Nej, jag har ingen aning. Men egentligen är det totalt ointressant. I övrigt håller jag med Magnutz fullt ut.Daniel942 skrev:Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
DIF Fotboll
-
Re: DIF Fotboll
-
Nej, det var inte samma. Hörde att det skedde flera stycken, vilket är helt bedrövligt egentligen, men den jag syftar på var så gott som oprovocerad. Personen som stod bredvid mig, också ett anabolamonster, sa något om att "de yngre tror att de kan komma här och tala om för oss som har varit med ett tag...", blablabla. Med andra ord en alldeles lysande anledning att ge någon på käften - d.v.s. han råkade ha synpunkter på hur de betedde sig. Bra där! Idioter...David1891 skrev:Var det han som blödde från näsan på pendeln med vit jacka? Ifall så tror jag att jag har någorlunda koll på vad som hände.. Vill inte skriva något eftersom jag är osäker men visst fanns det en anledning.. Dock vet jag inte om en misshandel var det rätta..Daniel942 skrev:Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Ta det väldigt lugnt med dina uttalande när du inte vet vad som hände.....Magnutz skrev:Tyvärr är det så här... Det finns inget intelligens/empati-krav på supporters. Dessa tre skulle, om de inte råkade tycka Djurgår'n va flott, med största säkerhet hitta andra orsaker/tillfällen att puckla på folk i sin omgivning. Några håller till på klubbar och barer där de delar ut väl valda knogmackor till för dem helt okända och förmodligen fundamentalt ointressanta medmänniskor.. och om mottagaren av nyss nämnda knogmacka ramlar till marken, ja då får denne en bonus: Spark med Bögig Tygsko i Ansiktet [SBTA].Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Jag hävdar att dessa INTE är Djurgårdare. De är kriminella som tycker det är finemang med lite fotboll och lite misshandel.
Jag fick en smocka av en bajare för några år sedan på tuben. Det var dagen efter ett derby och jag hade min Djurgådshalsduk på mig, och var därför förtjänt av stryk...Daniel942 skrev:Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Right on. Du agerade provocerande och skulle därför uppfostras. (ironi)Edin skrev:Jag fick en smocka av en bajare för några år sedan på tuben. Det var dagen efter ett derby och jag hade min Djurgådshalsduk på mig, och var därför förtjänt av stryk...Daniel942 skrev:Känns knappast troligt att denna 17-åring skulle bli påhoppad helt utan anledning? Vet du vad han gjorde för något för att framkalla scenariot?Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du kan nog va lugn. Jag tror inte en kommentar på ett forum har någon som helst inverkan på någonting. Dessutom låter det som att du är den skyldige när du skriver sådär...Caveman skrev:Ta det väldigt lugnt med dina uttalande när du inte vet vad som hände.....Magnutz skrev:Tyvärr är det så här... Det finns inget intelligens/empati-krav på supporters. Dessa tre skulle, om de inte råkade tycka Djurgår'n va flott, med största säkerhet hitta andra orsaker/tillfällen att puckla på folk i sin omgivning. Några håller till på klubbar och barer där de delar ut väl valda knogmackor till för dem helt okända och förmodligen fundamentalt ointressanta medmänniskor.. och om mottagaren av nyss nämnda knogmacka ramlar till marken, ja då får denne en bonus: Spark med Bögig Tygsko i Ansiktet [SBTA].Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Jag hävdar att dessa INTE är Djurgårdare. De är kriminella som tycker det är finemang med lite fotboll och lite misshandel.
Säg den glädje som varar
Jag var mest generell i mitt "utlåtande" men det är ALDRIG ok att ge sig på någon 3-1. (extrema undantag finns naturligtvis).Caveman skrev:Ta det väldigt lugnt med dina uttalande när du inte vet vad som hände.....Magnutz skrev:Tyvärr är det så här... Det finns inget intelligens/empati-krav på supporters. Dessa tre skulle, om de inte råkade tycka Djurgår'n va flott, med största säkerhet hitta andra orsaker/tillfällen att puckla på folk i sin omgivning. Några håller till på klubbar och barer där de delar ut väl valda knogmackor till för dem helt okända och förmodligen fundamentalt ointressanta medmänniskor.. och om mottagaren av nyss nämnda knogmacka ramlar till marken, ja då får denne en bonus: Spark med Bögig Tygsko i Ansiktet [SBTA].Metal Machine skrev:De misshandlade en 17-åring på tåget. Alla tre var bra mycket större och äldre än offret. Fega as.
Visst, jag känner inte dessa tre som gav sig på en ensam "17åring" men jag känner typen och det brukar handla om en och samma sorts personer. Lite exempel på vad som finns här:
1. Kort stubin
2. Dåligt ölsinne
3. Eventuell ADHD eller annat "beteendehandikapp" som tourettes etc.
4. Dopning
5. Narkotika
Sen påstår jag inte att exakt dessa tre pojkar som slog den ensamme lider av något av ovanstående men lite misstänksam blir jag. I min krets av vänner och bekanta finns det INGEN som skulle misshandla någon annan. Vilka är det som håller på med sånt? Utveckla gärna.
Är det ett fåtal galningar som driver med sig folk som inte klarar att stå emot grupptrycket som uppstår? Varför ska supportrar misshandla varandra? På våra far- och morföräldrars tid tog supportrarna en öl tillsammans efter match. Hur många här vågar sig till någon av ajk's pubar efter en match för att surra om matchen etc? Hur många är oroliga för att åka tunnelbanan före/efter match? hur många gömmer halsduken på hemvägen? Inge vidare.
Det är precis det här som får mig att vända DIF Fotboll ryggen. Åtminstone går jag inte och ser matcherna på plats. Det är sånt här som gör att jag, precis just nu faktiskt, tar beslutet att aldrig ta med mig min grabb på DIF Fotboll. Inge vidare.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-04-05 15:08:12, redigerad totalt 3 gång.
-
Edin: Ja, det låter inte heller bra, men i detta fall vill jag påstå att det är ännu värre eftersom det rör sig om "Djurgårdare" som spöar andra Djurgårdare.
Caveman: De här "människorna" är inte ens vatten värda i mina ögon. De förstör bara för andra. Kan man som vuxen människa inte ta att en 17/18-årig grabb (nej, inte i bemärkelsen huligan) ifrågasätter ens beteende ska man f-n inte tillåtas att vistas bland folk över huvud taget.
För övrigt: ursäkta språket...
Caveman: De här "människorna" är inte ens vatten värda i mina ögon. De förstör bara för andra. Kan man som vuxen människa inte ta att en 17/18-årig grabb (nej, inte i bemärkelsen huligan) ifrågasätter ens beteende ska man f-n inte tillåtas att vistas bland folk över huvud taget.
För övrigt: ursäkta språket...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det finns så jävla många rötägg bland alla supportergrupper. Pinsamt var ordet, många lägger inte ett finger emellan för att spöa upp någon som i deras ögon beter sig opassande.
Kommer (fortfarande med skräck) själv ihåg hur jag och en kompis befann oss i Globen-området i början 90-talet ('91 tror jag faktiskt det var), vi bägge hade våra Djurgårdshalsdukar när vi stöter på ett mindre gäng med 3 Solnadrägg i 20-25 års åldern som naturligtvis fick för sig att spöa upp småglin som glider runt på sta'n i något annat än råtthalsdukar. Fy fan vad vi sprang. Att ge sig på 2st 11-åringar måste ju kännas fruktansvärt tufft. Något att skryta om för familjen på kvällen när man kommer hem månntro?
En närmre parallell är derbyt igår (som jag såg på TV förresten, sätter inte min fot i Solna om jag inte blir tvingad) där DIF har en hörna mot slutet av matchen och man ser några äckliga Firman-boys (eller vad nu fan avskummen heter) står bakom kravallstängslet med sån fruktansvärd hat i blicken så man baxnar, och spottar och svär & gormar och beter sig som neandertalare. Jag vet att detta sker i varje derby. Jag vet att DIF-folk beter sig precis likadatant. Men vad är det för människor?
Ett derby skall naturligtvis innehålla känslor och hat till en viss nivå, men det måste ju fan finnas någon gräns för det. Vissa ser ut att kunna mörda. Jävla losers.
Kommer (fortfarande med skräck) själv ihåg hur jag och en kompis befann oss i Globen-området i början 90-talet ('91 tror jag faktiskt det var), vi bägge hade våra Djurgårdshalsdukar när vi stöter på ett mindre gäng med 3 Solnadrägg i 20-25 års åldern som naturligtvis fick för sig att spöa upp småglin som glider runt på sta'n i något annat än råtthalsdukar. Fy fan vad vi sprang. Att ge sig på 2st 11-åringar måste ju kännas fruktansvärt tufft. Något att skryta om för familjen på kvällen när man kommer hem månntro?
En närmre parallell är derbyt igår (som jag såg på TV förresten, sätter inte min fot i Solna om jag inte blir tvingad) där DIF har en hörna mot slutet av matchen och man ser några äckliga Firman-boys (eller vad nu fan avskummen heter) står bakom kravallstängslet med sån fruktansvärd hat i blicken så man baxnar, och spottar och svär & gormar och beter sig som neandertalare. Jag vet att detta sker i varje derby. Jag vet att DIF-folk beter sig precis likadatant. Men vad är det för människor?
Ett derby skall naturligtvis innehålla känslor och hat till en viss nivå, men det måste ju fan finnas någon gräns för det. Vissa ser ut att kunna mörda. Jävla losers.
Det är dessa som får väldigt många att vända sig bort från sporten. Om ajk får fotfäste i ES igen kommer vi se en stigande kurva av samma sort även här.-daniel- skrev:Det finns så jävla många rötägg bland alla supportergrupper. Pinsamt var ordet, många lägger inte ett finger emellan för att spöa upp någon som i deras ögon beter sig opassande.
Nu blev jag intresserad här. Hur lyckades ni smita undan dom? Kom det vuxna personer till er räddning till slut?-daniel- skrev:Fy fan vad vi sprang.
Sjukt att sådant kan inträffa för övrigt. Men det finns så många idioter här i världen, så inte är man förvånad.
Enligt rykten på lite olika ställen så skulle tydligen någon aikare ha dragit fram en pistol igår, bara rykten dock.
Djurgården
- -daniel-
Usch ja, det var rätt mycket folk och så små som vi var lyckades vi smita mellan folk och springa ut ur Globen området och till slut ner i tunnelbanan. Jag vet ju inte om deras intention var att slå ner oss eller bara skrämma men för stackars 11-åringar så var det naturligtvis en "nära-döden"-upplevelse... sjukt att man kommer ihåg sånt här egentligen. Var bara 20 år sen.Salas skrev:Nu blev jag intresserad här. Hur lyckades ni smita undan dom? Kom det vuxna personer till er räddning till slut?-daniel- skrev:Fy fan vad vi sprang.
Sjukt att sådant kan inträffa för övrigt. Men det finns så många idioter här i världen, så inte är man förvånad.

- SirDIFalot
Off topic: Fan va gammal du är. Trodde du var yngre.-daniel- skrev:Usch ja, det var rätt mycket folk och så små som vi var lyckades vi smita mellan folk och springa ut ur Globen området och till slut ner i tunnelbanan. Jag vet ju inte om deras intention var att slå ner oss eller bara skrämma men för stackars 11-åringar så var det naturligtvis en "nära-döden"-upplevelse... sjukt att man kommer ihåg sånt här egentligen. Var bara 20 år sen.Salas skrev:Nu blev jag intresserad här. Hur lyckades ni smita undan dom? Kom det vuxna personer till er räddning till slut?-daniel- skrev:Fy fan vad vi sprang.

Expert.
- -daniel-
Jaaa...Rullatorn nästa.SirDIFalot skrev: Off topic: Fan va gammal du är. Trodde du var yngre.