Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jo, för C. Gustavsson lyfter säkert samma lön som Ekman eller Lill-Tjärna...
Jag tycker DIF fått ihop ett riktigt bra lag med tanke på deras budget.
Både Ragge och Holmqvist är kvalitetsspelare som man lyckats fått till ett pris som är överkomligt.
Sen hoppas man att det finns lite pengar kvar om det skulle bli något strul med backarna, eller om man skulle hämta in en till back redan nu.
Ett alternativ skulle ju vara att skaffa en till stabil back och sedan låta Deilert vara namngiven junior och låta han lira i Almtuna (där han skulle få chansen att träna power-play och få ett stort ansvar i allmänhet).

Både Ragge och Holmqvist är kvalitetsspelare som man lyckats fått till ett pris som är överkomligt.
Sen hoppas man att det finns lite pengar kvar om det skulle bli något strul med backarna, eller om man skulle hämta in en till back redan nu.
Ett alternativ skulle ju vara att skaffa en till stabil back och sedan låta Deilert vara namngiven junior och låta han lira i Almtuna (där han skulle få chansen att träna power-play och få ett stort ansvar i allmänhet).
Nej det gör han inte, men han tar upp en forward plats! Och det är helt sjukt. Min mormor kunde spela gratis där och göra lika dålig insatts.Kalle skrev:Jo, för C. Gustavsson lyfter säkert samma lön som Ekman eller Lill-Tjärna...![]()
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Calle förtjänade A-lagskontraktet. Dessutom handlar det i första hand om pengar och i andra hand om platser i laget. Självklart hade man lånat ut Calle och/eller någon av de andra juniorerna för att ha plats med Ekman förutsatt att man haft samma ekonomi som Frölunda, LHC, FBK eller något av de andra lagen.Stocky skrev:Fattar inte hur man kunde skriva kontrakt med Calle gustavsson, vi gick miste om M. Tjärnqvist kanske pga honom och nu kanske Nisse Ekman. Man skulle inte fylla truppen så fort och speciellt inte med den "liraren"
Nu är läget som det är. Vi har inte mycket pengar alls och därför är det bättre att ha en trupp i stort sett klar när försäsongen drar igång, då det för oss är ännu viktigare än för de andra lagen att ha just ett bra LAG. Vi kan inte på samma sätt förlita oss på att stjärnor ska kliva fram och avgöra matcher på egen hand hela tiden, vi måste mala ner motståndarna med hela laget.
Nu tycker inte jag att man skall klanka ner på Gustavssn som allt ger alltid i alla byten han får möjlighet att göra. Killen är i alla fall i mina ögon värd ett kontrakt med de stora pojkarna, kanske är jag dock något förblindade av killens underbara inställning och skridskoåkning.
OM man däremot kunde göra ett byte Anger - Ekman då hade en annan varit med på noterna.
OM man däremot kunde göra ett byte Anger - Ekman då hade en annan varit med på noterna.
Kall-El skrev:Nu tycker inte jag att man skall klanka ner på Gustavssn som allt ger alltid i alla byten han får möjlighet att göra. Killen är i alla fall i mina ögon värd ett kontrakt med de stora pojkarna, kanske är jag dock något förblindade av killens underbara inställning och skridskoåkning.
första gången du inte klagar
nä men jag håller med dig när det du säger som calle.
dock tycker jag anger är bra
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som det såg ut igår så behövs det mer stabilitet där bak helt klart, annars kan detta bli en tung säsong. En ny back är ett måste helt enkelt, för Schneider är nog inte rätt man att ge stabilitet i försvaret, åtminståne inte defensivt.
Frylén gjorde mer defensivt än han fick cred för.
Frylén gjorde mer defensivt än han fick cred för.
Säg den glädje som varar
Dags att ta hem nisse ?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3104280.ab
Ändast 2 mån kontrakt
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3104280.ab
Ändast 2 mån kontrakt
Med Edvins lön borta är det inte så stor mellan skillnad till Nisse. Värd och värd en A-plats han sliter md det gör ju alla juniorer, får man inte ut ett skit av det spelar det ingen roll hur man kämpar. Okej om man åker och smäller sönder motståndarna så dom tröttnar, men 167 (?) cm ja alla såg förra året att det var bara nysa bort killen.
Vi är ett ES lag inte frälsningsarmens IF
Är det någon som verkligen vet vad Frýlen hade i lön? Att vi skulle ha råd med Ekman bara så där efter att han tvingats sluta låter smått fantastiskt. Ekman skulle ju lätt kunna få några hundra tusen i tex hv eller lhc, men även om han går ner i lön för att han absolut vill lira med oss snackar vi inte direkt fikapengar.
Har Ekman ens varit speciellt nära spel med oss den här säsongen? Att det står att vi är intresserade i blaskorna är en sak, verkligheten en annan!?
Har Ekman ens varit speciellt nära spel med oss den här säsongen? Att det står att vi är intresserade i blaskorna är en sak, verkligheten en annan!?
Med Gustavsson skridskoåkning händer det i alla fall något, även om han inte skapar något själv tvingar han i alla fall motståndarna att röra på sig och därmed öppna is för andra. Anger ser mest bara ut att glida omkring.Stocky skrev:Med Edvins lön borta är det inte så stor mellan skillnad till Nisse. Värd och värd en A-plats han sliter md det gör ju alla juniorer, får man inte ut ett skit av det spelar det ingen roll hur man kämpar. Okej om man åker och smäller sönder motståndarna så dom tröttnar, men 167 (?) cm ja alla såg förra året att det var bara nysa bort killen.
Sedan får man inte heller glömma bort att löneanspråken som Gustavsson har kontra Ekmans är stora, antagligen mycket stora.
Skall man löneoptimera ett lag är en spelare som Gustavsson väldigt bra att ha tillgång till... Jämför gärna detta med en spelare som Anger. Hur mycket uträttar han egentligen med den lön han har?
Bra spelare skall självfallet ha pröjs, medelmåttor skall inte ha det.