hägersten skrev:Henrik Eriksson är inte klar för aik
Han har kontrakt med Mora även nästa säsong.
Han kan fortfarande vara klar för AIK... dessa Elitserieklausuler...
hägersten skrev:Henrik Eriksson är inte klar för aik
Han har kontrakt med Mora även nästa säsong.
Micke Johansson tränare t.o.m Huddinge när Linus Klasen spelade där...Billx skrev:Micke Johansson känner Klasen genom sin son Viktor Johansson sedan Huddingetiden..
Om Linus Klasen vänder hem är vi 1 bra alternativ. Chansen att Gnaget skulle ha råd med honom finns inte om dom nu har gjort klart med Videll och Carlsson.
Vill inte på något sätt verka otrevlig, men det där är tredje eller fjärde gången det skrivs i den här tråden. Redan för några veckor sedan skrev någon att han hade köpt ny bostad i Jönköping. Dock osäker på om Falk hade varit så himla mycket bättre än Almtorp. Inget jag sörjer över.Sudden skrev:Andreas Falk har skrivit på ett 1-års kontrakt med HV. Alltså kommer han ej att bära dif-tröjan nästa säsong.
Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Avdelning: BoumedienneShitkicker skrev:Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Jag inser att det är tidigt i silly season än, men det är förbannat obehagligt att se gnaget vara så här på tå (om nu alla rykten stämmer) medan vi bara har en Almtorp och en allsvensk back att hänga i julgranen. För moralen i Djurgårdsleden vore det trevligt med lite positiva nyheter snart. Hannula kontrakterad skulle exempelvis förbättra min nattsömn åtskilliga procent.
Vet inte om jag tycker den jämförelsen håller speciellt bra. Bombom är mest allmänt klantig, slarvig och drar på sig dumma utvisningar och skit när han blir frustrerad. Så värst kreativ har jag aldrig tyckt han varit.Örebroarn skrev:
Avdelning: Boumedienne
Så jävla klockren beskrivning.Shitkicker skrev:Vet inte om jag tycker den jämförelsen håller speciellt bra. Bombom är mest allmänt klantig, slarvig och drar på sig dumma utvisningar och skit när han blir frustrerad. Så värst kreativ har jag aldrig tyckt han varit.Örebroarn skrev:
Avdelning: Boumedienne
Det är väl klart som korvspad att man måste utgå från spelarens kvalitéer när man gör en bedömning av hur han kommer att klara sig under andra förutsättningar. Bartley kan trolla i AS/KS, men hur vet man att det spelet kommer att funka i ES? Gunderson spelar enkelt - sådant är ALDRIG en nackdel. Undra vem det är som inte "fattar" här egentligen...Shitkicker skrev:Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Jag inser att det är tidigt i silly season än, men det är förbannat obehagligt att se gnaget vara så här på tå (om nu alla rykten stämmer) medan vi bara har en Almtorp och en allsvensk back att hänga i julgranen. För moralen i Djurgårdsleden vore det trevligt med lite positiva nyheter snart. Hannula kontrakterad skulle exempelvis förbättra min nattsömn åtskilliga procent.
Så om vi hårdrar din teori är det såhär: Vill man vara helt bombsäker på att värva en spelare som lyckas riktigt, riktigt väl i ES skall man leta efter en snubbe som aldrig tar några initiativ, lägger sarg ut och icing vid varje givet tillfälle? Det är ett stjärnämne? Visar han några som helst tecken på kreativitet, att vilja starta snabba uppspel och sådant jävla otyg är han att betrakta som en säkerhetsrisk och är genast definitionsmässigt en högst riskabel värvning? Jag utgår nog ifrån att det inte bara blir svårare att vara spelfördelare utan även att hinna/kunna "spela enkelt" när man kliver upp en division och möter bättre, snabbare spelare. Om Gunderson objektivt lyckas bättre än Bartley kommer givetvis an på hur bra han faktiskt är på det han gör, inte på vilken spelstil han har.Metal Machine skrev:Det är väl klart som korvspad att man måste utgå från spelarens kvalitéer när man gör en bedömning av hur han kommer att klara sig under andra förutsättningar. Bartley kan trolla i AS/KS, men hur vet man att det spelet kommer att funka i ES? Gunderson spelar enkelt - sådant är ALDRIG en nackdel. Undra vem det är som inte "fattar" här egentligen...Shitkicker skrev:Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Edit: Om min bedömning är korrekt eller inte är en helt annan femma, men det är fortfarande min bedömning och jag har knappast utgett mig för att sitta på den ultimata sanningen i frågan. Jag grundar den på vad jag TROR och förklarar hur jag resonerade när jag kom fram till den ståndpunkten. Sedan är du och alla andra fria att bilda er era egna uppfattningar på de grunder ni finner lämpligast.