ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: ET: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 3/9 2011 | EP Trophy

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Alltså, jag fattar inte hur ni kan dra slutsatser som dessa. Samtliga matcher är som natt och dag till och från. I början öste vi in mål och spelade bra PP, nu gör vi få mål och spelar dåligt PP.

Som jag ser det är det alldeles för tidigt att gaffla om det här nu, Kall-El. Dessutom är det samma saker du tjatar om varenda gång, men när det går bra har du inga åsikter.
Det är 50/50 just nu helt enkelt.
Jag håller med dig fullt ut. Är det inte "spetsforwards" som saknas är det en "klasscenter". Men så är det ju, gräset är alltid grönare osv.

Det som dock oroar mig är att vi är precis lika ojämna som förra säsongen; det om något känns väldigt osäkert inför säsongen. Ett bra lag skall inte behöva torska 4 matcher i rad och låta den här gyllene chansen till slutspel i den här turneringen glida oss ur händerna... Djurgården satsade verkligen på European Trophy, att inleda säsongen med att missa sitt första delmål är således ett fiasko. Speciellt när man hade skapat enormt goda förutsättningar för att knipa en plats bland de två bästa lagen i gruppen. Smög det sig månntro in någon lättja i gruppen när det hade gått så bra i början? Inte omöjligt faktiskt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Alltså, jag fattar inte hur ni kan dra slutsatser som dessa. Samtliga matcher är som natt och dag till och från. I början öste vi in mål och spelade bra PP, nu gör vi få mål och spelar dåligt PP.

Som jag ser det är det alldeles för tidigt att gaffla om det här nu, Kall-El. Dessutom är det samma saker du tjatar om varenda gång, men när det går bra har du inga åsikter.
Det är 50/50 just nu helt enkelt.
Jag håller med dig fullt ut. Är det inte "spetsforwards" som saknas är det en "klasscenter". Men så är det ju, gräset är alltid grönare osv.

Det som dock oroar mig är att vi är precis lika ojämna som förra säsongen; det om något känns väldigt osäkert inför säsongen. Ett bra lag skall inte behöva torska 4 matcher i rad och låta den här gyllene chansen till slutspel i den här turneringen glida oss ur händerna... Djurgården satsade verkligen på European Trophy, att inleda säsongen med att missa sitt första delmål är således ett fiasko. Speciellt när man hade skapat enormt goda förutsättningar för att knipa en plats bland de två bästa lagen i gruppen. Smög det sig månntro in någon lättja i gruppen när det hade gått så bra i början? Inte omöjligt faktiskt.
Som någon skrev så verkade inte Hardy ta det på så stort allvar. Det kändes, för mig som satt hemma framför datorn och kollade, som att matchen inte var så hemskt viktig, att det inte var så nödvändigt att vinna. TV-bilder kan bedra, jag vet, men det var känslan jag fick.

Kanske var det på grund av att det skoj-tekades med en potatis i inledningen som allvaret inte infann sig eller så... vad vet jag. Det var ledsamt att vi inte vann.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Som någon skrev så verkade inte Hardy ta det på så stort allvar.
Det där förstår jag inte riktigt, baserat på vad? Intervjun? Han uttryckte sig som han alltid brukar göra.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Det där förstår jag inte riktigt, baserat på vad? Intervjun? Han uttryckte sig som han alltid brukar göra.
Som jag skrev Danne-man. TV-sändningar kan förmedla fel känslor. Den känslan jag fick var att det inte det inte var så stort allvar inblandat. Heaty som var på plats kan nog ge en annan bild av det hela. TV-kameran och det jag genom den gav mig lite lojja vibbar.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Som jag skrev Danne-man. TV-sändningar kan förmedla fel känslor. Den känslan jag fick var att det inte det inte var så stort allvar inblandat. Heaty som var på plats kan nog ge en annan bild av det hela. TV-kameran och det jag genom den gav mig lite lojja vibbar.
Men jag förstår bara inte vad du tyckte skilde sig i den här matchen mot alla andra... att det såg lojt ut tycker faktiskt inte jag alls att det gjorde; i det stora hela tyckte jag vi var det bättre laget i matchen. Skridskoåkningen fanns där, intensiteten likaså. Saknades dock konstruktivt spel i PP - som faktiskt var riktigt jävla förbannat dåligt.

Nä, nu vill man bara att ES skall dra igång. Känns jobbigt att inte DIF spelar någon mer match innan nedsläppet i Kinnarps...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Men jag förstår bara inte vad du tyckte skilde sig i den här matchen mot alla andra... att det såg lojt ut tycker faktiskt inte jag alls att det gjorde; i det stora hela tyckte jag vi var det bättre laget i matchen. Skridskoåkningen fanns där, intensiteten likaså. Saknades dock konstruktivt spel i PP - som faktiskt var riktigt jävla förbannat dåligt.

Nä, nu vill man bara att ES skall dra igång. Känns jobbigt att inte DIF spelar någon mer match innan nedsläppet i Kinnarps...
Det var nog en massa småsaker samt det lilla, hitintills okända, faktum att jag nog var lite vresig till lynnet när jag såg matchen som fick mig att tycka att det var lite sandlåda över alltsammans. Potatis-tek, och lite annat. ;)

Jag vill ha ES nu, inget mer trams!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:

Det var nog en massa småsaker samt det lilla, hitintills okända, faktum att jag nog var lite vresig till lynnet när jag såg matchen som fick mig att tycka att det var lite sandlåda över alltsammans. Potatis-tek, och lite annat. ;)

Jag vill ha ES nu, inget mer trams!
Ja, det är förjäkligt frustrerande att behöva vänta 12 dar till. Nu har man liksom på allvar kommit in hockey-lunket igen, matchuppehåll på nästan 2 veckor är plågsamt.
hocki

Inlägg av hocki »

Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Jag citerar Otto när han berättar lite om inställningen till ET.
Otto skrev: – Jag vet inte om det är så viktigt men när vi spelar så vill man ju vinna varje match och gå vidare och på så sätt är det ju viktigt. Sedan hade det varit kul att få en möjlighet att vinna turneringen men det blir som det blir nu och får vi inte vara med i slutspelet så får vi vara hemma och ha en bra träningsvecka där i vinter i stället. Det är bara att göra det bästa av situationen, säger Ottosson.
Det där är ingen storsatsning och säger väl bara att ET är något som genomlids.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF har haft som stenhårt mål att nå slutspelet i ET, allt annat är lögn och efterkonstruktion.

Det är ju lätt att säga efter man förlorat att "det var ju inte så viktigt".
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:DIF har haft som stenhårt mål att nå slutspelet i ET, allt annat är lögn och efterkonstruktion.

Ok! Tyckte att det var ett lustigt utspel. Från Otto. Klart att vinnarskallar dementerar värdet i något de inte vunnit. :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:DIF har haft som stenhårt mål att nå slutspelet i ET, allt annat är lögn och efterkonstruktion.

Ok! Tyckte att det var ett lustigt utspel. Från Otto. Klart att vinnarskallar dementerar värdet i något de inte vunnit. :)
Lite så är det.

Men anledningen till att jag är så säker på Djurgårdens ambitioner om framgång i European Trophy är att jag är övertygad om att man redan i ett tidigt skede vill etablera sig som en av "storklubbarna" internationellt. Tror DIF, i likhet med andra klubbar i Sverige, är tämligen övertygade om att den här turneringen kommer växa i framtiden och vara ett steg in i europaligan det så länge varit prat om.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

På det där om det kändes oseriöst vet jag inte, men jag tyckte det var lite konstigt/onödigt att ta ut målvakten där 5-4. Dock är det ju enkelt för mig att säga det nu när man såg att det blev mål på det.
Annars om hur dem uppträdde i båset och på isen var annars exemplariskt. Man misstog t.o.m Almtorp för Jimmie ett par gånger på grund av att han offrade sig så djävulskt mycket.

Tyckte annars att det var en BRA match, vi hade bara lite oflyt. Har en känsla av att flytet kommer allt eftersom. ;)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Äsch, jag och Heaty stod 4 meter från isen (och skrek oss hesa hela matchen, hördes det genom TV-rutan? Arlbrandt hörde i alla fall när jag skrek "tjocka feta Arlbrandt", det var rätt roligt) och grabbarna såg riktigt taggade ut. Från min position såg det ut som att vi åkte åttor runt dem, och tryckte ner dem ordentligt. Känns mer som flyt och tillfälligheter att de lyckades vinna. EN sak kan jag dock klaga på och det är spelet framför mål. Jag menar, vad i h-vete! Vi har hur många kompetenta skymmare och returtagare som helst, men likförbannat gör vi jobbet väldigt enkelt för den mediokra Engstrand i LHC-kassen. In i ansiktet på honom, in i skiten för f-n!

För övrigt: LHC var inte ett dugg bra i dag. Alls. Men en spelare imponerade. Carl Söderberg. Shit, vilket lirare! Hade inte tackat nej till att ha honom som förstecenter...
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Metal Machine skrev:Äsch, jag och Heaty stod 4 meter från isen (och skrek oss hesa hela matchen, hördes det genom TV-rutan? Arlbrandt hörde i alla fall när jag skrek "tjocka feta Arlbrandt", det var rätt roligt) och grabbarna såg riktigt taggade ut. Från min position såg det ut som att vi åkte åttor runt dem, och tryckte ner dem ordentligt. Känns mer som flyt och tillfälligheter att de lyckades vinna. EN sak kan jag dock klaga på och det är spelet framför mål. Jag menar, vad i h-vete! Vi har hur många kompetenta skymmare och returtagare som helst, men likförbannat gör vi jobbet väldigt enkelt för den mediokra Engstrand i LHC-kassen. In i ansiktet på honom, in i skiten för f-n!

För övrigt: LHC var inte ett dugg bra i dag. Alls. Men en spelare imponerade. Carl Söderberg. Shit, vilket lirare! Hade inte tackat nej till att ha honom som förstecenter...
Hoppas dock att det inte var ni som drog igång "Allmänna Idrottsklubben horungar"..
Skriv svar