vincent1891 skrev: ↑2023-11-20 13:26:27
Frölunda signade precis en ny andrakeeper, Dichow, som var allsvenskan bästa målvakt för två år sen, är då möjligtvis tillgänglig på lån?
Andrén var ju en av Allsvenskan bästa målvakter förra året så det är inte alltid garanti att de blir bra i DIF. Men Andrén har varit bra de senaste två matcherna som alla andra så man ska nog ha lite is i magen.
Andrén finns ingen anledning att avyttra utan där finns det mer att hämta tror jag … likt många andra i laget så har han inte kommit upp i nivå så där tror jag också vi kan ha lite is i magen och se en klart bättre Andrén under andra halvan av säsongen. Finns ju en del rutin att falla tillbaka på och lite mer harmoni i truppen borde ju gynna spelet i stort.
Är bedömningen dock att Hävelid inte är redo att ta upp kampen den här säsongen så kunde det ju vara perfekt att få in en mer färdig keeper som kan konkurrera med Andrén och då får vi också förhoppningsvis en större trygghet oavsett vem som står.
Att Hävelid är lovande är ju inget snack men kanske skulle må bättre av att vara given starter i ettan den här säsongen.
Bogart skrev: ↑2023-11-20 14:03:45
Ta Dichow om möjligt. Skiter i om det kostar vårt sista SHL-lån, det är det värt.
Brynäs behöver tyvärr med slips
De är i en konstig situation för att deras förstemålvakt Lindbäck är nästan "osparkningsbar." Clara som andremålvakt har dessutom varit helt ok på slutet.
Men, hur gör man sig av med en så etablerad spelare som Lindbäck? Lite som att DIF ska sparka Brodin eller Rensfält...
Bogart skrev: ↑2023-11-20 14:03:45
Ta Dichow om möjligt. Skiter i om det kostar vårt sista SHL-lån, det är det värt.
Brynäs behöver tyvärr med slips
De är i en konstig situation för att deras förstemålvakt Lindbäck är nästan "osparkningsbar." Clara som andremålvakt har dessutom varit helt ok på slutet.
Men, hur gör man sig av med en så etablerad spelare som Lindbäck? Lite som att DIF ska sparka Brodin eller Rensfält...
Genom en bra/ trygg sportchef som tar rätt beslut, vad som är rätt för förening/ klubb. Ser ju hur mycket pengar vi har "kastat i sjön"! Rensfeldt har väll inte tjänat ngr större pengar. Så han får vi njuta av kontrakts tiden ut.
Appropå Brynäs slips. Han överskattar sig själv kraftigt. Lirat i NHL (ekonomi ), slutar nog om han blir petad.
Aftonbladet säger att Kimby är klar för oss from 1 maj. Kontraktet är över flera säsonger enligt deras källor. De säger också att vi och Björklöven är intresserade av Dichow.
Bogart skrev: ↑2023-11-21 12:33:22
Aftonbladet säger att Kimby är klar för oss from 1 maj. Kontraktet är över flera säsonger enligt deras källor. De säger också att vi och Björklöven är intresserade av Dichow.
Vore märkligt om Dichow tar Löven då de har seriens bästa målvakt i konkurrens med Mora. Gå från ett lag med dålig speltid till ett annat lag där man blir andremålvakt...
Vore märkligt om Dichow tar Löven då de har seriens bästa målvakt i konkurrens med Mora. Gå från ett lag med dålig speltid till ett annat lag där man blir andremålvakt...
Honken tar upp oss i SHL. Då får fan Kimby nöja sig med att vara ass.
Kentää vill till SHL nu. Vill han ha ngn som ger deras nr 1 en match.
Fan va trevligt med Kimby.
Intressant nu då om Honken blir kvar som Ass eller om han letar sig vidare som huvudtränare i annan klubb.
Antar att man utvärderar Patrik Andersson nu för att sedan förlänga i vår om båda är nöjda. Om uppgifterna stämmer om Kimby så har säkert han också fått säga sitt om Patrik.
Kul att det börjar blåsa nya vindar kring Djurgården Hockey. Hoppas VDn vi har signat blir en bra rekrytering också.
Men vad hände med att sportchefen ska tillsätta tränaren? Blir det inte bakvänt nu?
Kimby kommer bli spännande.... Överhypad? Mycket troligt. Men ändå spännande med något nytt. Men nog tusan är det en chansning. Men var är sportchefen?
Manijock skrev: ↑2023-11-21 13:36:38
Men vad hände med att sportchefen ska tillsätta tränaren? Blir det inte bakvänt nu?
Kimby kommer bli spännande.... Överhypad? Mycket troligt. Men ändå spännande med något nytt. Men nog tusan är det en chansning. Men var är sportchefen?
Kimby fick pris som bäste tränare i allsvenskan förra säsongen. Han var arkitekten bakom Fagervall i Lövens lag 19/20 som slog poängrekord och som skulle spelat kval när COVID slog till. Från den säsongen till den nuvarande har han konstant fått Almtuna att prestera bättre än förväntningarna, trots att han haft en väldigt billig trupp. Han har dessutom spelat en offensiv och rolig hockey för att nå dit, vilket framförallt är anmärkningsvärt med tanke på vilket spelarmaterial han haft till sitt förfogande.
Överhypad vet jag inte, ingen som ser honom som någon Messias precis. Alla är väl överens om att han gjort det bra i Almtuna och att han var viktig för Björklöven när de var bäst i Allsvenskan. Tror inte jag sett någon som sagt att han är nästa stortränare eller så men att han har bra potential. Han var väl bästa tillgängliga tränare så att säga.
Angående sportchef så har du helt rätt, det borde vara sportchefen som gör det. Om det inte finns klart med sportchef redan då som har fått säga sitt. Vi väntar väl fortfarande på att presentera vem vår nya VD är och så fort det är gjort så kan sportchef anställas/presenteras om jag förstått saker rätt? Så är väl inte helt orimligt att sportchef är klar och fått tycka till om Kimby.
Överhypad vet jag inte, ingen som ser honom som någon Messias precis. Alla är väl överens om att han gjort det bra i Almtuna och att han var viktig för Björklöven när de var bäst i Allsvenskan. Tror inte jag sett någon som sagt att han är nästa stortränare eller så men att han har bra potential. Han var väl bästa tillgängliga tränare så att säga.
Angående sportchef så har du helt rätt, det borde vara sportchefen som gör det. Om det inte finns klart med sportchef redan då som har fått säga sitt. Vi väntar väl fortfarande på att presentera vem vår nya VD är och så fort det är gjort så kan sportchef anställas/presenteras om jag förstått saker rätt? Så är väl inte helt orimligt att sportchef är klar och fått tycka till om Kimby.
Precis så.
Kimby är verkligen spännande och fräscht.
Sen är det ju ingen garanti på framgång, men det är något nytt och jag gillar att vi testar en ny väg.
Jag tror man har fått pussla lite. Eftersom VD är klar men inte kan presenteras så kan vi inte vänta till han presenteras innan vi värvar sportchef. Jag skulle tro att processen är väldigt långt fram med sportchef och då kan det vara som du säger att denne har fått tycka till angående Kimby osv.
Kimby är ett bra alternativ på den här nivån. Klart namn som Filander lockar men det är så orimligt i den sitsen vi är i. Såg idag att Frölunda vill ha antingen honom eller Robert Ohlsson att ersätta Rönnberg.
Ska bli spännande att se Kimby i ett lag med lite annorlunda resurser. Vad jag hört är han bra på spelarutveckling, dvs en så kallad ”spelar-coach” som är väldigt nära spelarna. Omtyckt av spelare och bra att få ut max av trupper. Just den biten är något jag tycker vi saknat och bara där är mycket vunnet.
Ett övergripande spelsätt kan man sätta tillsammans med en, förhoppningsvis, duktig sportchef. Sedan har han bevisligen ett bra taktiskt kunnande också om man ska ta hans tid i Björklöven där dom var mer spelförande än i Almtuna där siffrorna sett okej ut, inte mer. Men det kanske är förståeligt sett till trupper.
Viktor Tuurala hade varit ett annat intressant namn annars men han kanske är för färsk ännu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2023-11-21 14:00:51
Kimby är ett bra alternativ på den här nivån. Klart namn som Filander lockar men det är så orimligt i den sitsen vi är i. Såg idag att Frölunda vill ha antingen honom eller Robert Ohlsson att ersätta Rönnberg.
Ska bli spännande att se Kimby i ett lag med lite annorlunda resurser. Vad jag hört är han bra på spelarutveckling, dvs en så kallad ”spelar-coach” som är väldigt nära spelarna. Väldigt omtyckt av spelare och bra att få ut max av trupper. Just den biten är något jag tycker vi saknat och bara där är mycket vunnet.
Ett övergripande spelsätt kan man sätta tillsammans med en, förhoppningsvis, duktig sportchef.
Det är verkligen vad vi behöver när vi från nästa år kommer gå ner i budget rejält. Vi behöver spelare som är i rätt ålder och där ryggraden kan ta klivet med oss upp i SHL. Vi behöver den här generationens Sörensen, Högström, Reideborn samt att vi behöver pjäser som kan fylla ut platser längre ner i hierarkin också som Honken gjorde men också Ahlén och Hank. Vi behöver hitta en grundstomme att utveckla och luta oss mot. Jag tror spelare som Nilsson och Blomgren kan utvecklas med oss framåt och ta klivet upp i SHL i framtiden. Vi har våra junisar att satsa på också så det är väldigt viktigt att få in en tränare som Kimby som kan förvalta dessa talanger, förhoppningsvis.