Nu ska du inte va bitter, ny match imorrn! Nya tag (...)Lee Harvey Oswald skrev:Förargelseväckande utseende, eller så var det Hets mot folkgrupp (Samer)SebastianK skrev:Vad åkte #78 för på slutet?
K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
- Lee Harvey Oswald
SebastianK skrev:Nu ska du inte va bitter, ny match imorrn! Nya tag (...)Lee Harvey Oswald skrev:Förargelseväckande utseende, eller så var det Hets mot folkgrupp (Samer)SebastianK skrev:Vad åkte #78 för på slutet?
Vaaah, bitter...jag..?!!!

Nej, det där tog jag som en förolämpning...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Oj va all va bittra här då. Jag tyckte faktiskt att vi spelade väldigt bra igår trotts vissa missar etc. Det jag spontant anmärker på är vårat PP som var uruselt, annars tycker jag vi spelade stundtals grym hockey. Man kan ju inte begära att vi ska dominera en hel match mot ett lag som luleå. Tyvärr hade vi inte mycket till marginaler med oss igår, varje studs kändes som den gick åt fel håll för oss.
Att ta utvisningen som bombom gjorde i slutet kan anses som onödig, men med facit i hand så var det knappast han som gjorde att vi torska denna match. Vi skjuter på tok för mycket utanför målet och när vi skjuter på målet så gör målvakten årets räddning (jag hävdar fortfarande att den tog i stolpen även om det touchade hans handske ;D). Nej, vi måste bli bättre på att avsluta helt enkelt.
Det Hardy sa om Josef i AB har jag svårt att ta till mig. Var det ett skämt eller vad va syftet med det uttalandet?
Att ta utvisningen som bombom gjorde i slutet kan anses som onödig, men med facit i hand så var det knappast han som gjorde att vi torska denna match. Vi skjuter på tok för mycket utanför målet och när vi skjuter på målet så gör målvakten årets räddning (jag hävdar fortfarande att den tog i stolpen även om det touchade hans handske ;D). Nej, vi måste bli bättre på att avsluta helt enkelt.
Det Hardy sa om Josef i AB har jag svårt att ta till mig. Var det ett skämt eller vad va syftet med det uttalandet?
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
?Stulle skrev:
Även om det knappast gjorde att vi förlorade igår så tog Josef en dum utvisning för andra matchen i rad i ett känsligt läge, denna gång dessutom i anfallszon.
Sen att jag tycker han har spelat bra förövrigt de här två matcherna hör inte hit.
- DIF_Soldier
Gårdagens citat:
"Jävla båtflykting, bort från DIF!"
- Upprörd supporter som fick nog av 78.
Även om det inte är rätt stil att gapa så på sina spelare fann jag det jävligt roligt.
"Jävla båtflykting, bort från DIF!"
- Upprörd supporter som fick nog av 78.
Även om det inte är rätt stil att gapa så på sina spelare fann jag det jävligt roligt.
Säg den glädje som varar
Jag håller helt med om att det var en onödig utvisning, men av någon anledning blev jag inte ens hälften så arg som jag blev i första matchen. Kanske berodde det på att vi då låg lika.-daniel- skrev:?
Även om det knappast gjorde att vi förlorade igår så tog Josef en dum utvisning för andra matchen i rad i ett känsligt läge, denna gång dessutom i anfallszon.
Sen att jag tycker han har spelat bra förövrigt de här två matcherna hör inte hit.
Det jag menade med Hardys uttalande var mer åt hållet att han helt plötsligt säger en sådan sak precis som detta var någon nyhet.
Vilken jävla skitmatch
Så tråkig, men oooh så effektiv hockey från Luleå's sida. Dom gör oss dåliga och vi går på det. Många ändringar behövs såklart.
Men man blir ju inte direkt gladare av att läsa i denna tråden. Djurgården HAR gått till slutspel, klart dom är värda en slutspelsplats?!!
Nä, värre vändningar än såhär har man sett. Allt kan hända i hockey. Hoppet är det sista som lämnar oss (iaf mig). Nu hoppas jag verkligen att dom taggar till och gör en bra match på lördag, låt inte Luleå komma undan till semi med deras tråkspel.
Framåt, kämpa DIF!!

Men man blir ju inte direkt gladare av att läsa i denna tråden. Djurgården HAR gått till slutspel, klart dom är värda en slutspelsplats?!!
Nä, värre vändningar än såhär har man sett. Allt kan hända i hockey. Hoppet är det sista som lämnar oss (iaf mig). Nu hoppas jag verkligen att dom taggar till och gör en bra match på lördag, låt inte Luleå komma undan till semi med deras tråkspel.
Framåt, kämpa DIF!!
-
Angående 78ans utvisning igår, så tycker jag han gör helt rätt. In och provocera, men VARFÖR tar han upp klubban och crosscheckar? In och skvätt is på målvakten, provocera! Inte upp med den där j*vla klubban!
Hardy måste lista ut en taktik där vi kan använda våra skridskoskickliga forwards och åka runt lule's köttmur över hela banan. Vi går in i fällan precis hela tiden med vårt Dump N Chase spel, jag är ändå stolt över vårt DIF som går in och kämpar. Det är allt jag kräver, vi fullständigt mosade lule igår. Men lule tar det oerhört bra och inväntar pucken hela tiden. Dom får oss att se oerhört uddlösa ut.
Hannula,Printz igår matchens kungar oerhört bra spel från båda. Kanske matcha Hannula's kedja mer?
Det enda sättet enligt mig att vända detta är att vi spelar ännu drygare än lule, invänta dom tills dom börjar jaga.
Kom igen DIF, jag är bitter men ge oss lite glädje!! Det är inte slut ännu!
Hardy måste lista ut en taktik där vi kan använda våra skridskoskickliga forwards och åka runt lule's köttmur över hela banan. Vi går in i fällan precis hela tiden med vårt Dump N Chase spel, jag är ändå stolt över vårt DIF som går in och kämpar. Det är allt jag kräver, vi fullständigt mosade lule igår. Men lule tar det oerhört bra och inväntar pucken hela tiden. Dom får oss att se oerhört uddlösa ut.
Hannula,Printz igår matchens kungar oerhört bra spel från båda. Kanske matcha Hannula's kedja mer?
Det enda sättet enligt mig att vända detta är att vi spelar ännu drygare än lule, invänta dom tills dom börjar jaga.
Kom igen DIF, jag är bitter men ge oss lite glädje!! Det är inte slut ännu!
- -daniel-
Well, han sa ju också i intervjun något i stil med "Det är knappast första gången det händer under säsongen" så det är väl klart som korvspad att inte Hardy heller tyckte det var något nytt?Stulle skrev:Jag håller helt med om att det var en onödig utvisning, men av någon anledning blev jag inte ens hälften så arg som jag blev i första matchen. Kanske berodde det på att vi då låg lika.-daniel- skrev:?
Det jag menade med Hardys uttalande var mer åt hållet att han helt plötsligt säger en sådan sak precis som detta var någon nyhet.
Nu tror jag inte det kommer bänkas ett endaste dugg, inte ens mot slutet av matcherna, utan Mr.Nilsson kommer coacha på precis samma sätt som vanligt.
För att vara ännu tydligare i det jag ville få fram så menar jag att han borde ha gjort detta för länge sen och inte nu när det eventuellt redan är för sent.
- -daniel-
Sorry, jag tolkade ditt inlägg helt fel.Stulle skrev:För att vara ännu tydligare i det jag ville få fram så menar jag att han borde ha gjort detta för länge sen och inte nu när det eventuellt redan är för sent.
Tröttmössa på.
hehe inget att be om ursäkt för, jag är nog minst lika delaktig med mitt förvirrade inlägg.-daniel- skrev: Sorry, jag tolkade ditt inlägg helt fel.
Tröttmössa på.
Ensam kung är en överdrift, ingen spelare får mer än godkänt för gårdagens insats. Enligt mig handlar hockey inte bara om tuffa tacklingar och häftiga smällar, lika viktigt som att kunna ta och ge tacklingar är det att alla spelare i laget ska ha den mest elementära känsla för feeling vad gäller själva liret. Printz är riktigt grym på att se till att motståndarna inte kan ta sig för stora friheter i sin offensiv genom att rensa bort motståndarna. Offensivt är han vår största bromskloss.Jockmaniac skrev:Printz var ensam kung på isen idag, hans open ice-smällar är världsklass och stackaren får klara sig själv då han spelar med hönsgårds-Kronwall. Tjärnqvist, Ottosson, Krüger och Oscar Eklund är en skam för sig själva idag och förtjänar inte att lira mer den här säsongen. Otto personifierar ordet mätt på ett strålande sätt och jag skojar inte när jag säger: han bör inte få förlängt kontrakt... Några jävla krav måste man fan ha på gubben och när han inte ens bidrar vid tekningarna så kan vi lika gärna spela en junior på hans position. Sorgligt att en sån i grunden duktig hockeyspelare ska skämma ut sig på ren lathet och ett jävla slarv och oengagemang.soundboy skrev:Samba-Printz, backen med världens bästa skott, brytningar samt spelförståelse! Nota bene att det här inlägget inte alls är skrivet med ens ett uns av ironi... eller?Challen skrev:Älskar smaken av urin när spelarna pissar mig i ansiktet.
Printz får godkänt, resten kan skippa nästa match, upp med J20 så tar vi nog en 3 poängare.
Sen måste jag säga att stämningen på långsidan och delar av klacken höll Scandinavium-klass. Tjockisvarning på att vifta med halsduken och sen klappa lite i takt(otakt?) när det passar. Redigt jävla underkänt!
Tack för mig!
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Håller faktiskt med dig där, kändes lite som att det var viktigare att stundtals smälla dit någon istället för att jaga puckförare till och från. Sen som någon annan skrev tidigare, snabbare förstapass från backar upp i banan så man slipper möta en vägg av björnlogos på röda. På tok för mycker hålla i puck under press igår.
- -daniel-
Nu är ju Printz en defensiv back och som sådan är han förbannat bra. Och har varit hela säsongen. Man måste även ha stabila defensiva backar i ett lag för att kunna balansera upp det väl...soundboy skrev: Ensam kung är en överdrift, ingen spelare får mer än godkänt för gårdagens insats. Enligt mig handlar hockey inte bara om tuffa tacklingar och häftiga smällar, lika viktigt som att kunna ta och ge tacklingar är det att alla spelare i laget ska ha den mest elementära känsla för feeling vad gäller själva liret. Printz är riktigt grym på att se till att motståndarna inte kan ta sig för stora friheter i sin offensiv genom att rensa bort motståndarna. Offensivt är han vår största bromskloss.