Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
BobTheBlob skrev:Precis har kommit hem från Hovet och orkar inte sitta och läsa igenom 10 sidor, varav 4 är helt ointressant så samma saker kan möjligen har sagts tidigare.

Hur som, JÄVLIGT skönt med vinst, trots att det bara blev 2 poäng...
Nilson, Nilson, Nilson... HELT oduglig!!! I tredje stod han mest och hängde och såg allmänt slö och less på livet. Enda sedan han blev vald till lagkapten har jag tvekat på det valet. Fy fan va kass han va ikväll, tyvärr.. Printz i första va inte heller så himla bra och jag tycker nästan att Gustavsson får ta på sig LHC's mål då han det såg lite puttenuttigt och tamt agerande ut i sargehörnet, men jag kan ha fel, ska bli intressant och se på repris imorron.

Och sist men inte minst... Hade klacken blivit utbytt till Fonus begravningsbyrå!? Totalt noll tryck (förutom kämpa - djurgården i mitten på andra)..
Tragiskt! Man höll nästan på att somna in stund vis då vaggvisor sjöngs.

Men men, två poäng och borta från kvalspel (tillfälligt?)
Stod du själv i klacken?
jag såg då fler personer där än bara en. :roll:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Att vi ska ta oss till slutspel ska det krävas mycket. Vi har sex poäng upp till Modo och -20 i målskillnad jämfört med detsamma. Samtidigt så har vi Växjö två poäng ovanför oss. Vi ska ta tre raka tre poängare för att få nosa, slutspelsplatsen är borta så fort Modo tar tre pinnar och det gör de mot LHC.

Jag var själv inte på plats på Hovet denna afton, oturligt nog men herrejävlar vad skön denna vinst var! Jag skiter fullständigt i hur vi fick två pinnar, vi tog två poäng and that's it.
Hördes mycket från Hovet denna afton, speciellt i ''Vad tycker vi om lhc'', den var kanon! Underligt nog är den inte med på publikspecialen.

Timrå nästa, det ska bli tre poäng allt annat är en underbedrift.
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Linköping är inte som någon sa här i grund och botten ett bättre lag. Dumheter!
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Donkels skrev:Linköping är inte som någon sa här i grund och botten ett bättre lag. Dumheter!
Instämmer fullständigt.

Så här tippar jag den fortsatta rysaren :

Poängställing : efter 52 omgångar.

Växjö 71
DIF 69
------------------------
LHC 68

53

2012-03-01 19:00 MODO Hockey - Brynäs IF
2012-03-01 19:00 Timrå IK - Djurgårdens IF 2
2012-03-01 19:00 AIK - Luleå HF
2012-03-01 19:00 Linköpings HC - Skellefteå AIK 2
2012-03-01 19:00 HV 71 - Färjestads BK
2012-03-01 19:00 Frölunda HC - Växjö Lakers HC 1

54

2012-03-03 16:00 Skellefteå AIK - Luleå HF
2012-03-03 16:00 Brynäs IF - Frölunda HC
2012-03-03 16:00 Djurgårdens IF - MODO Hockey X (minst en poäng)
2012-03-03 16:00 Växjö Lakers HC - AIK 1
2012-03-03 16:00 Färjestads BK - Timrå IK
2012-03-03 16:00 Linköpings HC - HV 71 2

55

2012-03-06 19:00 Luleå HF - Växjö Lakers HC 1
2012-03-06 19:00 MODO Hockey - Linköpings HC 1
2012-03-06 19:00 Timrå IK - Brynäs IF
2012-03-06 19:00 AIK - Skellefteå AIK
2012-03-06 19:00 HV 71 - Djurgårdens IF 1
2012-03-06 19:00 Frölunda HC - Färjestads BK

Med detta tips undviker DIF kvalserien. LHC har det svåraste spelschemat så plastgänget får slåss med Örebro och de andra lagen i kvalserien. Det blir ingen lätt resa för DIF men visar laget upp samma hjärta som idag så är förutsättningarna hyfsat goda.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
Salas skrev:
Avd. ibland har man tur! :lol:
Nästan lika snygg som min 09/10 tröja signerad av alla silverhjältar som hänger på väggen. ;)

Grattis!

EDIT: Ja. nu vart ju svenskan något lidande i det där inlägget. Det är ju inte silverhjältarna som hänger på väggen.... :oops:
Du förstår att det hade förklarat hela den här säsongen om det faktiskt varit så att du haft silverhjältarna hängandes på din vägg? Måste bara ha varit Wesslau som sluppit undan din brutala prishylla.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:
Salas skrev:
Avd. ibland har man tur! :lol:
Nästan lika snygg som min 09/10 tröja signerad av alla silverhjältar som hänger på väggen. ;)

Grattis!

EDIT: Ja. nu vart ju svenskan något lidande i det där inlägget. Det är ju inte silverhjältarna som hänger på väggen.... :oops:
Du förstår att det hade förklarat hela den här säsongen om det faktiskt varit så att du haft silverhjältarna hängandes på din vägg? Måste bara ha varit Wesslau som sluppit undan din brutala prishylla.
Jaaa det ä sant dä!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: Vinner vi 3 till inklusive Modo och Linköping tar åtminstone en pinne i matchen mot Modo är det slutspel.
Förutsatt att Växjö inte går å skrällvinner mot Lule och att Gävleiterna gör vad de skall förstås. Men det finns i alla fall en teoretisk chans om allt sitter.
Ett harmoniskt väl fungerande Modo fullproppat med självförtroende får alltså ta högst 2 poäng till på de 3 omgångar som återstår, är du med...?!

Visst kan man drömma om slutspel.
Men i en mer verklighetsförankrad vardag finns det inte ens med på kartan.
Fixar DIF en 9/10:e plats till slut, då kommer jag kissa ner mig helt av upphetsning & fnittra hysteriskt som en 12-årig flicka

-Denna säsongen - ett liv
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Zabel är ju för skön. "Vi åker runt och viftar med klubborna som om det vore små svärd". Haha.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Donkels skrev:Linköping är inte som någon sa här i grund och botten ett bättre lag. Dumheter!
På pappret är Linköping förmodligen Elitseriens topp 3-5 bästa lag, det kan ni inte snacka bort. Inför säsongen var det ingen som trodde att Lhc skulle floppa så pass som de gjort. De har offensiv spets i Hlavac-Hlinka, Söderberg-Arlbrandt, dessa är landslagsspelare alla dagar. Spelare vars grundklass ingen i vårat lag har. Varför de inte levererat just denna säsongen sitter någon helt annanstans är i "klassen". Backuppsättningen är en fantastisk mix mellan gammal och ungt, Dahlbeck och Bäckman representerar det unga gardet som i mitt tycke är betydligt mer lovande än både Claesson och Holm. Magnus Johansson, som i grund och botten kanske är Europas bästa back ihop med Hävelid som jag skulle byta mot nästan vem som helst i vår backuppsättning. Kan inte skylla något i det här underlaget på honom, alltid bäst på isen i Lhc. Rejäl, skicklig och fantastisk på att värdera situationer. Avslutningsvis en toppmålvakt i Norrena, även om jag naturligtvis håller Wesslau klart högre just i denna kategori.

Linköping är i grund och botten toppmaterial. Men något är fel högre upp i föreningen helt klart! DIF är å andra sidan helt felbyggt. Ett lag utan någon form av offensiv kvalite och på tok för många skakiga backar som inte kan hantera defensiv press. Att vi ligger där vi ligger är som jag sagt hela säsongen, inte oväntat.

För att inte få några dryga snorungar som inte läst färdigt inlägget så förtydligar jag.

Grund och botten/på pappret/ = Lhc bättre än DIF!

Just nu/Senaste matcherna = DIF bättre än Lhc!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Jockmaniac skrev: På pappret är Linköping förmodligen Elitseriens topp 3-5 bästa lag, det kan ni inte snacka bort.
I så fall stämmer den här bilden bra. (Hittade den på nätet)
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Shit vilken patetisk nivå mot vissa spelare den här tråden innehöll. Framför allt Marcus Nilson. Riktigt överdrivet och det känns som vissa bara hänger med i stormen utan att kunna något om hockey. Mackan gjorde knappast någon tokusel insats igår. Det verkar bara några lokalt här på DIFhockeyforumet tycka.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Shit vilken patetisk nivå mot vissa spelare den här tråden innehöll. Framför allt Marcus Nilson. Riktigt överdrivet och det känns som vissa bara hänger med i stormen utan att kunna något om hockey. Mackan gjorde knappast någon tokusel insats igår. Det verkar bara några lokalt här på DIFhockeyforumet tycka.
Tokusel är att ta i men han var helt klart sämsta anfallare rätt igenom. En klar akilleshäl i vårat, i övrigt, hårt arbetande lag!

PNY: Det är en mer korrekt bild av läget jaa :wink:
Senast redigerad av Jockmaniac den 2012-02-29 12:32:17, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:BRA:

1. Tim Eriksson. Vilken match han gör! Har i stort sett allting i offensiv väg för DIF ikväll. Förläng förläng förläng.
Ironiskt att jag under den här matchen var mer lack än någonsin på Tim då :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
Grund och botten/på pappret/ = Lhc bättre än DIF!
Nu är jag lite elak, men ändå inte.
Jockmaniac-från-ES-tråden-i-Övrig-Sport-från-precis-innan-serien-drog-igång skrev: 9. Linköping (Blir årets fiaskogäng. Ett riktigt Frölundaår i Östergötland)
Du verkade inte ha så värst mycket för LHC på pappret då... :lol:

Oh, the irony.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Shit vilken patetisk nivå mot vissa spelare den här tråden innehöll. Framför allt Marcus Nilson. Riktigt överdrivet och det känns som vissa bara hänger med i stormen utan att kunna något om hockey. Mackan gjorde knappast någon tokusel insats igår. Det verkar bara några lokalt här på DIFhockeyforumet tycka.
Tokusel är att ta i men han var helt klart sämsta anfallare rätt igenom. En klar akilleshäl i vårat, i övrigt, hårt arbetande lag!
Jag vet inte riktigt vad folk förväntar sig av Mackan. Hur många gånger drev han inte upp pucken från egen zon och startade ett anfall? Jag vet inte.. Jag tycke han såg mer intresserad och hetare ut än på länge. Kanske såg annorlunda ut på TV kontra på plats.
Expert.
Skriv svar