Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Satan vad det ska klagas på domarna hela tiden. Vissa saker är solklara, andra inte. Spelar liksom ingen roll eftersom utdelningen oftast är 50/50 mellan lagen. Matcher och slutspel avgörs inte längre genom gott PP utan i 5 mot 5. Igår lyckades vi inte särskilt bra i någon spelform och då blev det torks. Ju längre det lider i matchen som kommer frustrationen därefter, och sällan blir det ett bra spel av det.

Finns ett flertal spelare som fortfarande skiter på sig i press, medans andra klarar det hyffsat bra. Otto till exempel. Han var en gigant idag, men kanske utstrålar han inte så mycket som en annan (Landeskog) för att få med sig andra på samma tåg?
Kan ju va sant att matcher idag inte avgörs i pp/bp (inte helt övertygad dock) men vad jag håller för sant är att spelrytmen i 5on5 sabbas mer för varje 2a nån åker på. På så sätt påverkar en usel lärka matcherna ordentligt. Samtidigt verkar nivån justeras rejält både ner och upp vad gäller bedömning. Åt båda håll.

Domarnivån i HA är lägre än i ES.

Förlorar vi matchen pga domaren? Nje, jag anser vi förlorar för att:

1: vi är trubbiga framåt i matchen
2: vid 2 av psalmtunas mål låter vi en av dem stå helt ostraffat framför Adam.
3: Luddes hjärnsläpp i 3e.
4: ...

Ungefär så.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sunne

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av sunne »

Landeskog sjuk, då faller hela laget! Vi saknar en naturlig ledare, någon som törs hålla i pucken, törs var lite kall i heta lägen! Någon som kan göra det lilla extra!
Bara att hoppas att NHL inte kommer igång, för annars ser det tungt ut.
NHL måste komma igång senast 2 november för att man ska kunna köra en hel säsong, och nyligen vägrade NHL återuppta samtal med NHLPA.
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av minalman »

Vi tog onödiga utvisningar och var tafatta och slöa i BP. Annars hade vi vunnit med 2-1. Inget mer med det.
Edit: Skönt att läsa i alla kommentarer från spelare och ledare att de är självkritiska. Detta ...kan... ha varit en väckarklocka (hur många behöver de?).
Senast redigerad av minalman den 2012-10-24 10:43:50, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Fimpens kommentar på utvisningen
"– Ja, jag sa bara fuck off eller någonting. Så det var jävligt idiotiskt och det ska jag ha tio minuter för. Där gjorde han ett av sina få bra domslut, att ge mig en tia. Det hade han rätt i."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5659525.ab

I övrigt så tyckte jag inte matchen var så katastrof som många andra. Vi satt lite skakigt i förarsätet till de sista 6 tycker jag. Sen att vi har problem att sätta våra chanser gör mig sömnlös. Landeskog hade säkert vart droppen som hade fått vågen att tippa till vår fördel den har matchen men nog såg det mycket bättre ut än pre-landeskog det tycker jag. Dumma utvisningar och ett uddlöst PP är inte roligt att se men gud vad jag inte saknar dessa 1000 indianare som vi såg i början är säsongen.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Fimpens kommentar till den "solklara" utvisningen ni tjatat om :
”Hinner knappt se honom”
– Jag tycker att det var en jävligt konstig utvisning. Jag försöker att bryta in på mål och målvakten står en meter utanför målgården, tycker jag. Jag hinner knappt se honom, han står bara och skrattar för att han tacklar ju mig, plus att jag blir intryckt, säger ”Fimpen”.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Man skall klaga på domare när de håller samma jävla konstant pissdåliga nivå som Shame Warschaw.

Han utvisar en spelare för tripping när Ölvestad snubblar över denne spelares TAPPADE klubba.

Tar en divingutvisning när man inte brytt sig om att göra det under 13 omgångar tidigare. (Förmodligen enda Diving utvisningen vi kommer se i HA.)

Är konstant jävla ojämn i sina bedömningar.

Kort och gott.

Shame Warschaw - Go fuck yourself.
Alltid Oavsett.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

En annan riktigt onödig utvisning under matchen är Tim Erikssons fasthållning av klubban när vi spelar PP. Hur fan tänker han där?
Bagman

Inlägg av Bagman »

Vet inte om alla som kommenterar i denna tråd de facto såg matchen på plats i Uppsala. Om Nu några sågar Blomstrand så är de helt ute och cyklar anser jag, tvåan för diving var ren feghet från domaren det skulle renderat i ett numerärt överläge till D.I.F´s fördel, helt klart. Under första perioden var Blomstrand stekhet och en av de bättre spelarna på banan, jag anser att man skulle spelat honom betydligt mer. Då han var med och skapade samt fick till flera riktigt giftiga och bra avslut. Han blir dessutom regelvidrigt överkörd i ena sarghörnet i offensiv zon som puckförande spelare bakifrån. Detta var en av många situationer där han arbetade hårt och förtjänstfullt och där det var en solklar utvisning på en Almtuna spelare som domartrion helt missade.

Man bör även ta med i beräkningarna att det inte är lätt att vara en ung spelare som kommer från en riktigt bra försäsong där han dessutom varit hyllad av de flesta, för att i nästa stund när säsongen drar igång inte få spela mer än väldigt begränsat. Inte konstigt då att man i all ungdomlig entusiasm blir lite för het när man sedan ges chansen igen att spela till sig en plats, han är sista års junior dessutom. Han är dessutom fostrad i Almtuna IS med allt vad det innebär av prestige. Säkerligen så spelade han inför ögonen på tidigare lagkompisar, släkt och vänner vilket säkert bidrar till ökad anspänning och vilja till att prestera bra.

Blomstrand är dessutom draftad av Vancouver Canucks i fjärde rundan så lägg ner, se till helheten och inte enbart misstagen i tredje, sanningen är ju den att matchen skulle varit avgjord i första eller andra perioden om vi inte bränt så mycket lägen, förr eller senare måste de puckarna börja studsa med oss istället för emot.

Som lag betraktat måste jag ändå säga att D.I.F spelade mycket mycket bättre än vad jag sett dom göra under den här säsongen. Tycker faktiskt det spelmässigt ser riktigt lovande ut. Viktigast just Nu är att få till en gruppdynamik där man får en sund konkurrenssituation inom laget som inte är skadlig på gruppen och då krävs det ledarskap och inte enbart tränarskap, men det har säkert Challe rätt känsla för.

Det som oroar är PP spelet här finns det mycket att jobba med. Personligen tycker jag det är helt galet att sätta upp Douglas Murray i en spelform som PP. Vore bättre att satsa på riktigt spelskickliga formationer även om jag kan förstå att det är svårt att låta en etablerad NHL back sitta under den spelformen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag såg Blomstrands tilltag i tredje (på plats) och det var så mycket diving det kan bli, löjligt att påstå något annat. Att sen förklaringen att han kanske ville för mycket garanterat stämmer hjälper ju inte. Han är dessutom en spelartyp vi inte behöver i nuläget i min mening; en sämre version av Ölvestad. Vi behöver någon som är kreativ och som vågar sig på lite svårare grejer för att om möjligt bryta ett matchmönster. Där har Sörensen enormt mycket större potential än Brunkar-Ludde...

Blomstrand kan absolut på sikt bli en bra hockeyspelare, men igår var han verkligen inte framträdande på något positivt sätt. Inte i första perioden heller om du frågar mig.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

18DIF91 skrev: Tar en divingutvisning när man inte brytt sig om att göra det under 13 omgångar tidigare. (Förmodligen enda Diving utvisningen vi kommer se i HA.)
Jag kollade faktiskt på en match för några omgångar sendan (om det var Malmö-Mora eller nåt, kommer ej ihåg) men då blev en spelare utvisad för "diving". Så det händer då och då. MEN, domarna i HA är KASSA! Ingen blick för spelet och dom vill vara med och avgöra matcherna själva..fy fan!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Bagman

Inlägg av Bagman »

Delar inte din uppfattning helt klart vidhåller jag att han var riktigt het i första perioden. Vidhåller även att matchen skulle stängts redan under första och andra perioden om D.I.F satt sina lägen. Tredje håller jag med om att det inte var någon höjdare.

Frågan är dock om vi delar synen på de andra delarna att spelet ser bättre ut och att spelformen i PP lämnar lite övrigt att önska.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

DIF#1 skrev:
18DIF91 skrev: Tar en divingutvisning när man inte brytt sig om att göra det under 13 omgångar tidigare. (Förmodligen enda Diving utvisningen vi kommer se i HA.)
Jag kollade faktiskt på en match för några omgångar sendan (om det var Malmö-Mora eller nåt, kommer ej ihåg) men då blev en spelare utvisad för "diving". Så det händer då och då. MEN, domarna i HA är KASSA! Ingen blick för spelet och dom vill vara med och avgöra matcherna själva..fy fan!
Jo, men min poäng är att om man nu vill få bort diving så skall man hålla en konstant nivå på bedömningarna av diving. Om diving nu är ett så stort problem som man hävdar, så borde det alltså tas fler utvisningar av den sorten snarare än strödda små utvisningar här och där.

Att ta dem typ lite random då och då motverkar ju hela meningen med att se hårdare på diving.

Shame Warschaw är en inkompetent nolla som inte hör hemma i en hockeyrink öht. Han har bevisat det gång på gång i match efter match.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Finns det någon presskonferens från matchen?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

18DIF91 skrev:Man skall klaga på domare när de håller samma jävla konstant pissdåliga nivå som Shame Warschaw.

Han utvisar en spelare för tripping när Ölvestad snubblar över denne spelares TAPPADE klubba.

Tar en divingutvisning när man inte brytt sig om att göra det under 13 omgångar tidigare. (Förmodligen enda Diving utvisningen vi kommer se i HA.)

Kort och gott.

Now you´re taking. :D Sämre domare vettifan om jag någonsin har sett. Kan man inte anmäla fanskapet till nån nämnd eller nåt. Han skämmer ju ut hela domarkåren med sina idiotiska bedömningar. Gud bevare oss från honom framöver....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lucky Luke skrev:
18DIF91 skrev:Man skall klaga på domare när de håller samma jävla konstant pissdåliga nivå som Shame Warschaw.

Kort och gott.

Now you´re taking. :D Sämre domare vettifan om jag någonsin har sett. Kan man inte anmäla fanskapet till nån nämnd eller nåt. Han skämmer ju ut hela domarkåren med sina idiotiska bedömningar. Gud bevare oss från honom framöver....
Lustigt hur man kan se saker olika, inte många sekvenser i matchen igår som kändes tveksamma från domarens sida i mitt tycke. Nivån tidigare har varit skrämmande mycket lägre, nu antar jag folk hängde upp sig på domaren för att vi förlorade?

Det var desto mer frapperande att se vårt lag sluta spela hockey efter att halva matchen hade avverkats.
Skriv svar