Slutspelstråden 2009/10
Re: Slutspelstråden 2009/10
Ikväll var Kyle mycket bättre defensivt! Precis det som eftersöktes.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Saftigt!Enbom skrev:Josefs slutspelskägg börjar ta sig!

Riddarn har börjat få bra skägg. Undra om Calle Järnkrok har hamnat i puberteten, ingen skäggväxt där.
Född till sportchef.
järnkrok har ju sitt skägg i ögonbrynen, omvänd pubertet..
Fjollan Markström har känningar i nedre delarna säger Czarnecki. Kanske fick ont i röven efter 4 mål i baken.
- Remy Lebeau
Marcus Nilson om stämningen senast på Hovet.
"- Senast var det riktigt bra. Det bästa publiktryck jag upplevt i Sverige. Det påminde mig om när jag spelade Stanley-Cup final med Calgary, sa Marcus Nilson"
Det är ett gott betyg åt er som är där och sjunger match efter match. All heder åt er.
"- Senast var det riktigt bra. Det bästa publiktryck jag upplevt i Sverige. Det påminde mig om när jag spelade Stanley-Cup final med Calgary, sa Marcus Nilson"
Det är ett gott betyg åt er som är där och sjunger match efter match. All heder åt er.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Jim Morrison
Fortsätter temat med de röda tröjorna på läktarn nästa match, eller var det bara en engångsgrej? 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
2matchers-grej så imorgon med.Jim Morrison skrev:Fortsätter temat med de röda tröjorna på läktarn nästa match, eller var det bara en engångsgrej?
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Någon som har koll på "lottningen" inför semifinalerna? Enligt Wikipedia så är det omseedning och det bäst placerad laget för välja mellan dom 2 sämst placerade lagen i semin, någon som kan konfirmera?
2 matcher? Det är ju hela slutspelet som gäller?BIBO skrev:2matchers-grej så imorgon med.Jim Morrison skrev:Fortsätter temat med de röda tröjorna på läktarn nästa match, eller var det bara en engångsgrej?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Rätt säker på att det abra är 2 matcher. Det står ju trots allt uppe i vänstra hörnet på sidan.Edin skrev:Någon som har koll på "lottningen" inför semifinalerna? Enligt Wikipedia så är det omseedning och det bäst placerad laget för välja mellan dom 2 sämst placerade lagen i semin, någon som kan konfirmera?
2 matcher? Det är ju hela slutspelet som gäller?BIBO skrev:2matchers-grej så imorgon med.Jim Morrison skrev:Fortsätter temat med de röda tröjorna på läktarn nästa match, eller var det bara en engångsgrej?
Angående lottningen har jag ingen aning. Jag trodde det var vinnaren från lhc-fhc vi skulle möta. Men jag har ju också noll koll på slutspelshockey.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mensvärk?Kentta skrev:Fjollan Markström har känningar i nedre delarna säger Czarnecki. Kanske fick ont i röven efter 4 mål i baken.
2014-04-07, vad hände?
Rätt säker på att det abra är 2 matcher. Det står ju trots allt uppe i vänstra hörnet på sidan.Snazzi skrev: 2 matcher? Det är ju hela slutspelet som gäller?
Angående lottningen har jag ingen aning. Jag trodde det var vinnaren från lhc-fhc vi skulle möta. Men jag har ju också noll koll på slutspelshockey.[/quote]
Vi får se, jag hoppas att det är resten av slutspelet, jag tänker i alla fall ha min röda tröja på mig.
Jag känner lite likadant, Slutspel har vi ju inte varit bortskämda med senaste tiden, framförallt inte semifinalmatcher (inte för att ta ut något i förskott...). Men vi får se helt enkelt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Jag kommer antagligen köra med min också i fortsättningen(?). Tröjan var ju extremt skön faktiskt, härligt material.Edin skrev:Vi får se, jag hoppas att det är resten av slutspelet, jag tänker i alla fall ha min röda tröja på mig.Snazzi skrev:Rätt säker på att det abra är 2 matcher. Det står ju trots allt uppe i vänstra hörnet på sidan.Edin skrev: 2 matcher? Det är ju hela slutspelet som gäller?
Angående lottningen har jag ingen aning. Jag trodde det var vinnaren från lhc-fhc vi skulle möta. Men jag har ju också noll koll på slutspelshockey.
Jag känner lite likadant, Slutspel har vi ju inte varit bortskämda med senaste tiden, framförallt inte semifinalmatcher (inte för att ta ut något i förskott...). Men vi får se helt enkelt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
OM DIF blir klara för semi på fredag så har man fått 1 extra match
på hemmaplan vilket ger extra klirr i kassan samt publiken får uppleva avancemang på hemmaplan.
Det blir då fem dagars vila innan semin börjar och spelarna kan ”slicka sina sår” och får behövlig vila.
Någon dags mindre ledighet hade kanske varit optimalt men det är nog bättre än det som våra motståndare förhoppningsvis får.
En sju matchers serie med många extra perioder. Det blir då bara en dags vila för det laget innan det är dags för att möta ett utvilat Djurgården.
Att få möta ett utvilat Djurgården som motståndarna vet kör hela tiden samtidigt som de börjar på trötta ben är inte optimalt varken för psyket eller kroppen.
Se nu till att ta den här chansen så får vi ett riktigt bra utgångsläge inför semin.
placerat lag möter näst lägst placerat lag.
http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx
på hemmaplan vilket ger extra klirr i kassan samt publiken får uppleva avancemang på hemmaplan.
Det blir då fem dagars vila innan semin börjar och spelarna kan ”slicka sina sår” och får behövlig vila.
Någon dags mindre ledighet hade kanske varit optimalt men det är nog bättre än det som våra motståndare förhoppningsvis får.
En sju matchers serie med många extra perioder. Det blir då bara en dags vila för det laget innan det är dags för att möta ett utvilat Djurgården.
Att få möta ett utvilat Djurgården som motståndarna vet kör hela tiden samtidigt som de börjar på trötta ben är inte optimalt varken för psyket eller kroppen.
Se nu till att ta den här chansen så får vi ett riktigt bra utgångsläge inför semin.
I SM-semifinalerna spelar högst placerat lag mot lägst placerat lag och näst högstEdin skrev:Någon som har koll på "lottningen" inför semifinalerna? Enligt Wikipedia så är det omseedning och det bäst placerad laget för välja mellan dom 2 sämst placerade lagen i semin, någon som kan konfirmera?
placerat lag möter näst lägst placerat lag.
http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn