Kall-El skrev:Därför att Hovet får vi aldrig kontrollera själva...
Vi blir utsugna hyrsegäster utan makt och de andra lagen springer ifrån oss alltmer.
Vad skulle vi vinna på en upprustning av Hovet?
De fansen som det kommer dra extra förlorar vi på hyreshöjningar i alla fall. ( höjningar som kommer av upprustningen var så säker. )
Ekonomiskt tvivlar jag på att vi vinner på en upprustning.
Vill vi gå framåt finns bara två möjligheter. Egen arena eller att NHL börjar tvingas betala rättvisa pengar för våra spelare. Allt annat är menlös konstgjord andning.
Det stämmer som du säger delvis... Men att vi skulle förlora pengar i längden vid en upprustning av Hovet låter ju inte allt för trovärdigt. Publiksnittet lär öka markant om det är en fräsch arena, så att där skulle vi med största sannolikhet tjänat pengar. Men visst hade en egen arena varit det bästa alternativet, men både du och jag vet innerst inne att det aldrig kommer att inträffa. Stockholms stad kommer snart att lägga ut enorma summor för den nya nationalarenan i Solna, sedan så ska den nya Stockholmsarenan byggas i Hammarbys förmån, och där går också en stor summa pengar.
Stockholms Stad har varken pengar till Djurgården Fotboll eller Djurgården Hockey. Det blir ingen ny arena inom många år tyvärr, det är jag väldigt övertygad om, såvida inte en finansiär pumpar in många, många miljoner för ett nytt arenabygge, och det lär ju knappast hända under dagens tider, då vi är inne i en ekonomisk kris.
Men hur som helst så skulle det väl vara billigare att rusta upp Hovet för att sedan köpa loss det. Inte för att det kommer hända, men det är det billigaste alternativet för Djurgården Hockey om vi vill ha en egen arena inom en snar framtid.
Frågan är som sagt väldigt komplicerad... Politikerna säger en sak, fansen och laget en annan. Så det kommer att bli svårt, mycket svårt att lösa detta problemet. Vi får avvakta och se vad som händer helt enkelt, allt vi kan göra är att hoppas på det bästa, dvs en snabb lösning på det hela.