Mäklaren skrev:Mackan är en skam för sporten ishockey. Han är bannemig horribel i alla avseenden. Hoppas han går i pension efter säsongen så man slipper se karln.
Han är sval när han borde vara het. Det finns nog orsaker.
Men det som bekymrar mig här är inte straffarna eller att vi inte kan spela fram mål under ordinarie speltid (vi gör bara skitmål, grisiga skitmål) - Det som bekymrar mig och som får mig att bli lite kall i kistan är sättet killarna visar upp sig på. Det saknas glädje och glöd. Det oroar mig. Är det nerver? Är det något annat?!
1p till ikväll. Bussresa hem till stan. Ingen lättnad utan fortsatt strid på strecket.
Bussresan blir härlig! Stureplansfjunisarna kan kröka längst bak medan ledarstaben, Mackan och co. kan spela sina sällskapsspel och njuta av en skön stund i bussen med värme från andra sensuella män i medelåldern och en rutten gubbe i silverhår.
Ställ upp spelarna och slå dem på käften tills de erkänner vilka sopor de är och lovar att göra något åt saken.
Varför läggs det inte in någon straffträning? Klart som fan att spelarna inte vill vända trenden. De får komma till jobbet ändå nästa dag kl. 9.00, dricka lite kaffe, ta en macka, snacka skit och sedan gå ut och skaka av benen under ännu ett slött ispass. Sedan får man lunchlåda och kan sätta sig i bilen hem runt 11.00. Fy fan, det är synd om dessa hårt arbetande spelare alltså. Oj oj oj, de tjänar bara mellan 60 000 och 350 000 i månaden. Det är nästan sjukt hur ont det måste göra för dem att vara nere på Hovet två timmar varje förmiddag.
Jag blir fan helt galen.
UT I SPÅRET ELLER LÄGG IN EXTRA ISPASS FÖR FAN ERA ÄCKLIGT SLÖA JÄVLAR!
Jag vet inte om det är det du skriver i all ilska, men om det är mer vinnarskalle du eftersöker så håller jag med till 100%. Mats Sundin säger det bäst själv i sitt radiotal -- att det i regel det laget som vill vinna mest som gör det.
Våra vänner från ssk är två utmärkta exempel på spelare där det inte är så jätteviktigt att vinna, iaf inte om det innebär att man måste gå först in i närkamper och annat jobbigt.
Eftersom jag inte hade trott på poäng så är just 1 pinne fullt godkänt. Synd bara att vi framförallt i andra perioden spelar som ett gäng krampande myrslokar.
Nä, bättre måste det bli om vi skall undvika torneträsk i botten av tabellen.
Mäklaren skrev:Jag eftersöker inställning hos spelarna. En inställning där de fattar hur jävla priviligerade de är och börjar åka skridskor och träna hårdare!
Som sagt, det finns vissa i dagens DIF som inte verkar ha det rätta drivet för att verkligen kriga sig till poäng. Men i det stora hela så tycker jag nog inställningen överlag är betydligt bättre nu än vad det var för ett gäng matcher sen.
Ska vi hitta något positivt så är poäng tre matcher i rad åtminstone bra, att vi dessutom verkar kunna vända underlägen är också en sån där bra grej man kan ta med sig. Annars finns det inte så värst många ljusglimtar.
Mäklaren skrev:Jag eftersöker inställning hos spelarna. En inställning där de fattar hur jävla priviligerade de är och börjar åka skridskor och träna hårdare!
Som sagt, det finns vissa i dagens DIF som inte verkar ha det rätta drivet för att verkligen kriga sig till poäng. Men i det stora hela så tycker jag nog inställningen överlag är betydligt bättre nu än vad det var för ett gäng matcher sen.
Ska vi hitta något positivt så är poäng tre matcher i rad åtminstone bra, att vi dessutom verkar kunna vända underlägen är också en sån där bra grej man kan ta med sig. Annars finns det inte så värst många ljusglimtar.
Det beror snarare på motståndarnas oförmåga.
HV71 förstärker och förstärker, FBK likaså... lag som började knackigt men som är på kraftig uppgång. DIF går ut offentligt med att nuvarande lag ska ''vända skeppet'' (så jävla trött på det uttrycket f.ö.). Där har vi skillnaden som gör att HV71 och FBK kommer att sluta topp fyra, medan DIF får kämpa för att undvika kvalserien.
Det beror snarare på motståndarnas oförmåga.
HV71 förstärker och förstärker, FBK likaså... lag som började knackigt men som är på kraftig uppgång. DIF går ut offentligt med att nuvarande lag ska ''vända skeppet'' (så jävla trött på det uttrycket f.ö.). Där har vi skillnaden som gör att HV71 och FBK kommer att sluta topp fyra, medan DIF får kämpa för att undvika kvalserien.
Håller med men tror också att det är en viss skilnad i ekonomi. Tyvärr är risken att skilnaden blir större om inget görs.
sensei skrev:Grymt av grabbarna att gneta upp brynäs 2-0 ledning!
Trots att många aspekter i spelet inte alls fungerar.
Lite stolt blir man allt
Lite som när du trampat i hundskit och lyckats få bort det mesta från skosulan.
Hahaha
Ja eller som att kissa ner sig helt en vinterdag med 15-grader i väntan förgäves på pendeltågsperrongen.
Alldeles underbart varmt och skönt....... i några sekunder
Japp stoltheten sträcker sig till dess:
1. Man ändå känner skitlukten från skon när man kommit hem
2. Pinket frusit till is
Var lite orolig där att vi skulle ta bonuspoängen. Hade inte varit bra ur någon aspekt! Lata idioter hade blivit ännu latare och Hardy och alkisgänget hade suttit om möjligt ännu säkrare. Det kanske ska till Kvalseriespel för trögskallarna att fatta att det kanske inte är så bra detta...
Mäklaren har så jävla rätt i allt han säger och det är BARA vi i hela serien som har det här problemet. Timrå, Aik, Modo är betydligt mer intresserade av att spela ishockey än våra överbetalda äckel till ishockeyspelare. Skäms över samtliga! Gör världen en tjänst och pensionera er för all framtid. Jag kommer inte sakna någon förutom Fimpen, Ölvestad och Wesslau.
Kan inte nästa person som träffar någon av tränarna nästa gång fråga vafan det är som är så jävla roligt med att pissa supportrarna i ansiktet. Micke Johansson håller på att förlora all sin respekt, och fortsätter han såhär så vill jag att hans tröja ska ner bums! Detaljer gör att vi tappar poängen Tomas? Du är för fan mera idiot än vad jag redan visste. En fråga, vad gör du här?
Kräver att tränarna går ut med en offentlig ursäkt plus att de annordar ett öppet möte där fans får tillfälle att ställa tomtarna mot väggen...
Kommer inte spendera/slösa en krona på Djurgården så länge de behandlar fansen som skit!!!