Ask är en flopp om man tar med i beräkningen den bild av spelaren som DIF målade upp. Ask skulle enligt denna bild bli en viktig kugge att bygga laget kring. Av denna anledning gav man spelaren 2 år. ( Ganska intressant att så många spelare med 2 åriga kontrakt floppat rejält. ) Killen sattes tillsammans med Eklund och Danielsson och jag utgår från att tanken med detta var att han "skulle bli den bärande" spelaren i denna lina. Detta lyckades han inte alls med och kedjan försvann. Han har kanske blivit något bättre i sin nya omgivning, men inte tusan har han levt upp till den beskrivning som DIF hockey hade av honom. Dessutom har han gjort på tok för lite poäng egentligen. Han snackade ju själv om att han skulle snitta en pinne per match. Detta hade jag inte räknat med, men med tanke på detta uttalande borde hans produktion varit högre. Killen köptes väl inte heller in som en defensiv spelare utan snarast som en poängmakare eller? Jag menar defensiva centrar har vi ju redan i Otto, Falk och Bäcker, inte sjutton skulle vi behöva en fjärde eller?m0ng00se skrev:tycker inte man kan räkna in Ask som en floppKall-El skrev:Tja Anger vill jag egentligen inte heller ha hit, fast det klart ersättare han någon av flopparna Ask, Eklund eller Danielsson känns det ok. Att han skulle kunna ersätta Dragan tror jag dock inte ett ögonblick på. De kvalitéerna har inte Anger.
Ask har helt enkelt inte nått upp till de krav / förväntningar som styrelse / tränare och spelaren själv har velat göra gällande. Av denna anledning är han en flopp att han sedan kanske varit bättre än våra juniorer är för min del rätt ointressant. Det intressanta är att jämföra faktiskt resultat med det förväntade. Bengan har i detta fall vida överglänst alla mina förhoppningar och har därmed genomfört en ypperlig säsong. Ask och Eklunds däremot har underpresterat rejält och därför kan de inte få godkänt.