Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av *Knirre »

Efter 18 omgångar har vi alltså ännu inte gjort en enda bra match. Detta vidhåller jag trots att vi vunnit ett antal matcher. Det finns verkligen INGENTING i vårat spel som tyder på att det kommer att vända heller.

Är Mark in the motherf*cking park och Dembo släkt?

Oscar Eklund är så patetisk att jag håller på att avlida. Känns som att man sett scenariot 1000 gånger tidigare: Oscar ser helt sinnesförvirrad ut i egen zon, petar lite med klubban, tappar position, motståndarna nätar, Oscar tar ut sitt tandskydd och glider mot båset, helt ovetandes om hur jävla dålig han är.

Hade tänkt mig ett mastodontinlägg, men skulle riskera att tangentbordet skulle börja brinna då. En tröst är i allt elände är iaf att spelarna inte verkar ta förlusten så hårt som oss. Tror inte att det blir många förlorade timmar sömn där inte...
Senast redigerad av *Knirre den 2010-11-04 22:44:01, redigerad totalt 1 gånger.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Taskman skrev:
lilleman skrev:
Tycker du överdriver.
Vi vann läktarkampen, rätt knappt.

Vi dominerar fram till deras mål. Vi sjunger mer än dem när de leder 0-1, och vi fortsätter när de gör 2-4. Ett stort ögonblick är när Den som inte Hoppar ekar i Globen trots hopplöst 2-4 underläge.
Klacken är det enda som ska ha cred idag.

Gnaget var ju totalt tysta efter våra mål.
Att vi vinner knappt är pinsamt. Att vi inte sjunger sönder dem är skam.
Vi sjöng inte när de gjorde mål heller. Jo förlåt typ 30% av klacken sjöng lite. Det var inget bra tryck alls och det var massor runt mig som sa precis samma sak.
Vi sjöng galet mycket mer än gnaget i motgång. Vad mer kan man begära när Mark är som Anna Book i Triathlon...? Boumedienne är som Dembo som Curlingspelare och tränarna är lika okoncentrerade som Eurosports kommentator under Biljard VM.

Vi gjorde vårt jobb. Punkt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Jag tycker Mark Owuya sammanfattade denna match riktigt bra.
DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har DIF ett lag i Sten-Sax-Påse? Funderar på att - åtminstone temporärt - byta sport.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

*Knirre skrev:Är Mark in the motherf*cking park och Dembo släkt?
Din lilla upprorsmakare! Sitter du och dom andra kvinnorna och tisslar och tasslar på kafferepet om hur usel Dembo är för att ni fått för er att ogilla honom?

Kan du nått om idrott inser du att Dembo är en bra målvakt som räddat DIF fler gånger än tvärt om.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Står Mark på lördag så är det fanimej skandal.

11 andra lag hade bänkat sin målvakt efter såna DUNDER tabbar som han gör.

Men DIF tycker synd om den falsk sjungande clownen så han står väl på lördag ändå...

Visst har vi inget super försvar. Men när inte försvaret klickar så måste man väl för fasiken ha en målvakt som kan rädda oss ibland och som försvaret kan lita på.
Han sprider ju returer runt sig värre än en gödselspridare...

Trodde Weslau va värst på att sprida returer(bortsett från slutspel förra säsongen)
Men även han har mött sin överman.

När ändå yxfan är framme så kan jag kapa Widing också
300K/mån värvad som målskytt... HA HA HA HA
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Juste en sak till.

Det nya introt - Vad i helvete?
DIF!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håll i hatten nu alla moraltanter, för nu kommer motorsågen att gå varm här inne. Jag måste gardera mig genom att be alla personer under 20 år att gå och lägga sig nu, annars kan ni få men för livet av detta inlägg som nu stundar.

Jag väljer att fokusera på fem punkter. Egentligen borde jag använda mig av 300, men då inte detta forum hade räckt till då, så håller jag mig till dessaf em. Nä förresten, DIF är så monumentalt genomusla och vidriga att jag hade kunnat använda mig av tre miljarder punkter. Men nu blir det dessa fem, fem, fem.

1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

4. VÅRA STÖTTESPELARE. Avgå alla. Orkar inte se er mer.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:Juste en sak till.

Det nya introt - Vad i helvete?
Nej men det var väl ändå godkänt? Var det meningen att det skulle visas på isen förresten?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Mäklaren

APPLÅDER!!!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Mäklaren skrev:.
+1
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Mäklaren skrev:Håll i hatten nu alla moraltanter, för nu kommer motorsågen att gå varm här inne. Jag måste gardera mig genom att be alla personer under 20 år att gå och lägga sig nu, annars kan ni få men för livet av detta inlägg som nu stundar.

Jag väljer att fokusera på fem punkter. Egentligen borde jag använda mig av 300, men då inte detta forum hade räckt till då, så håller jag mig till dessaf em. Nä förresten, DIF är så monumentalt genomusla och vidriga att jag hade kunnat använda mig av tre miljarder punkter. Men nu blir det dessa fem, fem, fem.

1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

4. VÅRA STÖTTESPELARE. Avgå alla. Orkar inte se er mer.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK

Håller med till 100%

Jävligt bra skrivet
Senast redigerad av mårten den 2010-11-04 22:55:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

kotten skrev:
Mäklaren skrev:.
+1

+2
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7551

Trodde först att det stod att vi vill be om ursäkt för den här usla patetiska jävla insatsen. Hade varit mer befogat. :|
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Millwall skrev:
*Knirre skrev:Är Mark in the motherf*cking park och Dembo släkt?
Din lilla upprorsmakare! Sitter du och dom andra kvinnorna och tisslar och tasslar på kafferepet om hur usel Dembo är för att ni fått för er att ogilla honom?

Kan du nått om idrott inser du att Dembo är en bra målvakt som räddat DIF fler gånger än tvärt om.
Kan du något om idrott så vet du väl lika väl som alla andra vilka dundertabbar Dembo gör i fotbollen titt som tätt. Det var mer den liknelsen *Knirre gjorde.
Att han ibland kan vara bra spelar ju då mindre roll för det var inte det som nämndes.
Låst