Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Salas »

Ja, och folk undrar varför vi kallas för medgångare... Jag undrar då varför vi kallas för det. Kan det kanske vara för att 75% av klacken börjar grina och lämnar Globen med 10 minuter kvar samtidigt som aikarna skanderar "ska ni gå hem nu?". Har ni ingen stolthet alls i kroppen, eller vad fan är problemet?
Till er som lämnade era platser, ni ska skämmas! Ni är patetiska medgångare som bara står upp i medgång.

Sist men inte minst till er som är med i DFG. Ni ska inte bara skämmas, utan ni ska även betala för all skadegörelse och be om ursäkt till aik som arrangör, till vakterna som fick bevaka er, till alla de barnfamiljer som fick flytta på sig, och framförallt till oss andra supportrar som blir uthängda som missfoster i media tack vare era idiotisk handlingar. Ni är fan inte bättre än aikare, ni är precis lika patetiska och jag avskyr er lika mycket som jag avskyr aikare.
Sedan så önskar jag innerligt att han som skadade vakten bredvid DFG spåras upp och ställs inför rätta. Att kasta en stol rakt i ansiktet på en vakt är så jävla fegt så att jag inte finner ord. Alla har tydligen inte stake... Vet din mamma vart du är?
Vakterna är där för att garantera säkerheten för normala människor, inte för att behöva uppsöka vård efter ytliga skador i ansiktet.
SKÄMS FÖR FAN!

Sedan till en match som jag snabbt som fan ska glömma:
Vad ska man säga? Noll hjärta och noll inställning. Ordet pinsamt förklarar dagens match mer än väl, men det förändrar inte det faktum att man stöttar grabbarna i ur och skur och ger dom en applåd innan dom lämnar isen för att ge dom lite gott att tänka på inför kommande matcher. Jag var en av få som stod kvar för spelarna när dom lämnade isen, och att man ska behöva känna sig stolt över sitt val att stanna kvar som känns helt givet gör mig oerhört besviken på er andra. Hur svårt ska det vara att stå kvar i 10 minuter och ge laget det stöd som dom förtjänar?
Det är med den frågan i hjärnan som jag ikväll går och lägger mig, helt bedrövad över den dåliga sidan som ni (vi) supportrar visade upp idag. Att laget förlorar matchen kan jag ta, men att behöva uppleva det kaoset runt omkring Globen idag är något som känns helt förkrossande. Det känns som om att någon har stuckit en kniv i mitt hjärta, och den känslan är värre än allt annat.

Nä, nog om detta nu. Ni som skämde ut er vet vilka ni är och jag hoppas att ni har tillräckligt mycket stake att visa respekt för oss andra och därmed inte dyka upp på någon match till för i år. Ingen vill ha er och ingen behöver er, inse det för en gångs skull.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Lee Harvey Oswald skrev:Den "hedern" tar du inte tillbaka genom att slå ett korplag från solna.
Grattis! Du har tydligen inte fattat nånting.

Det är så jäkla uppenbart att majoriteten av skribenterna här är av bondestam och bor i lansbygd samt att man inte har en susning om vad DIF-hatet mot AIK innebär.

Jag kan förklara för er bönder som håller på DIF Hockey i Elitserien, på inget i Allsvenskan men på Barcelona, Inter eller något annat fotbollsturistlag i annan fotbollsserie att man endast kan hålla på DIF i allt, annars är man PLAST i mina ögon och att en förlust mot AIK är det värsta i sportsliga sammanhang man kan uppleva.

Dagens DIF Hockey efter förlusten mot AIK är därför att betrakta som fittor eftersom dom lirade som sådana.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:Ja, och folk undrar varför vi kallas för medgångare... Jag undrar då varför vi kallas för det. Kan det kanske vara för att 75% av klacken börjar grina och lämnar Globen med 10 minuter kvar samtidigt som aikarna skanderar "ska ni gå hem nu?". Har ni ingen stolthet alls i kroppen, eller vad fan är problemet?
Till er som lämnade era platser, ni ska skämmas! Ni är patetiska medgångare som bara står upp i medgång.

Sist men inte minst till er som är med i DFG. Ni ska inte bara skämmas, utan ni ska även betala för all skadegörelse och be om ursäkt till aik som arrangör, till vakterna som fick bevaka er, till alla de barnfamiljer som fick flytta på sig, och framförallt till oss andra supportrar som blir uthängda som missfoster i media tack vare era idiotisk handlingar. Ni är fan inte bättre än aikare, ni är precis lika patetiska och jag avskyr er lika mycket som jag avskyr aikare.
Sedan så önskar jag innerligt att han som skadade vakten bredvid DFG spåras upp och ställs inför rätta. Att kasta en stol rakt i ansiktet på en vakt är så jävla fegt så att jag inte finner ord. Alla har tydligen inte stake... Vet din mamma vart du är?
Vakterna är där för att garantera säkerheten för normala människor, inte för att behöva uppsöka vård efter ytliga skador i ansiktet.
SKÄMS FÖR FAN!

Vad ska man säga? Noll hjärta och noll inställning. Ordet pinsamt förklarar dagens match mer än väl, men det förändrar inte det faktum att man stöttar grabbarna i ur och skur och ger dom en applåd innan dom lämnar isen för att ge dom lite gott att tänka på inför kommande matcher. Jag var en av få som stod kvar för spelarna när dom lämnade isen, och att man ska behöva känna sig stolt över sitt val att stanna kvar som känns helt givet gör mig oerhört besviken på er andra. Hur svårt ska det vara att stå kvar i 10 minuter och ge laget det stöd som dom förtjänar?
Det är med den frågan i hjärnan som jag ikväll går och lägger mig, helt bedrövad över den dåliga sidan som ni (vi) supportrar visade upp idag. Att laget förlorar matchen kan jag ta, men att behöva uppleva det kaoset runt omkring Globen idag är något som känns helt förkrossande. Det känns som om att någon har stuckit en kniv i mitt hjärta, och den känslan är värre än allt annat.

Nä, nog om detta nu. Ni som skämde ut er vet vilka ni är och jag hoppas att ni har tillräckligt mycket stake att visa respekt för oss andra och därmed inte dyka upp på någon match till för i år. Ingen vill ha er och ingen behöver er, inse det för en gångs skull.
Mycket kloka ord.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Väl skrivet av många..

Är tom på ord.. Frågan är dock vad fan vi gör idag? Vad är det händer på isen? Bli totalt utspelade av ett budgetlag från Solna? För att inte tala om oss i publiken. Ibland skäms man. Kasta bengaler (på egna spelare) och slåss på arenan? Stick.

Vår försvarsspel ser ut som om det är ett gäng P-98or som lirar. Vad gör vi? Åker runt å duttar och verkar inte bry sig ett skit om oss, världens vackraste klubb, Djurgårdens IF. Inte en passning sitter rätt heller. Någon måste HELA laget att ta sig en funderare. (framförallt killar som Widing som sitter på en fet lön). Visar dom 25% så mycket hjärta på planen som vi visar dom från läktaren, så kan jag lova att en pissförlust som denna aldrig kommer existera.

Fyfan vad pinsamt.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Janzoo skrev:
Daniel942 skrev:
PNY skrev: MEN, det mest pinsamma var de där kompletta IDIOTERNA dfg i klacken. Först springa bort mot gnaget-klacken för att slåss, sedan slänga in en bengal mot våra egna spelare.
Rykten säger att det var en Gnagare som gjorde det.
Sägs också att folk såg med egna ögon att det var en Djurgårdare. Förvånar mig inte, nu när fotbollskisarna fått upp ögonen för en sport de inte förstår.
Fruktansvärt trött på ditt tjat angående hur dålig fotbollen i.

Dem är just nu de enda som räddat oss från två derbyförluster detta år, de är också just nu en klubb som kan rädda oss från två derbyförluster på en vecka.
Vill du svika DIF på Söndag? Du ska vara där och sjunga för DIF.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har alltid sagt att man ska få skjuta skarpt mot de som slåss och jävlas.

Sikta mot huvudet och skjut. Klart. Inget tjafs, inget gnäbb. You fail, you die.
De som slåss på idrottsarenor har ändå ingen framtid, de är misslyckade parasiter.

Folk gnäller på invandrare när det är huliganer som är samhällets brutala uppstötning till grupp.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-09-28 22:12:49, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

lilleman skrev:Fruktansvärt trött på ditt tjat angående hur dålig fotbollen i.

De är just nu de enda som räddat oss från två derbyförluster detta år, de är också just nu en klubb som kan rädda oss från två derbyförluster på en vecka.
Vill du svika DIF på Söndag? Du ska vara där och sjunga för DIF.
Väl talat. Tyvärr skiter DIF Landsort i detta eftersom dom endast bryr sig om fotbollsturism a´la Barcelona, Inte, Man U m.fl. inte om DIF Fotboll.

ÄLSKA DIF - HATA AIK!
Jaaakkob
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Jaaakkob »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Salas skrev:Ja, och folk undrar varför vi kallas för medgångare... Jag undrar då varför vi kallas för det. Kan det kanske vara för att 75% av klacken börjar grina och lämnar Globen med 10 minuter kvar samtidigt som aikarna skanderar "ska ni gå hem nu?". Har ni ingen stolthet alls i kroppen, eller vad fan är problemet?

SKÄMS FÖR FAN!

Mycket kloka ord.
Håller helt och hållet med dig.

PINSAMT!
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Bara jag som tycker att det ser ut som om DIF inte kommit ur försäsongen än? Såna misstag, fummel, felpass osv görs nästan bara i början av en säsong. Det är väl det positiva som jag kan se det. Grabbarna kan så jävla mycket bättre, det vet jag och det har jag sett.

Försvarsspelet är sanslöst dåligt i dagsläget. Oftast mycket dåliga beslut vid passningar osv. Sen verkar det som att många lag har lyckats läsa oss rätt så bra. Hög press på våra backar så dom inte kan slå dom långa passen till en spelare som möter upp i mittplan och skarvar ner den i motståndarzonen, för att sedan sätta hög press på deras backar. Detta har inte funkat senaste matcherna, det slutar oftast med att backarna spelar fram och tillbaka till varandra och sedan tar någon av backarna ett beslut att köra solo eller att slå en chanspassning.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Att skriva "Skönt också att publiken lämnade istället för att börja slåss. Stort + till de som gick!" är helt fel.. varför ska man ens börja slåss... om vissa här tänker till så sa kommentatorerna att många hade gått och därefter säger tjejen med micken att polisen vill att folk ska stanna för att dom ska få mer kontroll själva.. visst kan man tänka att det är bra att gå tidigare men nu var tydligen inte det polisen sa. folk lämnade inte för att slippa bråken dom lämnade för att dom är en bunt av en jävla massa medgångare!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Millwall skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Den "hedern" tar du inte tillbaka genom att slå ett korplag från solna.

Det är så jäkla uppenbart att majoriteten av skribenterna här är av bondestam och bor i lansbygd samt att man inte har en susning om vad DIF-hatet mot AIK innebär.

Jag kan förklara för er bönder som håller på DIF Hockey i Elitserien, på inget i Allsvenskan men på Barcelona, Inter eller något annat fotbollsturistlag i annan fotbollsserie att man endast kan hålla på DIF i allt, annars är man PLAST i mina ögon och att en förlust mot AIK är det värsta i sportsliga sammanhang man kan uppleva.

Dagens DIF Hockey efter förlusten mot AIK är därför att betrakta som fittor eftersom dom lirade som sådana.

Du har upprepade gånger klivit in på detta DIF Hockey Forum & kastat skit på en sport du inte begriper dig på.

Skitkul om DIF spöar korplaget från solna på söndag i Alla-får-va-med-Svenskan.
Men det har inget med denna match att göra, du blandar ihop begreppen huligan-pojken.
Den 4:e november är datumet då vi tar revansch för denna totala förnedring

Godnatt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag finner egentligen inga ord just nu, men så förnedrad och äcklad som jag kände mig idag i Globen - det har jag aldrig känt tidigare och då har jag upplevt många derbyförluster.

DIF är, som jag har sagt många gånger tidigare, ett gigantiskt fuskbygge med horribelt menlöst patetiskt dåliga backar, inga centrar alls och mätta forwards som tror de är kungar efter att ha gått till final förra säsongen. Allas vår älskade Jimmie Ölvestad, som ska bära detta lag, ser så fruktansvärt mätt ut att det saknar motstycke. Jimmie vet att han är urusel om han inte ger 100 %... just nu ser han ut som en sämre version än den han var för två-tre år sen, när han var bland de sämre spelarna i serien. Otto har, som vanligt de senaste säsongerna, lepra i armarna och är så fruktansvärt klen i offensiven. Han är dock alltid ''med'' defensivt, men någon förstacenter i Elitserien är han inte och har inte varit på flera år.

Om vi går till backsidan, som jag har tagit upp tusentals gånger på detta forum, så ska det fastslås att Oscar Eklund är historiskt dålig. Han är så genomkass att det är skrattretande, och det har han varit hela säsongen. Att han lyckades toppa formen under slutspelet ifjol var bara en ren slump, det finns ingenting att hämta i Eklund. Han slår puckar, som han enkelt kan passa till fristående medspelare, i rundeln, så motståndarbackar kan fiska upp den och etablera tryck. Han ramlar minst en gång varje byte, han är hela tiden i ''mellanläge'' i närkampsspelet, d v s, han varken kliver på och är aggressiv eller avvaktar, han gör INGENTING. Står bara där. Vidare så är Honken ingen ledare för fem öre, han krigar ingenting och fortsätter med sina fullständigt sönderlästa skottfinter och passningar. Printz har sådan avsaknad av spelintellekt att det är ett hån mot övriga elitseriespelare att han spelar i ett första backpar. Boumedienne är kanske den legoknekt som vi befarade att han skulle vara. Claesson kämpar, men saknar helt placeringsförmågan som krävs i Elitserien.

Nisse Ekman, Daniel Widing, Jimmie Ölvestad, Ottosson, Tjärnqvist, Krüger, Tim och Kempe är fullkomligt uddlösa och bidrar inte med någonting överhuvudtaget. Men det är fantastiskt svårt att vara forward när man inte har en enda back i laget som kan slå en vettig passning eller vara rejäl i egen zon. INGEN verkligen. De få hår Ragge har på sin skalle ryckte han nog av idag, för maken till dåligt backspel har jag nog aldrig sett. DIF 05/06 hade en, på pappret, fruktansvärt dålig backuppsättning, men de visste sina begränsningar och krigade hela hela tiden. Det kan man inte direkt säga om årets lag.

Nästa känga vill jag dela ut till Järlefeldt och övriga ansvariga, som har varit så slarviga med lagbygget att det liknar ingenting. VARFÖR tar man inte in en rejäl och stabil back? Varför? Jag fattar det inte. Och varför har man inte en enda renodlad center i hela laget? Varför ersätter man etablerade riktigt bra spelare med juniorer och rädda småttingar från Kramfors? Jag kan verkligen inte begripa. Man har helt struntat i att förstärka vårt lag efter de förluster vi drabbats av och det kommer att kosta oss väldigt mycket.

Kom inte och säg att ''vi var dåliga i inledningen ifjol också'', för det var vi inte. Vi hade fart, frenesi och gav oss aldrig i matcherna. Detta lag ser mättare ut än LHC brukade göra i sina sämsta stunder. Spelare som inte ens hunnit etablera sig i Elitserien som tror att de är Gretzky och inte behöver jobba stenhårt. Idag skäms jag.

Detta är ingen domedagsprofetia, bara känsloutlopp, för jag är så fruktansvärt besviken på mitt kära Djurgården idag.

Nya tag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Millwall skrev:

Tyvärr så bor jag i Stockholm, jag har varit på fler fotbollsmatcher med DIF än vad 10 personer kan räkna på fingrarna tillsammans (har du?). Jag håller inte på något utländskt fotbollslag, jag håller på Djurgården i fotboll. Jag hatar fotboll, jag kollar inte längre på fotboll, men jag följer resultaten. Det är mitt jävla val, jag må älska mitt lag, men jag får väl fan skita i att glo på en långtråkig sport om jag nu vill det?

Här diskuterar vi dock hockey, så ta ditt fotbollssnack och stick. En derbymatch i fotboll är inte revansch, det är helt annan sak.

Ska vi gå in på dubbelmoral kanske. Jag kan anta (eftersom att du berättar andras livshistorier för dem) att du inte kollat på hockey senaste åren. Kanske har du gått på någon match i slutspelet, för att det gick så bra då. Kanske har du bara kommit hit nu - för att se på matcher mot aik. Du är iallafall en fotbollssupporter - en sådan som skulle få för sig att komma på en hockeymatch i en fotbollströja "bara för att det är en DIF-tröja" och inte förstår hockey överhuvudtaget. Du buar ut varenda motståndare som tacklar en DIFspelare, för att du tror att det är emot reglerna.

Jag har ingen lust att fortsätta, och jag skiter i din comeback. Ge fan i att tracka ner på andra Djurgårdare för att de inte är en fotbollsfantast och spenderar alla varma månader på året till att följa en liga som knappt kan ligga på top50 i världen. Tracka istället ner på sånna som dig själv som kommer till en hockeyarena och tror att det är okej att kasta bengaler och förstöra saker i sin egna jävla arena.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

lefflan skrev:Att skriva "Skönt också att publiken lämnade istället för att börja slåss. Stort + till de som gick!" är helt fel.. varför ska man ens börja slåss... om vissa här tänker till så sa kommentatorerna att många hade gått och därefter säger tjejen med micken att polisen vill att folk ska stanna för att dom ska få mer kontroll själva.. visst kan man tänka att det är bra att gå tidigare men nu var tydligen inte det polisen sa. folk lämnade inte för att slippa bråken dom lämnade för att dom är en bunt av en jävla massa medgångare!
Tycker ändå det var bra att folk ur klacken inte startade läktarbråk. Hade vi varit i ledning med 5-2 och hånat solnaklacken så hade de inte gått hem - vissa hade försökt uppsöka bråk. Jag ser inget fel med att gå hem med 10 minuter kvar. Det är upp till var och en och klarar man inte av att se mer då får man gå. Gå, inte slåss.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Man blir mörkrädd när man läser andra "Djurgårdares" inlägg. Hyllar dfg och tycker Printz borde avrättas. Precis sådana personer är anledningen till att vanligt folk inte vågar gå på en match utan att tvingas riskera hälsan.

Herregud.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2010-09-28 22:21:52, redigerad totalt 2 gång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar