Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
undrar när ledningen ska ge oss lite nyheter ang lagbygget o sportchefs rollerna ska se ut..
Efter helgen kanske det kommer nåt? Jag tror det kommer ramla in lite nyheter denna vecka.snufkin skrev:undrar när ledningen ska ge oss lite nyheter ang lagbygget o sportchefs rollerna ska se ut..
Jag tror att SITT NER I BÅTEN. De har ledigt, liksom många andra, och när info är klar att delas ut kommer den att delas ut.
Kolla j20-finalen idag och njut av hockeyn.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Precis, nu stöttar vi J-20 idag och hoppas på ett till SM guldMagnutz skrev:Jag tror att SITT NER I BÅTEN. De har ledigt, liksom många andra, och när info är klar att delas ut kommer den att delas ut.
Senast Magnutz uppmanade till "tålamod" blev det total succé så jag får nog ta och ställa mig i det här ledet ocksåMagnutz skrev:Jag tror att SITT NER I BÅTEN. De har ledigt, liksom många andra, och när info är klar att delas ut kommer den att delas ut.

Bästa vore väl om alla ställde sig i det ledet och fortsatte stå där konstant? Vi kan ju ändå inte påverka vad som sker men jag ställer mig väldigt positiv till alla som jobbar med DIF Hockey i dagslägetManijock skrev:Senast Magnutz uppmanade till "tålamod" blev det total succé så jag får nog ta och ställa mig i det här ledet ocksåMagnutz skrev:Jag tror att SITT NER I BÅTEN. De har ledigt, liksom många andra, och när info är klar att delas ut kommer den att delas ut.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sitt ner i båten. Ställ in er i ledet och framförallt ha tålamod. Det är utmanande att vara Djurgårdare med överskottsenergi. Heja J20!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Farstakostym
Sallinen och Hultström bör presenteras i veckan, va? Kan man börja bli fundersam annars?
Jag blir det garanterat!Farstakostym skrev:Sallinen och Hultström bör presenteras i veckan, va? Kan man börja bli fundersam annars?
- SirDIFalot
Det är väl inte hela världen om inget händer (officiellt) på spelarfronten den här veckan men all rimlighet säger väl att Leksand-duon presenteras före veckan är slut, men förmodligen inte på en röd dag.
Expert.
-
Preliminär roaster
Sörensen - Sallinen - Cehlin
Thoresen - Ljungh - Fällström
Alvarez - Rundqvist - Brodin
Eriksson - Hage - Lundberg
Extra: Heinerö - juniorer
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Extra: Press - Englund - Ollas Mattsson - Westlund
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Min första tanke är att det saknas målskyttar. Visst Thoresen (om vi nu skulle vara i närheten av honom) är en bra spelare som lär göra en del mål. Annars tycker jag att Sörensen och Sallinen behöver en sniper bredvid sig för att göra den kedjan komplett. Cehlin tror jag inte har den kapaciteten även om han är en härlig energispelare.Kalliasson skrev:Preliminär roaster
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
- SirDIFalot
Nu kommer ju inte alla spelare leverera som väntat men är det laget så..fidyekcoh skrev:Min första tanke är att det saknas målskyttar. Visst Thoresen (om vi nu skulle vara i närheten av honom) är en bra spelare som lär göra en del mål. Annars tycker jag att Sörensen och Sallinen behöver en sniper bredvid sig för att göra den kedjan komplett. Cehlin tror jag inte har den kapaciteten även om han är en härlig energispelare.Kalliasson skrev:Preliminär roaster
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Sörensen 15-20 mål?
Sallinen 10-15 mål?
Cehlin 8-12 mål?
Thoresen 15-25 mål?
Ljungh 10 mål?
Fällström 10 mål?
Brodin 10 mål?
Dom under kommer givetvis göra en del mål också och jag tror den backsidan kommer bidra med fler mål än ifjol.
Kan inte hålla med dig alls faktiskt.
Expert.
Sallinen på 19 mål och Sörensen på 17 måste väl räknas som målskyttar? Thoresen gjorde 17 i KHL.fidyekcoh skrev:Min första tanke är att det saknas målskyttar. Visst Thoresen (om vi nu skulle vara i närheten av honom) är en bra spelare som lär göra en del mål. Annars tycker jag att Sörensen och Sallinen behöver en sniper bredvid sig för att göra den kedjan komplett. Cehlin tror jag inte har den kapaciteten även om han är en härlig energispelare.Kalliasson skrev:Preliminär roaster
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Spelare som Brodin och Cehlin skjuter mycket och kan säkert göra mycket mål med bättre utdelning och bra kedjekamrater.
Med den uppställningen har vi iaf tre spelare med potential för 20 mål en bra säsong. Det är väl inte fy skam.
Du hann före.SirDIFalot skrev:Nu kommer ju inte alla spelare leverera som väntat men är det laget så..fidyekcoh skrev:Min första tanke är att det saknas målskyttar. Visst Thoresen (om vi nu skulle vara i närheten av honom) är en bra spelare som lär göra en del mål. Annars tycker jag att Sörensen och Sallinen behöver en sniper bredvid sig för att göra den kedjan komplett. Cehlin tror jag inte har den kapaciteten även om han är en härlig energispelare.Kalliasson skrev:Preliminär roaster
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Sörensen 15-20 mål?
Sallinen 10-15 mål?
Cehlin 8-12 mål?
Thoresen 15-25 mål?
Ljungh 10 mål?
Fällström 10 mål?
Brodin 10 mål?
Dom under kommer givetvis göra en del mål också och jag tror den backsidan kommer bidra med fler mål än ifjol.
Kan inte hålla med dig alls faktiskt.