Grymt ful tackling, det där kommer bli ett långt straff. Blev inte Kahnberg uttagen till Karjala? Trist för honom isf.ConZzz skrev:Hoppas på en lång avstängning. Den såg riktigt ful ut.Kentta skrev:Och ännu en omgång där en spelare kommer bli avstängd.
Oerhört ful tackling av Karlsson på Kahnberg, fyfan!
Elitserien 2011/2012
Re: Elitserien 2011/2012
Jag är inte arg, och inte besviken.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Värsta jag sett, vilken jävla idiot!
Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
Han hade fått en lång avstängning i NHL för den tacklingen, de har hårdare bestraffningar där.Jokester skrev:Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
- SkönaDjurgårn
Hade tacklingen varit i bröstet hade INGEN gnällt över den, då hade Kahnberg fått skylla sig själv för att han stirrade på pucken. Men att på något vis försvara den här tacklingen förstår jag inte??Jokester skrev:Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
De har också fler matcher. Jag tror dock fortfarande inte han hade fått längre för den i NHL då detta aldrig hade inträffat i NHL, där står man inte stilla och kladdar med pucken vid blå med huvudet ner i isen.ConZzz skrev:Han hade fått en lång avstängning i NHL för den tacklingen, de har hårdare bestraffningar där.Jokester skrev:Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
Försvarar den inte, tacklingen är mot huvudet och är väldigt ful, men Kahnberg bjuder in till situationen själv.SkönaDjurgårn skrev:Hade tacklingen varit i bröstet hade INGEN gnällt över den, då hade Kahnberg fått skylla sig själv för att han stirrade på pucken. Men att på något vis försvara den här tacklingen förstår jag inte??Jokester skrev:Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
- SkönaDjurgårn
Jag håller inte med. Han får nästan huvudet avtacklat av en spelare som kommer snett bakifrån, vilket är helt emot reglerna. I det här fallet ligger ansvaret till 100% på Karlsson.Jokester skrev:Försvarar den inte, tacklingen är mot huvudet och är väldigt ful, men Kahnberg bjuder in till situationen själv.SkönaDjurgårn skrev:Hade tacklingen varit i bröstet hade INGEN gnällt över den, då hade Kahnberg fått skylla sig själv för att han stirrade på pucken. Men att på något vis försvara den här tacklingen förstår jag inte??Jokester skrev:Nog för att tacklingen är ful men Kahnberg får ju för i helvete inte stirra ner i isen som han gör som PUCKFÖRARE. Hade det varit NHL hade det antagligen smällt ännu hårdare. Hur som helst så är tacklingen mot huvudet och riktigt ful.
Och Luleå vinner med 2-0 över aik, skönt.
Ska bli riktigt intressant att följa upp disciplinnämndens beslut på denna tackling. Den här är inte snygg nånstans.
2014-04-07, vad hände?
Blir tamejtusan snart galen på detta "Inte i NHL blajjet". Har under mina snart 30 år sett ofantligt mycket NHL hockey och spelare som söker puck, tar emot puck eller i andra situationer tittar ner ibland. Det händer i NHL, sluta upp nu för tusan. Det är tillfälligheterna som avgör hur vidrig en tackling blir, det går fort, man slappnar av en sekund, man tänker inte på konsekvensen eller vad som.
Kan dock hålla med om att vissa verkar ha för vana att ha huvudet alldeles för lågt och för ofta. Men det är inte en godkänd anledning till en sån här incident. Oavsett hur man står och när man står så är det den som tacklar som är 100% ansvarig för händelsen, för det är han som har tagit beslutet att tacklas eller göra en fuling. Självklart ska man alltid vara beredd på att få en tackling då det tillhör spelet, och den som tar emot har ett egenansvar även han men ska inte behöva klandras så som vissa verkar vilja få det till här. Kan inte tänka mig att en spelare frivilligt vill ta en hjärnskakning för laget, för om så vore fallet är det ju helgalet. Om en spelare i de millisekunderna mellan tacklare har bestämt sig för att tacklas till det att tacklingen är utförd drar ner huvudet, riktar näsan utåt och önskar sig en fet hjärnskakning så kan jag ta det att det är den tacklades ansvar. Men i de flesta fallen i årets Elitserie så har ju den tacklade haft sin position på isen från beslut till tackling och det har blivit ett par hjärnskakningar och annat på köpet.
Kan även hålla med om att DN har varit inkonsekvent i sina beslut, men dom har väl ett tryck på sig dom med, så tyvärr blir det fel. En del av tacklingarna ska oavsett utkomst (hjärnskakning) eller inte inte blivit avstängningar, andra ska ha blivit avstängda. Det är svårt att sätta en norm när man dömer ut allt bara för att det är på tapeten just nu. Denna händelse hoppas jag dock blir rätt hårt dömt, även Danielssons mot Joel för det var riktigt fegt gjort, men där räcker det med böter kan jag tycka, bara så att han förstår att det där behöver man inte göra på en rink.
Kan dock hålla med om att vissa verkar ha för vana att ha huvudet alldeles för lågt och för ofta. Men det är inte en godkänd anledning till en sån här incident. Oavsett hur man står och när man står så är det den som tacklar som är 100% ansvarig för händelsen, för det är han som har tagit beslutet att tacklas eller göra en fuling. Självklart ska man alltid vara beredd på att få en tackling då det tillhör spelet, och den som tar emot har ett egenansvar även han men ska inte behöva klandras så som vissa verkar vilja få det till här. Kan inte tänka mig att en spelare frivilligt vill ta en hjärnskakning för laget, för om så vore fallet är det ju helgalet. Om en spelare i de millisekunderna mellan tacklare har bestämt sig för att tacklas till det att tacklingen är utförd drar ner huvudet, riktar näsan utåt och önskar sig en fet hjärnskakning så kan jag ta det att det är den tacklades ansvar. Men i de flesta fallen i årets Elitserie så har ju den tacklade haft sin position på isen från beslut till tackling och det har blivit ett par hjärnskakningar och annat på köpet.
Kan även hålla med om att DN har varit inkonsekvent i sina beslut, men dom har väl ett tryck på sig dom med, så tyvärr blir det fel. En del av tacklingarna ska oavsett utkomst (hjärnskakning) eller inte inte blivit avstängningar, andra ska ha blivit avstängda. Det är svårt att sätta en norm när man dömer ut allt bara för att det är på tapeten just nu. Denna händelse hoppas jag dock blir rätt hårt dömt, även Danielssons mot Joel för det var riktigt fegt gjort, men där räcker det med böter kan jag tycka, bara så att han förstår att det där behöver man inte göra på en rink.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Håller verkligen med om att det ska bli intressant att se vad straffet blir av detta. Kan nog vara den fulaste tacklingen jag någonsin sett. Klockrent mot huvudet, tacklingen träffar ju inget annat än just huvudet. Fyfan, hoppas det går bra med Kahnberg bara.. Ser jävligt otäckt ut. 

- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ful tackling helt klart.
Om man återgår till själva serien så var jag lite imponerad av Solna igår mot Luleå, de spelade väldigt tajt och med relativt hög forechecking och bra passningsspel. Att de sen till slut förlorar med 2-0 var i mitt tycke inte helt rättvist (men ack så trevligt).
Imorgon spelar de någon slags utbruten match mot HV71, blir att specialstudera den i TV-soffan inför derbyt. Jag är rädd att det kommer bli en enormt tuff match för oss den 14:e... sen gillar jag inte riktigt det här med landslagsturneringen där Wesslau eller Fasth kommer stå i matchen mot Finland dagen innan derbyt. Inte riktigt optimal uppladdning.
Om man återgår till själva serien så var jag lite imponerad av Solna igår mot Luleå, de spelade väldigt tajt och med relativt hög forechecking och bra passningsspel. Att de sen till slut förlorar med 2-0 var i mitt tycke inte helt rättvist (men ack så trevligt).
Imorgon spelar de någon slags utbruten match mot HV71, blir att specialstudera den i TV-soffan inför derbyt. Jag är rädd att det kommer bli en enormt tuff match för oss den 14:e... sen gillar jag inte riktigt det här med landslagsturneringen där Wesslau eller Fasth kommer stå i matchen mot Finland dagen innan derbyt. Inte riktigt optimal uppladdning.
Vi hade ju haft ett litet momentum inför derbyt. Nu försvinner det ju i och med uppehållet. Men oavsett vem av Fasth eller Wesslau som står på söndag i landslaget så är det inte det som kommer vara den avgörande faktorn 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Sköna 0 poäng till riddarna från Solna.
HV gör dock "en Djurgården" i 3:e perioden och backar hem & slår helt av på taktpinnen; bedrövligt att se. Känns riktigt skönt inför derbyt att Fasth verkar vara i "sådär" form, och hela laget (förutom Rosén) brinner ju inte sådär fantastiskt av självförtroende... men kommer fortfarande naturligtvis bli riktigt tufft på måndag.
HV gör dock "en Djurgården" i 3:e perioden och backar hem & slår helt av på taktpinnen; bedrövligt att se. Känns riktigt skönt inför derbyt att Fasth verkar vara i "sådär" form, och hela laget (förutom Rosén) brinner ju inte sådär fantastiskt av självförtroende... men kommer fortfarande naturligtvis bli riktigt tufft på måndag.