Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Gårdagens presskonferens. http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9886
Man kan verkligen märka vilka som förberett sig inför matchen, tänkt igenom hur man skall spela och lyckats att genomföra sin plan. Den andra verkar inte ha en aning om vad som händer. Eller vad han ska ta sig till.
Man kan verkligen märka vilka som förberett sig inför matchen, tänkt igenom hur man skall spela och lyckats att genomföra sin plan. Den andra verkar inte ha en aning om vad som händer. Eller vad han ska ta sig till.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Har inte orkat se den och kommer inte orka se den heller. Vänder blad. Water under the bridge som det heter. Nya poäng, nya matcher. Finns inget att ta med sig, låter udda vara jämnt.minalman skrev:Gårdagens presskonferens. http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9886
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Det bästa var han han verkligen hånade Myllis efter målet ocksåSupportern skrev:Vad jag saknar Kyösti Karjalainen. Någon som kommer ihåg honom? Man måste nog vara riktig djurgårdare för att minnas honom.
Men hans avgörande ribba in i SD borta mitt Luleå i semin i en av finalerna minns jag med gåshud. I två tröttkörda lag och han har mjölsyra upp till hårfästet får han friläge, han lyckas trampa ifrån backarna och hänger den ribba in bakom Myllys. Det glömmer jag aldrig.
Kommer man få uppleva det igen i DIF? Härliga minnen.

Synd att det inte brakade loss ordentligt efter slutsignalen igår. Visst hade det kanske blivit någon avstängning men det hade man kunnat ta.
Född till sportchef.
- -daniel-
Hade väl såfall varit betydligt mer uppfriskande om det hände under matchen? Känns ju bara patetiskt att börja veva efter...android skrev:Synd att det inte brakade loss ordentligt efter slutsignalen igår. Visst hade det kanske blivit någon avstängning men det hade man kunnat ta.
Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Såklart. Vårat spel är nog mer patetiskt än lite vev efter signalen. Tror inte att det hade skadat direkt.-daniel- skrev:Hade väl såfall varit betydligt mer uppfriskande om det hände under matchen? Känns ju bara patetiskt att börja veva efter...android skrev:Synd att det inte brakade loss ordentligt efter slutsignalen igår. Visst hade det kanske blivit någon avstängning men det hade man kunnat ta.
Född till sportchef.
Tror iofs. att det var Jonas Finn-Olsson som stod för hånet om ni kommer ihåg honomKYLERKYLER skrev:Det bästa var han han verkligen hånade Myllis efter målet ocksåSupportern skrev:Vad jag saknar Kyösti Karjalainen. Någon som kommer ihåg honom? Man måste nog vara riktig djurgårdare för att minnas honom.
Men hans avgörande ribba in i SD borta mitt Luleå i semin i en av finalerna minns jag med gåshud. I två tröttkörda lag och han har mjölsyra upp till hårfästet får han friläge, han lyckas trampa ifrån backarna och hänger den ribba in bakom Myllys. Det glömmer jag aldrig.
Kommer man få uppleva det igen i DIF? Härliga minnen.
- -daniel-
Ja, men det jag menar är att den viljan till förändring av matchbilden måste finnas under matchen. Jag tycker ärligt talat det verkar lite si och så rent inställningsmässigt i vårt lag. Tycker inte man är beredd att göra det som krävs för att vinna just nu...android skrev:Såklart. Vårat spel är nog mer patetiskt än lite vev efter signalen. Tror inte att det hade skadat direkt.-daniel- skrev:Hade väl såfall varit betydligt mer uppfriskande om det hände under matchen? Känns ju bara patetiskt att börja veva efter...android skrev:Synd att det inte brakade loss ordentligt efter slutsignalen igår. Visst hade det kanske blivit någon avstängning men det hade man kunnat ta.
(låter nästan som coach sensei men här är jag helt enig; när spelet ser ut som det gör och vi blir överkörda på hemmaplan så måste det finnas spelare i ett lag som inte accepterar det. är ju bara helt paralyserat i nuläget)
- zetterberg_88
Vi har ju inte ens orken att stå upp i båset alla sitter och hänger med huvudet precis som förra säsongen. Ingen som är sugen känns det som. Jag trodde de som verkligen lyckas spela på elitnivå i alla sporter älskar det dom gör men alla verkar hata att spela hockey för Djurgården.
Jag reta mig lite på Erik Gustavssons svar här om dagen till våran reporter.
"Hockey är roligt nu alltså"
edit: kan ju tillägga att det krävdes fyra segrar i rad innan det blev roligt med hockey.
Jag reta mig lite på Erik Gustavssons svar här om dagen till våran reporter.
"Hockey är roligt nu alltså"
edit: kan ju tillägga att det krävdes fyra segrar i rad innan det blev roligt med hockey.
Mats Wennerholm skriver på sin blogg http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/
"Och Djurgården får iväg totalt 16 skott på mål, varav ynka två på hela andra perioden.
På hemmaplan.
Och inför sin som vanligt trogna publik på över 5 000 personer.
Det är uruselt.
Det som som såg så bra ut och som en spikrak väg mot toppen, har nu spruckit som en lottorad en lördagskväll.
Det är långt, långt kvar av säsongen och Djurgården har alla möjligheter att resa sig.
Men just nu går brandlarmet"
Ja nu går brandlarmet, hoppas bara att Challe och de övriga i laget hör det innan det är försent..
"Och Djurgården får iväg totalt 16 skott på mål, varav ynka två på hela andra perioden.
På hemmaplan.
Och inför sin som vanligt trogna publik på över 5 000 personer.
Det är uruselt.
Det som som såg så bra ut och som en spikrak väg mot toppen, har nu spruckit som en lottorad en lördagskväll.
Det är långt, långt kvar av säsongen och Djurgården har alla möjligheter att resa sig.
Men just nu går brandlarmet"
Ja nu går brandlarmet, hoppas bara att Challe och de övriga i laget hör det innan det är försent..
-
Största frågan jag har är varför inte Åberg fick mer speltid istället för exempelvis Blomstrand?
Han var den enda spelaren som verkligen slet i tredje perioden, gjorde jobbet i sina 5(?) minuter och fick frukt också iochmed 2-3 målet som jag anser helt och hållet är hans. Han får pucken i mitten, snurrar bort, och slår in den på mål för retur. Det är inte svårare än så...
Klackinsatsen bedrövlig.
Edit: Och Timmy Pettersson. Fyfan. Finns inte ens ord för att beskriva hur uselt det är att för det första inte kunna stänga ut Dowd, för det andra inte hålla ute pucken och för det tredje LUNKA tillbaka in mot målet vid 1-1. Mår illa. Så jävla värdelös(t).
Han var den enda spelaren som verkligen slet i tredje perioden, gjorde jobbet i sina 5(?) minuter och fick frukt också iochmed 2-3 målet som jag anser helt och hållet är hans. Han får pucken i mitten, snurrar bort, och slår in den på mål för retur. Det är inte svårare än så...
Klackinsatsen bedrövlig.
Edit: Och Timmy Pettersson. Fyfan. Finns inte ens ord för att beskriva hur uselt det är att för det första inte kunna stänga ut Dowd, för det andra inte hålla ute pucken och för det tredje LUNKA tillbaka in mot målet vid 1-1. Mår illa. Så jävla värdelös(t).
25/4-2025
Tycker två av tre mål Chet släpper är helt tagbara.
Spelarna har verkligen svårt att sätta emot något mot en defensiv uppställning från motståndarna. Vi måste hitta ett nytt sätt att tränga igenom 5 man i mittzonen.
Spelarna har verkligen svårt att sätta emot något mot en defensiv uppställning från motståndarna. Vi måste hitta ett nytt sätt att tränga igenom 5 man i mittzonen.
Backspelet är fan KASS när han släpper in målen. Direkt-skottet till 1-1 är fan i stort sett otagbart. De andra två kassarna går in för att våra backar sviker Chet. Svagare backspel än så här finner man i div. 2. Killarna i Nyköpings Hockey i div 1 är mer resoluta än vad våra visade upp på 1-2 och 1-3.tomten skrev:Tycker två av tre mål Chet släpper är helt tagbara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sv: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Klart backspelet är kass men det är ju därför man har en målis, han måste kunna rädda lite tuffa puckar när utespelare gör misstag. Det andra målet är en TAVLA. Första kan man inte begära att han ska ta men knappast otagbart.
Hursom måste vi spela bättre om vi ska kunna gå upp men det kommer inte hjälpa om Chet fortsätter göra matcher som igår.
Hursom måste vi spela bättre om vi ska kunna gå upp men det kommer inte hjälpa om Chet fortsätter göra matcher som igår.
-
Kvitteringsmålet är också en backtabbe. Timmy tjockis Pettersson kan ju för fan inte sköta sitt jävla arbete ordentligt.Magnutz skrev:Backspelet är fan KASS när han släpper in målen. Direkt-skottet till 1-1 är fan i stort sett otagbart. De andra två kassarna går in för att våra backar sviker Chet. Svagare backspel än så här finner man i div. 2. Killarna i Nyköpings Hockey i div 1 är mer resoluta än vad våra visade upp på 1-2 och 1-3.tomten skrev:Tycker två av tre mål Chet släpper är helt tagbara.
25/4-2025