V-sign skrev:Men är det någon här som INTE vet att vi har målvaktsproblem?
Vi vet alla att vi har målvaktsproblem.
Låt Sandberg stå i en handfull matcher innan vi signerar hans dödsdom också!
Riddarsporren lär väl inte ha vuxit upp sen han fick gummit i plytet - låt Sandberg spela fram till Jul.. vi kommer ändå inte att vinna serien = lika bra att nöta in vår näste supermålvakt och sikta på plats 8-5. :=)
Edit: ber om ursäkt för det lågvattenmärket. Tar bort det när det haft önskad effekt.
Nejdå, det bevisar bara min poäng. Ett tillflyktstagande från en person utan några egentliga argument förutom "Jag vet att jag är sjuk i huvudet".
Min poäng kvarstår - man får inte, under några omständigheter, lägga skulden på en enskild spelare när det inte är befogat, vilket det inte var. Att gapa efter Sandberg var ju smart. Ja, nu fick ni honom.
Vad bjöd han på? Jo, ett jävla skitspel, precis som Mark! Nöjda?
Klart ni är nöjda, vi vann ju... Faktum kvarstår - VI HAR ETT JÄVLA PROBLEM - MÅLVAKTERNA.
Se så, sansa dig. jag och 9/10 forumister här hånar INTE våra spelare på det viset. Inte så grovt som du verkar tycka. Att vi i "stridernas hettor" avrättar spelare som missköter Skölden får du ta. Att vi har problem på vissa positioner är väl uppenbart?! Det är INTE det som åtminstone jag försöker tala om för dig. Det du gör - och häng med nu för här går det undan - är att du dumförklarar oss fans som lever oss in i matcherna och som ger utlopp för vår frustration när det går illa samt hyllar de som vår frustration drabbat när det går bra. Det är normalt och kan inte ändras på.
Jag tycker ändå att man får ta och bestämma sig. Ska man bete sig så får man ju ändå, som jag skrev tidigare, ta med alla aspekter från en match. Exempel:
"Bra insats av laget idag. Bra kämpaglöd och för en gångs skull ett bra powerplay. MEN SANDBERG DITT JÄVLA MISSFOSTER JAG VILL ALDRIG MER SE DIG!
Skönt med tre poäng"
Och jag VET, jag vet att tabben kom mot aik och det är klart att det blir extra känsligt. Men ändå, lite kyla tycker jag ändå att man kan ha. Åtminståne i efterhand, dagen efter - med lite piller och en efter omständigheterna såkallad nattsömn, kan man se det mer objektivt.
DIF_Soldier skrev:Jag tycker ändå att man får ta och bestämma sig. Ska man bete sig så får man ju ändå, som jag skrev tidigare, ta med alla aspekter från en match. Exempel:
"Bra insats av laget idag. Bra kämpaglöd och för en gångs skull ett bra powerplay. MEN SANDBERG DITT JÄVLA MISSFOSTER JAG VILL ALDRIG MER SE DIG!
Skönt med tre poäng"
Och jag VET, jag vet att tabben kom mot aik och det är klart att det blir extra känsligt. Men ändå, lite kyla tycker jag ändå att man kan ha. Åtminståne i efterhand, dagen efter - med lite piller och en skön nattsömn, kan man se det mer objektivt.
Det missas aspekter "in the heat of the moment" - oftast glöder tangentbordet när inläggen skrivs och då uteblir nyanserna. Det är inte lätt, tror jag, att vara konstruktiv när man nästan kräks.. Jag fattar vad du menar, men tror att du kommer att förbli förbannad på det onyanserade som skrivs här. Det är en naturkraft.
DIF_Soldier skrev:Jag tycker ändå att man får ta och bestämma sig. Ska man bete sig så får man ju ändå, som jag skrev tidigare, ta med alla aspekter från en match. Exempel:
Skönt med tre poäng"
Och jag VET, jag vet att tabben kom mot aik och det är klart att det blir extra känsligt. Men ändå, lite kyla tycker jag ändå att man kan ha. Åtminståne i efterhand, dagen efter - med lite piller och en skön nattsömn, kan man se det mer objektivt.
Det missas aspekter "in the heat of the moment" - oftast glöder tangentbordet när inläggen skrivs och då uteblir nyanserna. Det är inte lätt, tror jag, att vara konstruktiv när man nästan kräks.. Jag fattar vad du menar, men tror att du kommer att förbli förbannad på det onyanserade som skrivs här. Det är en naturkraft.
Jag är inte förbannad på det - jag gillar det, det kryddar trådarna, så länge man kan erkänna för sig själv och andra att det var ett utbrott i samband med match och inget annat, och klarar av att vid ett senare skede ge det en rättvis bedömning.
Skönt med tre poäng"
Jag är inte förbannad på det - jag gillar det, det kryddar trådarna, så länge man kan erkänna för sig själv och andra att det var ett utbrott i samband med match och inget annat, och klarar av att vid ett senare skede ge det en rättvis bedömning.
Jag tror den rättvisa bedömningen ofta hamnar utanför detta forum, tyvärr.
Ser att många "klagar" på målvakterna men själv känner jag att Sandberg känns bra. För att vara första matchen från start mot saik borta tycker jag det var helt ok. Ge killen chansen några matcher till!
Jag för min del erkänner direkt att jag är schizofren när Djurgårdens IF är med i bilden. Jag pendlar mellan ett antal personligheter när Djurgårdens IF är inblandad. Jag pendlar mellan, glädje, eufori, sorg, ilska, uppgivenhet, klarhet och alla andra känslor som finns...
Så jag kan vara sansad när jag vill det och osansad när jag vill det när jag skriver här i samband med matcher. Det kommer fortsätta vara så.
Jag försöker vara sansad i vanliga livet och i mitt yrkesliv måste jag verkligen vara sansad. SÅ någon gång måste man fan få tillåtelse att vara lite mindre sansad också...
Och när Djurgården spelar har jag svårt att vara sansad. Skulle inte förvåna om jag trillar av stolen en vacker dag och att Djurgården då varit inblandat på något sätt.
V-sign skrev:Jag för min del erkänner direkt att jag är schizofren när Djurgårdens IF är med i bilden. Jag pendlar mellan ett antal personligheter när Djurgårdens IF är inblandad. Jag pendlar mellan, glädje, eufori, sorg, ilska, uppgivenhet, klarhet och alla andra känslor som finns...
Så jag kan vara sansad när jag vill det och osansad när jag vill det när jag skriver här i samband med matcher. Det kommer fortsätta vara så.
Jag försöker vara sansad i vanliga livet och i mitt yrkesliv måste jag verkligen vara sansad. SÅ någon gång måste man fan få tillåtelse att vara lite mindre sansad också...
Och när Djurgården spelar har jag svårt att vara sansad. Skulle inte förvåna om jag trillar av stolen en vacker dag och att Djurgården då varit inblandat på något sätt.
V-sign skrev:Jag för min del erkänner direkt att jag är schizofren när Djurgårdens IF är med i bilden. Jag pendlar mellan ett antal personligheter när Djurgårdens IF är inblandad. Jag pendlar mellan, glädje, eufori, sorg, ilska, uppgivenhet, klarhet och alla andra känslor som finns...
Jag kan inte göra annat än att skriva under på det där. Något annat vore ju konstigt och inte äkta kärlek. Hela min dag beror på hur DIF spelar, det är som E.T. och Eliott. Det var inte alls den typen av kritik jag försökte få fram tidigare - klart som fan DIF ska vara en känsloventil av stora mått. Detta är vår terapi.
Är man riktigt fly jävla förbannad efter en förlust så har man ett äkta Djurgårdshjärta, man lider med laget, man lider med alla andra och framförallt lider man med sig själv när Djurgården förlorar, det är så det är. Det är samma sak på läktaren, ena sekvensen är man förbannad på att domaren inte är såg (t.ex) slashing på ..... och i den andra sekvensen så blir det mål och då har man helt plötsligt glömt bort domarmissen. Det är trots allt skönt att det finns ett forum där man kan få skriva av sig istället för att ta ut det på någon närstående
Jag tyckte Sandberg släppte in lite för lätta puckar idag, men man kan inte ha flyt på jobbet varje dag (säg inte att Mark hade oflyt!), Sandberg var säkert nervös, han första match från start och det jag sett så såg han stabil ut. Ska bli intressant att se hur Hardy och Montén gör med målvakterna vi har nu. Jag skulle gärna vilja se Sandberg som första, Ridderwall som andra och Owuya som vattenbärare.