Jo, han skrapar ihop en ganska stadig poängskörd säsong efter säsong. Nu har han 31p på 44 matcher i ryska ligan. Senast han spelade i DIF gjorde han 45p på 44 matcher.stolpskott skrev:Ja, vi värvar inte Ekman för att han tar många dumma utvisningar... Han gör ju inte, sådär mycket poäng eller så?Håller med. Däremot så är nog Ekman den jag minst vill se i DIF nästa säsong. Han har en förmåga att ta väldigt många dumma utvisningar. Dock så är det en profil som kan dra lite fler folk till matcherna.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jag sitter och funderar på nästa säsongs backuppsättning. Forwardssidan är jag ärligt talat inte orolig över. Vi har Otto, Fimpen, Nicke D, Linkan, Anger, Engqvist och tar nästan för givet att vi förlänger med Dick samt att Calle G tar en ordinarie plats i laget. Ersätter man våra svagaste spelare med spetsspelare är vi väldigt starka på forwardssidan.
Hur stor är chansen att Ossi stannar? Han verkar ju stortrvias i laget och framförallt i Stockholm och detta är inte att förakta. För övrigt känns det som om vi behöver få in ett par rightskyttar på backen. Jiri lär ju inte stanna även nästa säsong. Vilka backar finns som alternativ? Någon som har bra koll?
Hur stor är chansen att Ossi stannar? Han verkar ju stortrvias i laget och framförallt i Stockholm och detta är inte att förakta. För övrigt känns det som om vi behöver få in ett par rightskyttar på backen. Jiri lär ju inte stanna även nästa säsong. Vilka backar finns som alternativ? Någon som har bra koll?
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Har sett lite av honom också och blev imponerad. Var inte alls så bra i DIF. Verkar dessutom lira back i deras PP, eller har jag fel?espen21 skrev:Hoppas vår sportchef har koll på Christoffer Löfberg. Han spelar mycket bra i Rögle och faktiskt öser in mål. Gillade han när han var i Djurgår´n och han har ju uppenbarligen utvecklats mer sen dess. Han vill jag ha!
Det kan jag tänka mig. Han är en bra skytt. Det är bara hoppas han vill spela i Dif och att han tog det bra att han inte fick vara kvar när han lämnade. Tror han kan få spela med Linkan isf. Målgörare och dessutom rightskytt. Där finns det potential!Diffe89 skrev:espen21 skrev:Hoppas vår sportchef har koll på Christoffer Löfberg. Han spelar mycket bra i Rögle och faktiskt öser in mål. Gillade han när han var i Djurgår´n och han har ju uppenbarligen utvecklats mer sen dess. Han vill jag ha!
Har sett lite av honom också och blev imponerad. Var inte alls så bra i DIF. Verkar dessutom lira back i deras PP, eller har jag fel?
Viva la Löfberg! Skämt åsido. Han verkar ha utvecklats enormt under tiden i Rögle. Titta på Christopher Thörn. Han spelar i ett likvärdigt lag (Björklöven) men har bara gjort 2+3 på 33 matcher.espen21 skrev:Det kan jag tänka mig. Han är en bra skytt. Det är bara hoppas han vill spela i Dif och att han tog det bra att han inte fick vara kvar när han lämnade. Tror han kan få spela med Linkan isf. Målgörare och dessutom rightskytt. Där finns det potential!Diffe89 skrev:espen21 skrev:Hoppas vår sportchef har koll på Christoffer Löfberg. Han spelar mycket bra i Rögle och faktiskt öser in mål. Gillade han när han var i Djurgår´n och han har ju uppenbarligen utvecklats mer sen dess. Han vill jag ha!
Har sett lite av honom också och blev imponerad. Var inte alls så bra i DIF. Verkar dessutom lira back i deras PP, eller har jag fel?
- Emil Svelander
Löfberg var otroligt dålig då han spelade här. Ge honom nåt år till i allsvenskan innan vi börjar fundera. Han är inte mogen för es ännu.espen21 skrev:Det kan jag tänka mig. Han är en bra skytt. Det är bara hoppas han vill spela i Dif och att han tog det bra att han inte fick vara kvar när han lämnade. Tror han kan få spela med Linkan isf. Målgörare och dessutom rightskytt. Där finns det potential!Diffe89 skrev:espen21 skrev:Hoppas vår sportchef har koll på Christoffer Löfberg. Han spelar mycket bra i Rögle och faktiskt öser in mål. Gillade han när han var i Djurgår´n och han har ju uppenbarligen utvecklats mer sen dess. Han vill jag ha!
Håller med. Det finns många exempel på spelare som producerar bra i allsvenskan men som det absolut inte funkar för i elitserien. Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.Emil svelander skrev:Löfberg var otroligt dålig då han spelade här. Ge honom nåt år till i allsvenskan innan vi börjar fundera. Han är inte mogen för es ännu.espen21 skrev:Det kan jag tänka mig. Han är en bra skytt. Det är bara hoppas han vill spela i Dif och att han tog det bra att han inte fick vara kvar när han lämnade. Tror han kan få spela med Linkan isf. Målgörare och dessutom rightskytt. Där finns det potential!Diffe89 skrev:espen21 skrev:Hoppas vår sportchef har koll på Christoffer Löfberg. Han spelar mycket bra i Rögle och faktiskt öser in mål. Gillade han när han var i Djurgår´n och han har ju uppenbarligen utvecklats mer sen dess. Han vill jag ha!
Speciellt med tanke på att Löfberg sannolikt blir 13 forward om DIF lyckas locka till sig någon av herrarna Marcus Nilson, Patrick Thoresen eller Niclas Ekman. Bättre att behålla Lindström framför Löfberg som kan lånas ut till Huddingen eller motsvarande om en meriterad spetsforward knyts till Djurgården.Rocker skrev:Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.
-
-
Nicklas Ekman???Östgöten skrev:Speciellt med tanke på att Löfberg sannolikt blir 13 forward om DIF lyckas locka till sig någon av herrarna Marcus Nilson, Patrick Thoresen eller Niclas Ekman. Bättre att behålla Lindström framför Löfberg som kan lånas ut till Huddingen eller motsvarande om en meriterad spetsforward knyts till Djurgården.Rocker skrev:Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.

100% DJURGÅRDSJ***L
Förlåt Ulf Ekman ska det vara. Trodde att det var underförstått. Pastor Ekman med Linkan, det är inte att leka med...Jockmaniac skrev:Nicklas Ekman??? :?Östgöten skrev:Speciellt med tanke på att Löfberg sannolikt blir 13 forward om DIF lyckas locka till sig någon av herrarna Marcus Nilson, Patrick Thoresen eller Niclas Ekman. Bättre att behålla Lindström framför Löfberg som kan lånas ut till Huddingen eller motsvarande om en meriterad spetsforward knyts till Djurgården.Rocker skrev:Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.
-
Ulf???Östgöten skrev:Förlåt Ulf Ekman ska det vara. Trodde att det var underförstått. Pastor Ekman med Linkan, det är inte att leka med...Jockmaniac skrev:Nicklas Ekman???Östgöten skrev:Speciellt med tanke på att Löfberg sannolikt blir 13 forward om DIF lyckas locka till sig någon av herrarna Marcus Nilson, Patrick Thoresen eller Niclas Ekman. Bättre att behålla Lindström framför Löfberg som kan lånas ut till Huddingen eller motsvarande om en meriterad spetsforward knyts till Djurgården.Rocker skrev:Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.

100% DJURGÅRDSJ***L
- reservjesus
HAHAJockmaniac skrev:Ulf???Östgöten skrev:Förlåt Ulf Ekman ska det vara. Trodde att det var underförstått. Pastor Ekman med Linkan, det är inte att leka med...Jockmaniac skrev:Nicklas Ekman???Östgöten skrev:Speciellt med tanke på att Löfberg sannolikt blir 13 forward om DIF lyckas locka till sig någon av herrarna Marcus Nilson, Patrick Thoresen eller Niclas Ekman. Bättre att behålla Lindström framför Löfberg som kan lånas ut till Huddingen eller motsvarande om en meriterad spetsforward knyts till Djurgården.Rocker skrev:Ge Löfberg tid i allsvenskan innan vi funderar på att värva tillbaka honom.Menar du inte Nisse?