Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

jetz skrev:Snälla senaste 5 sidor är inlägg med folk som tycker eller inte tycker att Wesslan är bra osv. Vem som djurgårdare eller inte. Det har inget med tråden att göra!! Vill ni hata mot varandra skriv pm!
Hata mot varandra? Har inte med saken att göra? När hatas det? Det är en debatt precis som vilken annan. Bara för att folk har olika synpunkter och vädrar dem mot varandra så hatas det inte. Vill du "dunka rygg"(där kom det uttrycket med igen) så rekommenderar jag dig till att undvika forum. Det här är en Silly-tråd, vi diskuterar potentiella nyförvärv... Wesslau må vara under kontrakt men HV sitter med Wesslau OCH Ersberg. Två förstakeeprar, så rent potentiellt så skulle Wesslan kunna vara aktuell redan denna säsong. Inte särskilt troligt, men värre saker har hänt. Därför är detta aktuellt! Så för guds skull kyl ner dig med en dusch och låt oss diskutera, vilket sidan faktiskt är till för.

Davva: Nåväl, kan så vara. Men det är väldigt många unga spelare som kommer hit med Djurgårdssympatier numera. Allt från norrlänningar till skåningar nästan. Blivit populärt, vilket i sig inte är fel. Men lite svårt att tro att det inte är fjäsk emellanåt.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Diskutera potentiella nyförvärv ja, men när ni börjar tjaffsa och skriva 4-5 A4 långa inlägg med vilka som gick för pengar eller vilka som är riktiga Djurgårdare så börjar de bli drygt bara!

Jag brukar halka LITE utanför ämnet ibland och får tillsägelse direkt som om jag kört 100 på 30 väg typ, konstigt att ingen bett er göra detta via PM ännu.

Wesslan kan vara aktuell, punkt. Klart!
Fernholm kan vara aktuell, punkt. Klart! Lets just leave it at that!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag tycker inte Fernholm ska vara välkommen hit. Han är den enda spelaren (de senaste 10 åren?) vi har velat ha, som har stuckit iväg till en konkurrent i samma serie. De andra som ni nämner stack för en annan liga/degradering.

Han måste fungera som ett exempel. På att man aldrig lämnar DIF för en konkurrent i samma serie. Baserat på pengar. Det ska spelare i DIF veta. Gör man det är man aldrig välkommen tillbaka.
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

Highwind skrev:Jag tycker inte Fernholm ska vara välkommen hit. Han är den enda spelaren (de senaste 10 åren?) vi har velat ha, som har stuckit iväg till en konkurrent i samma serie. De andra som ni nämner stack för en annan liga/degradering.

Han måste fungera som ett exempel. På att man aldrig lämnar DIF för en konkurrent i samma serie. Baserat på pengar. Det ska spelare i DIF veta. Gör man det är man aldrig välkommen tillbaka.
Ja och Wesslau hade ju aldrig gjort klart med HV innan vi åkte ner :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Haha så töntig diskussion, hockey är ett jobb. Spelare lämnar såklart för pengar hela jävla tiden. Är det någon som på allvar tror spelare väljer bort 50% mer pröjs (eller i vissa fall än mer) på annat håll för att man "älskar en klubb"? Det sker väl i vissa extremt sällsynta fall men de som tror det är någon slags regel att Djurgårdare är trogna "tills döden skiljer oss åt" (eller klubben inte längre vill ha spelarens tjänster...) skall nog vakna upp. Herregud. Det är år 2014, inte 1974.

Sen är jag väldigt skeptisk till flera av de spelare som nämnts senaste sidorna av sportsliga skäl, inte minst Fernholm då jag tror han kostar betydligt mer än det smakar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det har snackats om Michael Keränen här inne.
Men om nån har missat de så gick han till HIFK den 30 April enligt EP.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vet inte om det betyder nåt men Marcus Sörensen la ut en bild på sig själv och texten: #tbt #2013-2014 #DIFhockey på sin Instagram. Varav en kommenterade: "Det kommer gå sjukt bra mannen ;)"
Sen kommenterade Emil Lundberg: "kul att man fick samtalet"

Känns väldigt konstigt. Lämnar Sörensen trots kontrakt? Lämnar Lundberg och Sören stannar? Sistnämnda känns troligt!
Manijock

Inlägg av Manijock »

ciirree skrev:Diskutera potentiella nyförvärv ja, men när ni börjar tjaffsa och skriva 4-5 A4 långa inlägg med vilka som gick för pengar eller vilka som är riktiga Djurgårdare så börjar de bli drygt bara!

Jag brukar halka LITE utanför ämnet ibland och får tillsägelse direkt som om jag kört 100 på 30 väg typ, konstigt att ingen bett er göra detta via PM ännu.

Läs inte skiten då? Jag tycker väldigt mycket som skrivs härinne är drygt men då väljer jag bara att hoppa det. Enkelt och krävs inte särskilt mycket hjärnstam för det. Vet inte vad du har skrivit innan men så länge man håller sig till ämnet så får man inga tillsägelser. PUNKT!

Den här diskussionen är dock far far away och det är på grund av er...

-daniel- är förövrigt spot on!!!
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

ciirree skrev:Vet inte om det betyder nåt men Marcus Sörensen la ut en bild på sig själv och texten: #tbt #2013-2014 #DIFhockey på sin Instagram. Varav en kommenterade: "Det kommer gå sjukt bra mannen ;)"

Känns väldigt konstigt. Lämnar Sörensen trots kontrakt? Lämnar Lundberg och Sören stannar? Sistnämnda känns troligt!
Att det skulle tyda på att han skulle lämna förstår jag inte. Däremot så verkar det som att den är en sarkastisk kommentar från Lundberg som vi då kan utesluta från truppen nästa år.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Godnoken skrev:
ciirree skrev:Vet inte om det betyder nåt men Marcus Sörensen la ut en bild på sig själv och texten: #tbt #2013-2014 #DIFhockey på sin Instagram. Varav en kommenterade: "Det kommer gå sjukt bra mannen ;)"

Att det skulle tyda på att han skulle lämna förstår jag inte. Däremot så verkar det som att den är en sarkastisk kommentar från Lundberg som vi då kan utesluta från truppen nästa år.
Eller kul att han fick samtalet och vara med på resan 2013-2014? De verkar väl snacka den just avslutade säsongen....
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Det där "Kommer gå sjukt bra mannen" låter misstänksamt.. Har precis skickat en förfrågan till Madhawk om han hört ngt.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Tbt - throwback thursday är en liten trend där man hyllar något i det förgångna. Han väljer alltså att hylla hela föregående säsong. Jag skulle inte lägga för mycket kraft i att det eller kommentarerna skulle betyda något mer än så.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Manijock skrev:
ciirree skrev:Diskutera potentiella nyförvärv ja, men när ni börjar tjaffsa och skriva 4-5 A4 långa inlägg med vilka som gick för pengar eller vilka som är riktiga Djurgårdare så börjar de bli drygt bara!

Läs inte skiten då? Jag tycker väldigt mycket som skrivs härinne är drygt men då väljer jag bara att hoppa det. Enkelt och krävs inte särskilt mycket hjärnstam för det. Vet inte vad du har skrivit innan men så länge man håller sig till ämnet så får man inga tillsägelser. PUNKT!

Den här diskussionen är dock far far away och det är på grund av er...

-daniel- är förövrigt spot on!!!
Wow snacka om att överdriva.
Vill du argumentera om vem som är mest Djurgårdare så håller du dig INTE till ämnet. Inte heller om man vill diskutera vem som är välkommen eller ej!

Silly tråden handlar om rykten, potentiella övergångar - inte vem som är mest idiot eller vem som lämnade för mest pengar.

Handlar inte heller om att bara hoppa över att läsa vissa inlägg, för isåfall behöver man bara ha en tråd eller hur? Finns ju en ämnesrad för en anledning.
Vill jag läsa söndagssnack så köper jag tidningen KLICK! Vill jag läsa skitsnack så köper jag Sportbladet. Här väljer jag att läsa om vem som kanske kan förstärka årets trupp eller kanske kommer lämna, inte om Sundqvist eller Alvarez är Djurgårdare nog!
Senast redigerad av ciirree den 2014-05-04 15:47:56, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Tbt - throwback thursday är en liten trend där man hyllar något i det förgångna. Han väljer alltså att hylla hela föregående säsong. Jag skulle inte lägga för mycket kraft i att det eller kommentarerna skulle betyda något mer än så.
Haha ja jag vet vad TBT betyder. Men jag tyckte allt bara lät konstigt!
Men som någon sa, E Lundberg kanske menade att han var glad att få samtalet till DIF och att Sören hyllar säsongen! Självklart!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Truth be told skulle jag tro att det innebär i detta sammanhanget.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Låst