Inte långsam, men ingen speedkula för att vara så liten. Men han har ju andra otroliga kvalitéer.Manijock skrev: ↑2024-06-26 10:58:58Fast vaa? Kelleher är ju verkligen inte långsam?Tellqvist32 skrev: ↑2024-06-26 10:54:55Kelleher och Klasen är ju inga fartdårar på rören direkt. Det går inte att spela med två långsamma forwards i samma kedja, oavsett skicklighet. Men det är klart, det går ju att spela alla tre i olika kedjor och det kanske är tanken också.Manijock skrev: ↑2024-06-26 10:28:06Tror precis tvärtom. Han kommer lösa det när det är slutspel och fullsatt men hur kommer humöret vara borta mot Tingsryd i oktober när de slashar sönder både klubba och vaderna.....Tellqvist32 skrev: ↑2024-06-26 09:56:49 Vet inte vad jag ska tycka. Gillar ju Dick och visst finns det uppsidor. Det kommer såklart funka i grundserien där hälften av lagen är till hälften division 1-gäng. Men i slutspelsserie mot Björklöven, Oskarshamn eller aik?
Vi får inte bli för långsamma.
Å andra sidan så gjorde ju Klasen precis tvärtom ifjol. Totalt meningslös och handlingsförlamad i slutspelet, men poängbäst i grundserien.
Silly Season 2024/25
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Thore? När?
Dick behöver väll inte klocka!? Enligt aftonbladet ska han spela med Eriksson/mini fimpen ( skönt att det är bestämt redan nu).
Dick behöver väll inte klocka!? Enligt aftonbladet ska han spela med Eriksson/mini fimpen ( skönt att det är bestämt redan nu).
Silly Season 2024/25
?? Skulle säga han är en av de snabbaste i ligan med puck.Tellqvist32 skrev: ↑2024-06-26 11:42:13Inte långsam, men ingen speedkula för att vara så liten. Men han har ju andra otroliga kvalitéer.Manijock skrev: ↑2024-06-26 10:58:58Fast vaa? Kelleher är ju verkligen inte långsam?Tellqvist32 skrev: ↑2024-06-26 10:54:55Kelleher och Klasen är ju inga fartdårar på rören direkt. Det går inte att spela med två långsamma forwards i samma kedja, oavsett skicklighet. Men det är klart, det går ju att spela alla tre i olika kedjor och det kanske är tanken också.Manijock skrev: ↑2024-06-26 10:28:06Tror precis tvärtom. Han kommer lösa det när det är slutspel och fullsatt men hur kommer humöret vara borta mot Tingsryd i oktober när de slashar sönder både klubba och vaderna.....Tellqvist32 skrev: ↑2024-06-26 09:56:49 Vet inte vad jag ska tycka. Gillar ju Dick och visst finns det uppsidor. Det kommer såklart funka i grundserien där hälften av lagen är till hälften division 1-gäng. Men i slutspelsserie mot Björklöven, Oskarshamn eller aik?
Vi får inte bli för långsamma.
Å andra sidan så gjorde ju Klasen precis tvärtom ifjol. Totalt meningslös och handlingsförlamad i slutspelet, men poängbäst i grundserien.
Silly Season 2024/25
Fick precis ett mail.
Dicken är klar!
Dicken är klar!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Och så är det officiellt också 
-
-
Silly Season 2024/25
Är inte överförtjust i den här värvningen måste jag säga. Känns som exakt det vi inte skulle göra i värvningsväg, upphöjt med 2! Nu kommer han behöva verkligen behöva bevisa att han är redo att offra för skölden, och sätta sitt eget ego åt sidan, även i småmatcherna! Med det sagt, välkommen tillbaka Dick!
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Det är klart att man har vissa tvivel egentligen men jag kan inte låta bli att känna lite iver också. Så länge han inser jobbet som krävs och så länge han inte är tänkt att vara bäst så ser jag inte nedsidan här.
I värsta fall floppar han och då har vi förhoppningsvis inte lagt alla våra ägg i hans korg utan kan gå vidare ganska smärtfritt. I bästa fall gör han succé till en lägre(?) kostnad.
Den största nackdelen jag kan se är väl att en spelare som Frondell får lägre chanser till att spela, men där vet man ju att vi i vanlig ordning kommer ha massa skador under säsongen vilket öppnar upp.
I värsta fall floppar han och då har vi förhoppningsvis inte lagt alla våra ägg i hans korg utan kan gå vidare ganska smärtfritt. I bästa fall gör han succé till en lägre(?) kostnad.
Den största nackdelen jag kan se är väl att en spelare som Frondell får lägre chanser till att spela, men där vet man ju att vi i vanlig ordning kommer ha massa skador under säsongen vilket öppnar upp.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-06-27 07:47:26, redigerad totalt 3 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Dick och Klasse är för profilstarka för att sätta åt sidan skulle jag tro. Då packar dom nog väskorna och sticker.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-27 07:43:27 Det är klart att man har vissa tvivel egentligen men jag kan inte låta bli att känna lite iver också. Så länge han inser jobbet som krävs och så länge han inte är tänkt att vara bäst så ser jag inte nedsidan här.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2024/25
Kluven, men nu har vi iallafall 2st gubbar som har skavanker på trötta vinter bortamatcher i Bräknehoby och behöver stanna hemma! 
Aja... ska inte skita i skåpet förrän han fått visa vad han kan, men är mer skeptisk än optimistisk just nu!
Kämpa Dick!

Aja... ska inte skita i skåpet förrän han fått visa vad han kan, men är mer skeptisk än optimistisk just nu!
Kämpa Dick!
Senast redigerad av captcash den 2024-06-27 07:47:10, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).