Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

hägersten skrev:Henrik Eriksson är inte klar för aik
Han har kontrakt med Mora även nästa säsong.

Han kan fortfarande vara klar för AIK... dessa Elitserieklausuler...
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Billx skrev:Micke Johansson känner Klasen genom sin son Viktor Johansson sedan Huddingetiden..
Om Linus Klasen vänder hem är vi 1 bra alternativ. Chansen att Gnaget skulle ha råd med honom finns inte om dom nu har gjort klart med Videll och Carlsson.
Micke Johansson tränare t.o.m Huddinge när Linus Klasen spelade där...

Om jag inte minns fel var det en del snack om att de kanske inte kom helt överrens iom att Klasen gick till SSK. Men det kan ju ha varit nånslags efterhandskonstruktion eller taget ur luften, vad vet jag.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Andreas Falk har skrivit på ett 1-års kontrakt med HV. Alltså kommer han ej att bära dif-tröjan nästa säsong.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sudden skrev:Andreas Falk har skrivit på ett 1-års kontrakt med HV. Alltså kommer han ej att bära dif-tröjan nästa säsong.
Vill inte på något sätt verka otrevlig, men det där är tredje eller fjärde gången det skrivs i den här tråden. Redan för några veckor sedan skrev någon att han hade köpt ny bostad i Jönköping. Dock osäker på om Falk hade varit så himla mycket bättre än Almtorp. Inget jag sörjer över.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lite kul är ändå att denne HiVare lämnar Svea Rike för lite Vodka och slagsmål.

Sen är det mycket synd ur ett större perspektiv. Trots att jag tycker att Thörnberg är en skit är han en duktig hockeyspelare. Sverige behöver dessa för att ligan ska vara intressant och konkurrensmässig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.

Jag inser att det är tidigt i silly season än, men det är förbannat obehagligt att se gnaget vara så här på tå (om nu alla rykten stämmer) medan vi bara har en Almtorp och en allsvensk back att hänga i julgranen. För moralen i Djurgårdsleden vore det trevligt med lite positiva nyheter snart. Hannula kontrakterad skulle exempelvis förbättra min nattsömn åtskilliga procent.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Bara jag som tycker det är konstigt ifall AIK får Henrik Eriksson? Borde inte ledningen i DIF vara på tårna för att få tillbaka honom? Tycker det låter jättemärkligt. Har inte vi något konstigt kontrakt med honom också? Nån som vet?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Shitkicker skrev:
Metal Machine skrev: Det har jag ju redan förklarat. Bartley tar fler risker, Gunderson spelar enkelt. I övrigt föredrar jag bara de kvalitéer Gunderson har. Personligen tror jag att den sistnämnde kommer att klara sig bättre i ES, men det är som sagt något som kommer att visa sig.
Äh, du fattar ju inte vad jag säger. Jag menar att värvningen Bartley inte per automatik blir mer av en chansning bara för att spelaren Bartley kanske tar större risker än Gunderson i sitt spel. Jag tycker vi har större behov av någon som spelar frejdigt, bryter mönster och har modet att utmana än någon som prioriterar att spela enkelt i varje läge.

Jag inser att det är tidigt i silly season än, men det är förbannat obehagligt att se gnaget vara så här på tå (om nu alla rykten stämmer) medan vi bara har en Almtorp och en allsvensk back att hänga i julgranen. För moralen i Djurgårdsleden vore det trevligt med lite positiva nyheter snart. Hannula kontrakterad skulle exempelvis förbättra min nattsömn åtskilliga procent.
Avdelning: Boumedienne
Jhaan

Inlägg av Jhaan »

Herregud vad ni klagar... Med dagens konkurens från KHL, NHL samt Schweiz får man helt enkelt leva med att värvningarna inte är lika storslagna som de var förr i tiden..

Almtorp har inte ens presenterats ännu men ändå är han sågad som han är världens sopa...
Jag personligen som Hv-supporter blev inte allt för lycklig när vi värvade Mattias Karlsson från Timrå och sedan får höra att han ska spela i första backpar.. Som sagt så är det pengarna som styr idag och det går inte förvänta sig att lagen ska värva storstjärnor längre.. Den dagen vi går ut i en Europaliga kan vi förvänta oss storslagna nyförvärv men som jag säger till alla jag stöter på på olika forum så ge spelarna en rättvis chans innan ni sågar sönder dem!

Det värsta är att ligan tappar profiler till just nämnda ligor.. Rundblad, Thörnberg, Laine, Hannula(?) m.m
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Örebroarn skrev:
Vet inte om jag tycker den jämförelsen håller speciellt bra. Bombom är mest allmänt klantig, slarvig och drar på sig dumma utvisningar och skit när han blir frustrerad. Så värst kreativ har jag aldrig tyckt han varit.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Örebroarn skrev:
Vet inte om jag tycker den jämförelsen håller speciellt bra. Bombom är mest allmänt klantig, slarvig och drar på sig dumma utvisningar och skit när han blir frustrerad. Så värst kreativ har jag aldrig tyckt han varit.
Så jävla klockren beskrivning. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Nu väntar man på att Frasse ska komma med något väldigt intressant !
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Shitkicker skrev:

Det är väl klart som korvspad att man måste utgå från spelarens kvalitéer när man gör en bedömning av hur han kommer att klara sig under andra förutsättningar. Bartley kan trolla i AS/KS, men hur vet man att det spelet kommer att funka i ES? Gunderson spelar enkelt - sådant är ALDRIG en nackdel. Undra vem det är som inte "fattar" här egentligen...

Edit: Om min bedömning är korrekt eller inte är en helt annan femma, men det är fortfarande min bedömning och jag har knappast utgett mig för att sitta på den ultimata sanningen i frågan. Jag grundar den på vad jag TROR och förklarar hur jag resonerade när jag kom fram till den ståndpunkten. Sedan är du och alla andra fria att bilda er era egna uppfattningar på de grunder ni finner lämpligast.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Metal Machine skrev:
Shitkicker skrev:

Det är väl klart som korvspad att man måste utgå från spelarens kvalitéer när man gör en bedömning av hur han kommer att klara sig under andra förutsättningar. Bartley kan trolla i AS/KS, men hur vet man att det spelet kommer att funka i ES? Gunderson spelar enkelt - sådant är ALDRIG en nackdel. Undra vem det är som inte "fattar" här egentligen...

Edit: Om min bedömning är korrekt eller inte är en helt annan femma, men det är fortfarande min bedömning och jag har knappast utgett mig för att sitta på den ultimata sanningen i frågan. Jag grundar den på vad jag TROR och förklarar hur jag resonerade när jag kom fram till den ståndpunkten. Sedan är du och alla andra fria att bilda er era egna uppfattningar på de grunder ni finner lämpligast.
Så om vi hårdrar din teori är det såhär: Vill man vara helt bombsäker på att värva en spelare som lyckas riktigt, riktigt väl i ES skall man leta efter en snubbe som aldrig tar några initiativ, lägger sarg ut och icing vid varje givet tillfälle? Det är ett stjärnämne? Visar han några som helst tecken på kreativitet, att vilja starta snabba uppspel och sådant jävla otyg är han att betrakta som en säkerhetsrisk och är genast definitionsmässigt en högst riskabel värvning? Jag utgår nog ifrån att det inte bara blir svårare att vara spelfördelare utan även att hinna/kunna "spela enkelt" när man kliver upp en division och möter bättre, snabbare spelare. Om Gunderson objektivt lyckas bättre än Bartley kommer givetvis an på hur bra han faktiskt är på det han gör, inte på vilken spelstil han har.

Men, vi släpper detta nu hårdrocksbroder, det är fan mer en filosofisk diskussion än något annat. Jag är iaf försiktigt positiv till vår kanadick, tror inte han kommer hålla på och dribbla som siste man, slå indianare i parti och minut o.s.v. Det har han inte gjort i allsvenskan. Lovar att äta upp mina fina DIF-strumpor om jag har fel.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Om jag var DIF skulle jag kontaktat Zigomanis. En grym center som gör poäng och är kung på att teka. Gjorde inte särskilt mycket poäng när han var här men han vart ju ändå inkastad i laget mitt under säsongen från ingenstans. Skulle han bara få en försäsong här i sig tror jag att han lätt skulle kunna bli en av elitseriens bästa centrar.
Låst