Slutspelet 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 2011
Första vettiga Boork skrivit på bra länge.
"I Luleå planerar de redan för en sjunde och avgörande match.
Peter Jidström berättar i dagens Norrbottens-Kuriren att klubben tillsammans med sponsorerna kommer arrangera ett stort tifo genom att dela ut 6.000 röda t-shirts till publiken."
Hmm, känner igen det där...
Peter Jidström berättar i dagens Norrbottens-Kuriren att klubben tillsammans med sponsorerna kommer arrangera ett stort tifo genom att dela ut 6.000 röda t-shirts till publiken."
De tror verkligen på sina grabbar ikväll 

Originella skoter-raggare...Wayne skrev:"I Luleå planerar de redan för en sjunde och avgörande match.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Utmärkt idé!Wayne skrev:"I Luleå planerar de redan för en sjunde och avgörande match.
Dom kan ju få låna våra röda från 2010 (osäker på hur det är med läskunnigheten så långt norr ut)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Läskunnighetsgränsen och trädgränsen går ungefär på samma. De kan väl dela ut mössor med ren-horn på till sina "supproters"... ska bli "kul" att se matchen på TV och höra trumman...Lee Harvey Oswald skrev:Utmärkt idé!Wayne skrev:"I Luleå planerar de redan för en sjunde och avgörande match.
Dom kan ju få låna våra röda från 2010 (osäker på hur det är med läskunnigheten så långt norr ut)
Hohoho röda tröjor
Björnens vrål
Hmm era JÄVLA bönder! Hahahaha

Björnens vrål

Tycker de kan ha flanellskjortor och hängslen som det står LKAB på.V-sign skrev:Hohoho röda tröjor![]()
Björnens vrål
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Åhhhhhh de är så pinsamma!
Har ni sett hur många tomma stolar det är i Coop arena på matcherna. Vad faan har de annat att göra där uppe, när de väljer att inte gå och stötta sitt lag?
Och deras ståplats då...gäsp. Med inspiration från andra klubbar i Sverige försöker de dra igång någon sömnig ramsa, där den värsta ändå är "Luuuuuuleåååå! Luuuuuuleååå! Eller "Luleå ä de bästa - heja heja heja Lule".
Risken är att våra krigare somnar i denna tråkiga arena, när de är vana vid Sveriges bästa tryck på hemmaplan. De får ju verkligen känna på skillnaden som bortalag.
Om systrarna Abbot kan man skriva spaltmeter, men jag hoppas det blir en längre avstängning - då blir väl den andra systern lite förvirrad på isen.
Har ni sett hur många tomma stolar det är i Coop arena på matcherna. Vad faan har de annat att göra där uppe, när de väljer att inte gå och stötta sitt lag?
Och deras ståplats då...gäsp. Med inspiration från andra klubbar i Sverige försöker de dra igång någon sömnig ramsa, där den värsta ändå är "Luuuuuuleåååå! Luuuuuuleååå! Eller "Luleå ä de bästa - heja heja heja Lule".

Risken är att våra krigare somnar i denna tråkiga arena, när de är vana vid Sveriges bästa tryck på hemmaplan. De får ju verkligen känna på skillnaden som bortalag.
Om systrarna Abbot kan man skriva spaltmeter, men jag hoppas det blir en längre avstängning - då blir väl den andra systern lite förvirrad på isen.

Eller varför inte?, "Vi måste kämpa för att vinna".Tessan skrev:Åhhhhhh de är så pinsamma!
Och deras ståplats då...gäsp. Med inspiration från andra klubbar i Sverige försöker de dra igång någon sömnig ramsa, där den värsta ändå är "Luuuuuuleåååå! Luuuuuuleååå! Eller "Luleå ä de bästa - heja heja heja Lule".![]()
Djurgården
Sjuk känsla i dag.
Småbakis.
Lycklig, kommer på mig själv att sitta med ett flin vid morgonkaffet.
Riktigt jävla nervös.
Har vi tur så bryter en magsjuka ut i Luleå.
Sedan måste jag säga att det går att skapa stämning i Globen. Kan vi dra 13 850 så ska vi spela i Globen. Är segerkänsla i väggarna där. Att se etage efter etage ställa sig upp och peka på Luleå-klacken och bryta ut i ett unisont "Varför sjunger inte ni". Det händer inte på Hovet.
Jag har alltid varit för hovet, och är det fortfarande. Men det är något speciellt med Globen. Gillar också att man kommer närmare med isen.
Om vi skulle gå vidare så vill ja ha två matcher på globen. Första på hovet.
Småbakis.
Lycklig, kommer på mig själv att sitta med ett flin vid morgonkaffet.
Riktigt jävla nervös.
Har vi tur så bryter en magsjuka ut i Luleå.
Sedan måste jag säga att det går att skapa stämning i Globen. Kan vi dra 13 850 så ska vi spela i Globen. Är segerkänsla i väggarna där. Att se etage efter etage ställa sig upp och peka på Luleå-klacken och bryta ut i ett unisont "Varför sjunger inte ni". Det händer inte på Hovet.
Jag har alltid varit för hovet, och är det fortfarande. Men det är något speciellt med Globen. Gillar också att man kommer närmare med isen.
Om vi skulle gå vidare så vill ja ha två matcher på globen. Första på hovet.
Född till sportchef.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Sudden väntar... Så jävla nervös! Ska vi lyckas?!? Pallar inte med detta...
Känslan av att inte få se DIF spela förrän om ett halvår och att man kanske inte får se vissa spelare i laget nästa säsong(Hannula, Krüger, Falk) och vetskapen att det skiljde så oerhört lite är fruktansvärd. Det hade varit grymt kul att se DIF möta ett Skellefteå som åker mindre skridskor än Luleå och pressar inte lika högt, tror vi haft stor chans att vinna. Men det tyngsta är väl att Falk kanske gjort sin sista match.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Chocktillståndet kom som på beställning. Tyvärr var detta Luleås kväll från början till slut. Varenda gång vi gjorde mål så kom deras jävla kvittering. Sedan har Zibbe öppen kasse i sudden men får inte träff på pucken. Kändes inte stabilt vid ett enda jävla tillfälle av matchen. Enda gång jag fylldes av en förhoppning var strax efter vårt 1-0 mål och Widing fick ett gyllene läge. Ganska talande för denna säong att han missade. 2-0 då och....
Jag har alltid varit hockeyfanatiker. En sådan här afton önskar jag av hela mitt hjärta att man varit fotbollsfanatiker istället. Där spelas raka serier där vinnaren också är den som skrapat ihop flest poäng.
Skulle passa mina nerver betydligt bättre.
Tyvärr lugnar man inte ned sig med stigande ålder. Man mår så jävla illa när något sånt här inträffar. Enda skillnaden är väl att man möjligen lärt sig hantera sina känslor på ett bättre sätt. Men inombords både kokar man av ilska samtidigt som man hela tiden kämpar emot tårarna som känns som iskalla kårar intill ögonen. Man har bara lust att skrika ut sin frustration och öppna tårkanalerna på vid gavel.
Det enda jag tar med mig från denna helvetesafton är att jag aldrig skulle kunna må så här dåligt om jag inte hade ett så kraftigt bultande Djurgårdshjärta. Det har genom åren givit mig så oerhört många fina stunder. Jag vet också att det framöver kommer få bulta av ren och sann glädje. För vi är Djurgårdens IF, mesta mästare. Och vi kommer att komma igen, det gör vi alltid. Skillnaden mot övriga lag är att vi gör det så mycket oftare, även om jag nu i denna stund känner att vi fått vänta alltför länge.
Vill ändå rikta en eloge till årets lag som via upphämtningen från 0-3 i matcher ändå fick visa lite av vad som fanns inom laget. Tyvärr kom man igång alldeles för sent och ikväll skördades de ruttna frukterna av ett relativt misslyckat seriespel. Förutom tillfälligheter vill jag nog tillskriva Luleås hemmaplansfördel som en stor faktor till att de hade styrkan att matcha oss ikväll.
Om vi haft hemmafavören i afton hade vi kunnat glömma just de eländiga små marginalerna och hade av egen kraft tagit hem detta.
.....
Jag har alltid varit hockeyfanatiker. En sådan här afton önskar jag av hela mitt hjärta att man varit fotbollsfanatiker istället. Där spelas raka serier där vinnaren också är den som skrapat ihop flest poäng.
Skulle passa mina nerver betydligt bättre.
Tyvärr lugnar man inte ned sig med stigande ålder. Man mår så jävla illa när något sånt här inträffar. Enda skillnaden är väl att man möjligen lärt sig hantera sina känslor på ett bättre sätt. Men inombords både kokar man av ilska samtidigt som man hela tiden kämpar emot tårarna som känns som iskalla kårar intill ögonen. Man har bara lust att skrika ut sin frustration och öppna tårkanalerna på vid gavel.
Det enda jag tar med mig från denna helvetesafton är att jag aldrig skulle kunna må så här dåligt om jag inte hade ett så kraftigt bultande Djurgårdshjärta. Det har genom åren givit mig så oerhört många fina stunder. Jag vet också att det framöver kommer få bulta av ren och sann glädje. För vi är Djurgårdens IF, mesta mästare. Och vi kommer att komma igen, det gör vi alltid. Skillnaden mot övriga lag är att vi gör det så mycket oftare, även om jag nu i denna stund känner att vi fått vänta alltför länge.
Vill ändå rikta en eloge till årets lag som via upphämtningen från 0-3 i matcher ändå fick visa lite av vad som fanns inom laget. Tyvärr kom man igång alldeles för sent och ikväll skördades de ruttna frukterna av ett relativt misslyckat seriespel. Förutom tillfälligheter vill jag nog tillskriva Luleås hemmaplansfördel som en stor faktor till att de hade styrkan att matcha oss ikväll.
Om vi haft hemmafavören i afton hade vi kunnat glömma just de eländiga små marginalerna och hade av egen kraft tagit hem detta.
.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vill tacka DIF-familjen för en underbar match i fredags. Tack spelare för att ni tog serien dit, tyvärr blev det så svårt utan Jimmie.
Manar alla att hålla sig sansade i kommentarsfält etc. Gör inte segernssötma sötare för Luleå.
Är så glad att jag är Djurgårdare så jag inte satt i Coop-arena med en röd t-shirt med företagsnamn på.
Topp fem under slutspelet i DIF (utan inbördes ordning)
* Marcus Nilson, lysande dom sista matcherna
* Boumedienne, lysande lååånga stunder
* Norman, lysande bakåt
* Owuya, lysande nästan hela tiden
* Printz, satte skräck i hela Luleå.
Manar alla att hålla sig sansade i kommentarsfält etc. Gör inte segernssötma sötare för Luleå.
Är så glad att jag är Djurgårdare så jag inte satt i Coop-arena med en röd t-shirt med företagsnamn på.
Topp fem under slutspelet i DIF (utan inbördes ordning)
* Marcus Nilson, lysande dom sista matcherna
* Boumedienne, lysande lååånga stunder
* Norman, lysande bakåt
* Owuya, lysande nästan hela tiden
* Printz, satte skräck i hela Luleå.
Född till sportchef.