Klassikt inlägg eftersom detta är tippningen du levererade i augusti.Jockmaniac skrev:Hahahahahhahahahaa
Tror nog jag har hittat mitt karriärval. Jag sa redan i augusti att vi kommer spela kvalserien! Jag förutsåg att det här lagets brist på spets och tanke skulle bli vårt fall. Järlefeldt och många tomtar härinne hojtade dock om SM-Guld och det bästa laget vi haft på åratal. Tjärnqvist är ju säkert inte mätt, Ottosson kommer göra sin livs bästa säsong som pensionär och Marcus Nilson kommer sprida positiva vibbar som lagkapten trots att han är latare än en jävla 14-årig soffpotatis.
Fick en räkning om förnyat medlemskap idag på posten. Kan meddela att den för närvarande ligger i en fyrtalet bitar i papperskorgen. Samtliga Djurgårdssouvenirer på mitt rum har hamnat i garderoben och jag tänker inte låtsas om att någonting som heter Djurgården existerar enda fram tills Järlan avgått, Claesson och Tjärnqvist är sparkade och styrelsen ser annorlunda ut. Trodde aldrig det skulle gå såhär långt men av hälsoskäl finns det ingen annan väg att gå. Kan man inte besegra Aik:s reservlag är det något som är allvarligt fel.
Jag skäms å er allas räkning på isen, ni förtjänar tomma klackar varje match och jag hoppas att ni med säsongskort fortsätter bojkotta även i fortsättningen. Nu är det något så mycket större i rörelse, nämligen vissa slips-herrar som försöker sabba föreningen vi älskar så mycket de bara hinner. Bajare och kanske Aikare vem vet? Vad vi vet är att det är sant. Det finns inge som helst hjärta kvar i föreningen, alls.
Ni kan ta mitt medlemsskap och köra upp i analgången era äckliga pundarfetton
Detta är riktat till:
En stor del av spelarna
Järlefeldt
Larsson
Engström
och hela jävla styrelsen
PINSAMMA DJURGÅRN (Hockey)
Jockmaniac skrev:Får bli en snabb sluttippning från min sida, med en liten summering brevid. Bara så ni vet så är jag en utmärkt tippare, då min magkänsla aldrig ljugerBara att tippa tväremot Anrell så är man hemma
1. Färjestad (storfavoriter, bäst trupp och mästare. Måste tippas etta)
2. Frölunda (Kommer bli säsongens utropstecken. Smarta värvningar och revanschlusta)
3. Luleå (Bästa truppen på många år, men för klena målvakter och losermentalitet)
4. HV71 (Sämre trupp än på länge men revanschlusta och mindre press ger en fjärdeplats)
5. Modo (Dags att få en bra säsong nu. Tellan blir tungan på vågen denna säsongen)
6. Brynäs (Mest underskattade laget. Widing kommer göra 20+ kassar! Bäst måvakter)
7. Djurgården (Överskattad trupp? Kanske. Wesslau måste prestrera, det är A och O)
8. Skellefteå (Gnetar sig till slutspel. Tappat nyckelspelare och inte värvat igen hålen)
-----------------------------------------------------------------------------------
9. Linköping (Blir årets fiaskogäng. Ett riktigt Frölundaår i Östergötland)
10. Aik (För mycket press på Fasth? Hell Yeah! Videll har aldrig lyckats bära SSK, ska nu bära Solna)
------------------------------------------------------------------------------------
11. Timrå (Ser lovande ut under starten på säsongen men tappar. Skador avgör)
12. Växjö (Nykomling med hyfsat mycket press på sig redan. Lever inte upp till förväntningarna)