Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

"NHL free agency officially begins every year on July 1 at 12:00 p.m. ET. At this exact time, the league's new calendar year kicks off, allowing Unrestricted Free Agents (UFAs) to sign with any team in the league."

- Ovan är troligtvis en stor anledning. Förmodligen är vi alt 2 eller 3 för dom sista gubbarna in?

- Förövrigt trodde Ek i DIF news podden att mini Fimpen lirar AHL nästa säsong, han gjorde det så pass bra nu senast. Samt påpekade dom att Viggo kommer ha mycket i " huvudet " denna sommar/nästa säsong. Att bygga laget kring honom som 1:a C. Är lite väll riskabelt. Knappt ngn tid för att bygga upp sig, draft, camper, landslag osv. Blixt/Grewe kan ej köra på is än.

- 🎈DIF media har iallafall sprattlat till med lagbygge. Kruger, Frondell och mini Fimp ej med där. 11 forwards, 7 backar och 2 slipsar närvarar i detta nu.

Wikegård sa 3 till på det. Så Gunler + 2?
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-05-30 10:24:39, redigerad totalt 6 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror att det blir DIF eller NHL för Victor. Min gissning är att han kommer spela 9 matcher och så får man se efter det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Älskar väl inte tongångarna kring lagbygget. 3 till inklusive Gunler är jag väldigt skeptisk till. Viggo blir mer och mer ett orosmoment kring hans vara eller icke vara, tvivlar inte en sekund på förmågan. Dock är jag fortfarande för att som DIF News säger inte lasta för mycket inledningsvis på honom utan istället låta han ta den och göra centersidan till en råstyrka istället.

Hoppas verkligen man inte sitter och hoppas/räknar med Eklund, endast bonus som ska ersättas innan vi vet så man inte står med brallorna nere.

Backsidan är väl mindre akut men har även där svårt att se framstegen. Tror på Lucas Carlsson såklart men hur mycket annat blir bättre?? Enligt mig en av våra svagaste punkter under säsongen.

Förhoppningsvis så är dessa 3 platser kvar utöver gunler och vi lyckas på pappret ta några steg framåt. Sen ligger en del press på ledarstaben att ta steg framåt också
Skriv svar