svårt att tro att lagen själva ska betala för boende i Berlin. Förmodligen har väl arrangörerna bokat hotell sedan länge.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Ganska kaxigt med 4 svenska lag av 5! (Då räknar jag inte Eisbären som går till slutspel oavsett)Isabo skrev:Som det ser ut just nu är det dessa lag som gör upp i Berlin:
Klara:
Eisbären (värd)
Luleå
Djurgården
JYP Jyväskylä
Färjestad
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Ja det är bättre än förra året då 4 av 7 lag var svenska. (Räknar inte värdlaget där då)Zephyrox skrev:Ganska kaxigt med 4 svenska lag av 5! (Då räknar jag inte Eisbären som går till slutspel oavsett)Isabo skrev:Som det ser ut just nu är det dessa lag som gör upp i Berlin:
Klara:
Eisbären (värd)
Luleå
Djurgården
JYP Jyväskylä
Färjestad