Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steef »

B.I.B.A skrev:
Vikas skrev:
B.I.B.A skrev:
bastis7 skrev:Asså varför vill man spela i ett sånt lag som absolut inte kommer ha nån publik eller några fans? Roligt att hela europeiska hockeyn börjar bli som NHL där det bara är massa jävla jippon hela tiden!
Tror inte det är publiksiffrorna och fansen som lockar med övriga KHL-lag heller. Tänk att tjäna KHL-lön men ändå kunna bo i Stockholm. Jag tror många spelare tycker det låter intressant.
Dock är ju "planen" att det här laget ska spela på en jävla massa platser "hemma".

"Ett 15-tal matcher i Malmö, några i Köpenhamn men även ett fåtal i Oslo och Lillehammer och resterande matcher i Stockholmsområdet."

Lägg därtill att man i KHL redan reser över hela europa varannan dag, allt från Riga till Sibirien, och detta lags spelare kommer aldrig få vara hemma.

Skulle inte kalla det att "bo i Stockholm", direkt.
Det är ju mer att "bo i Stockholm" jämfört med att bo i Vladivostok eller Chelyabinsk. Jag vet inte hur många matcher lagen lirar i KHL per säsong, men om majoriteten spelas i Stockholmsområdet så lär ju spelarna ha sitt säte här med träning och boende. Och även om Malmö skulle vara lagets säte så är det ju betydligt lättare att bo i Skåne än Sibirien.

Tror inte heller att det kommer bli ekonomiskt hållbart i längden, men nu i början kommer ryssarna säkert kasta pengar över klubben.
Det här kommer bli intressant att följa, men åh andra sidan älskar jag kaos också.

Det kan gå hur bra som helst men det kommer gå åt helvete. Jag tror att det kommer vara riktigt bra med publik i början, nyhetens behag och sånt skit, men utan speciellt många riktiga supportrar.
När det gäller "supporter"kulturen kring det nya laget är risken stor att det blir mer som i fotbollen, tex där man är supporter för en viss spelare oavsett lag (lex Messi). Så då kommer dom att gå på matcherna för att se "sin" spelare.

En enda stor plastig cirkus med hockeyturister och osnutna småungar. Går en säsong och sen flyttar laget till nästa hockeymecca som Paris eller London. lean back relax and watch the world burn
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
difanda
Säsongskort: Ja

Inlägg av difanda »

Steef skrev:
B.I.B.A skrev:
Vikas skrev:
B.I.B.A skrev:
bastis7 skrev:Asså varför vill man spela i ett sånt lag som absolut inte kommer ha nån publik eller några fans? Roligt att hela europeiska hockeyn börjar bli som NHL där det bara är massa jävla jippon hela tiden!
Tror inte det är publiksiffrorna och fansen som lockar med övriga KHL-lag heller. Tänk att tjäna KHL-lön men ändå kunna bo i Stockholm. Jag tror många spelare tycker det låter intressant.
Dock är ju "planen" att det här laget ska spela på en jävla massa platser "hemma".

"Ett 15-tal matcher i Malmö, några i Köpenhamn men även ett fåtal i Oslo och Lillehammer och resterande matcher i Stockholmsområdet."

Lägg därtill att man i KHL redan reser över hela europa varannan dag, allt från Riga till Sibirien, och detta lags spelare kommer aldrig få vara hemma.

Skulle inte kalla det att "bo i Stockholm", direkt.
Det är ju mer att "bo i Stockholm" jämfört med att bo i Vladivostok eller Chelyabinsk. Jag vet inte hur många matcher lagen lirar i KHL per säsong, men om majoriteten spelas i Stockholmsområdet så lär ju spelarna ha sitt säte här med träning och boende. Och även om Malmö skulle vara lagets säte så är det ju betydligt lättare att bo i Skåne än Sibirien.

Tror inte heller att det kommer bli ekonomiskt hållbart i längden, men nu i början kommer ryssarna säkert kasta pengar över klubben.
Det här kommer bli intressant att följa, men åh andra sidan älskar jag kaos också.

Det kan gå hur bra som helst men det kommer gå åt helvete. Jag tror att det kommer vara riktigt bra med publik i början, nyhetens behag och sånt skit, men utan speciellt många riktiga supportrar.
När det gäller "supporter"kulturen kring det nya laget är risken stor att det blir mer som i fotbollen, tex där man är supporter för en viss spelare oavsett lag (lex Messi). Så då kommer dom att gå på matcherna för att se "sin" spelare.

En enda stor plastig cirkus med hockeyturister och osnutna småungar. Går en säsong och sen flyttar laget till nästa hockeymecca som Paris eller London. lean back relax and watch the world burn
Har svårt att se att detta ska locka mer än 1000 pers i snitt framförallt i Sthlm.
A23
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av A23 »

Jag tror att nästa vecka blir en bra vecka
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hipsterbajsare kan nog vara sugna om det blir tillräckligt "inne".
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Kall-El skrev:Hipsterbajsare kan nog vara sugna om det blir tillräckligt "inne".
Fast det är ju inte inne såvida de inte är först med det men alla ska göra det innan dem ändå!
Så Leksand kommer konka ifall detta går i land.
gaspo

Inlägg av gaspo »

bolja skrev:Miljadärer hit o dit o blåhåriga ( iof rätt färg ) östermalmare . får vi ingen pengahjälp från !
Om vi DIF are (vi e minst 10000 ) ger Jocke 100 kr per näbb som vi gjorde med Ottosson förut
så kan vi säkert behålla Matt A
Nä just för att blåhåriga e så JÄVLA snikna.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Helst ser man 3 stora russin i vår kaka.

Back- Ahnelöv

Center- Zackrisson(Brorsan får väl göra nån nytta.)

Forward- Norman

Skulle kännas som en lottovinst men man kan väl få drömma.
EspenK

Inlägg av EspenK »

gaspo skrev:
bolja skrev:Miljadärer hit o dit o blåhåriga ( iof rätt färg ) östermalmare . får vi ingen pengahjälp från !
Om vi DIF are (vi e minst 10000 ) ger Jocke 100 kr per näbb som vi gjorde med Ottosson förut

Nämn en generös blåhårig person. :)
EspenK

Inlägg av EspenK »

EspenK skrev:
gaspo skrev:

Nämn en generös blåhårig person. :)
Kom på en: Plupp
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

EspenK skrev:Helst ser man 3 stora russin i vår kaka.

Back- Ahnelöv

Forward- Norman

Det där hade jag också varit ok med, och inte heeeeeelt orimlig dagdrömmade heller.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

captcash skrev:
EspenK skrev:Helst ser man 3 stora russin i vår kaka.

Back- Ahnelöv

Forward- Norman

Det där hade jag också varit ok med, och inte heeeeeelt orimlig dagdrömmade heller.

Ahnelöv är väl dock ingen ersättare till Hulta precis och det är det vi behöver få in! Jag tar också hellre Varakas än Ahnelöv. Zacke och Norman är ju dock drömmen!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Ahnelöv är väl aningen överskattad?
Örnen

Inlägg av Örnen »

mb81 skrev:Ahnelöv är väl aningen överskattad?
Aningen bara?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Håller med att Ahnelöv är överskattad!

För övrigt har jag fått indikationer på att Zackrisson vill till KHL så han känns väldigt långt bort

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Benjamin L. Willard skrev:Håller med att Ahnelöv är överskattad!

För övrigt har jag fått indikationer på att Zackrisson vill till KHL så han känns väldigt långt bort

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Alltså, hur kan du ha så mkt info bland olika klubbar? Nu Saik, igår pratade du om det nya khl laget som ska husera runt om i Sverige, Norge m.m om att dom kollat med olika spelare. Om jag inte missminner så har du väl haft något intressant om DIF också.
7/4-2014
Låst