Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Gillar Filip, vinner mycket puck kring sarg och attackerar mål väldigt ofta, inte rädd för att jobba insida. Ser gärna att han får fortsätta med Kelleher, tror det är en bra match.
-
Säsongen 2024/25
Såg bra ut. Gubben Thore kunde gjort 2-3 idag. Var väll helt slut efter 4 matcher på 1 vecka.
Problemet är övriga gubbarna, vad gör vi med dem?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Mycket märkliga nomineringar. INTE nominera en lysande Blomgren i fjol, men en sämre Blomgren i år?

Ingen Tychonick är bara... okunnigt.
Nä asså vem som nu sätter de här nomineringarna kan inte se mycket hockey. Men det gör ju vinnaren än mer given.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Vad gör att du tycker Tychonick är given? Nu är ju kritierierna väldigt märkliga då det inte bara handlar om spelmässig skicklighet. Men det hade stuckit ut för mig om man nominerande en kanadensisk back som inte spelat en jättestor roll på något sätt i år, även om jag personligen gillar honom väldigt mycket. Ska man gå efter järnkaminepitetet hade väl Blixt varit rimligare, eller Krogdahl. Ska man bara titta på vilka som varit bäst så bör ju Sissons vara nominerad också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-23 21:41:21Mycket märkliga nomineringar. INTE nominera en lysande Blomgren i fjol, men en sämre Blomgren i år?Ligger efter värre än podden
Nä asså vem som nu sätter de här nomineringarna kan inte se mycket hockey. Men det gör ju vinnaren än mer given.
Expert.
Säsongen 2024/25
Yeps, håller inte med om urvalet men Thore är given i det sammanhanget!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Ja men precis, alla de du nämner är ju bättre alternativ i år. Även Berg. Känns som att Grewe får en nominering för att "...det är ju Grewe, han är ju järnkamin har vi hört" mer än nåt annat. Verkligen inget spelmässigt hos Grewe som sticker ut. Han har knappast varit dålig, men inte jobbat som besatt heller.SirDIFalot skrev: ↑2025-02-23 21:53:48Vad gör att du tycker Tychonick är given? Nu är ju kritierierna väldigt märkliga då det inte bara handlar om spelmässig skicklighet. Men det hade stuckit ut för mig om man nominerande en kanadensisk back som inte spelat en jättestor roll på något sätt i år, även om jag personligen gillar honom väldigt mycket. Ska man gå efter järnkaminepitetet hade väl Blixt varit rimligare, eller Krogdahl. Ska man bara titta på vilka som varit bäst så bör ju Sissons vara nominerad också.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-23 21:41:21Mycket märkliga nomineringar. INTE nominera en lysande Blomgren i fjol, men en sämre Blomgren i år?Ligger efter värre än podden
Att Tychonick "inte spelat jättestor roll" håller jag verkligen inte med om, hans spel har hållit backsidans topp 4 stabil hela året. Det som gör honom till en solklar kandidat är resan han har gjort, från över pölen som 23-åring, tagit sig förbi en skada tidigt och stegvis blivit bättre. Han spelar smart och stabilt och gör sällan en dålig match och verkar vara en bra representant för klubben med en varm attityd. Utöver det så är han hård i kroppen och rivig, och backar aldrig en fajt eller att stå upp för medspelare eller dela ut små tjuvnyp för att komma in under skinnet på motståndarna. Allt detta utan att vara speciellt storväxt utan lever på intensitet. Har dessutom gjort näst flest poäng bland backarna utan att spela PP. Tycker han om någon har det "moderna paketet" av vad en järnkamin bör vara.
Men som du säger är det märkliga kriterier. Jag tror inte ens att JK vet själva vad de tittar efter. Att Klasen vann årets JK senast kan kännas lite märkligt då den spelartypen i den bemärkelsen, historiskt iallafall, inte hade räknats som en klassisk järnkamin. Det är väl vinarskallen+åldern i så fall, men.
Tychonick däremot tycker jag har allt det där. Hårda jobbet först, kör hela tiden, backar aldrig och dessutom skicklig. JK hade chansen att visa den uppskattningen, men får lite dinosaurie-vibbar tyvärr.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Det är JK som tagit fram dom kandidaterna, Tian är oskyldig.
Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
-
Säsongen 2024/25
Eklund borde vara med. Kan de som blivit nominerade bli det så kan väl Ragge och Brodin också bli det. Men av det som nominerats så känns det ju som det är ganska givet med Thore.
-
Säsongen 2024/25
En regel jag inte gillar är att man kan plocka in tränare efter deadline.Galning1998 skrev: ↑2025-02-24 10:45:40 Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
En riktigt skicklig coach kan ju vända det här, eller åtminstone göra Björklöven bättre.
Säsongen 2024/25
Det var som fan, trodde nog de skulle köra med han säsongen ut. Kan inte bli mycket sämre iaf.
Spännande vem de har på gång in. Rahimi och Öhman lär ju inte klara sig själva iaf.
Spännande vem de har på gång in. Rahimi och Öhman lär ju inte klara sig själva iaf.
-
Säsongen 2024/25
Ironiskt om Fagervall kliver in och ser till att Björken går upp
-
Säsongen 2024/25
Hoppas dom vinner på fredag.Galning1998 skrev: ↑2025-02-24 10:45:40 Fan Björklöven sparkar Björn Hellkvist…. Kan de bli farliga påriktigt
Vi går rent denna vecka. Samt säkrar seriesegern nästa onsdag.
Kan vi avsluta med j20 mot Kalmar i sista