Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hade inte förväntat mig att Tommy skulle sagt något annat just nu.
Dom lär nog ha möte om detta först. Tränarstaben, Järlefeldt och Tommy.
Sen handlar det om vad övriga truppen tycker och känner.
Dom lär nog ha möte om detta först. Tränarstaben, Järlefeldt och Tommy.
Sen handlar det om vad övriga truppen tycker och känner.
Jag har inget sådant problem nu, men har haft det innan. Tror dock att det bara är p.g.a. dålig internetuppkoppling eller något liknande, för att det blev bättre för mig utan att jag gjorde något åt saken när jag hade det problemet. Så avvakta lite och se om det blir bättre, för att något fel med hemsidan är det nog i alla fall inte. Då hade nog fler blivit drabbade.Kall-El skrev:En helt annan grej, är det någon mer än jg som har problem med denna chatsida. Den är helt enkelt för långsam och ibland är det som att ja skrer för snabbt för den och bostäver försvinner.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Fredrik Bremberg
Enligt expressen så kommer Fredrik Bremberg stå utan kontrakt inom en relativt snar framtid. Vad tror ni då om våra chanser att åter få se linkan tillbaka i Djurgårdströjan, kommer han vilja återvända och kommer vi att ha råd isf?
Atrikeln finner ni här nedan, dock så är detta en hypotetisk diskussion eftersom expressen har haft fel förr
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... r-bremberg
Diskuteras redan i denna tråd så tråden flyttas//Mod.
Atrikeln finner ni här nedan, dock så är detta en hypotetisk diskussion eftersom expressen har haft fel förr

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... r-bremberg
Diskuteras redan i denna tråd så tråden flyttas//Mod.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- Lee Harvey Oswald
Tror det kallas dyslexi..Kall-El skrev: ibland är det som att ja skrer för snabbt för den och bostäver försvinner.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag hoppas att det bara är taktik av Engström när han säger att truppen är stängd, för det är den absolut inte.
Jag offrar gladeligen en junior för Linkans skull.
Jag offrar gladeligen en junior för Linkans skull.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
melker skrev:Trångsynt av Engström att säga att truppen är full, det är väl bara att låna ut Calle Gustavsson. Finns det möjlighet att få Linkan så ska man ju göra allt för att få hit honom, givetvis.
Calle Gustavsson eller Kung Fredrik Bremberg? Hmmmm..
Hum, vet inte vem som är trångsynt.... Men jag föredrar att Mr Engström säger så än att han säger att "självklart måste vi ha linkan annars går det åt helvete i år". För att sen på måndag få reda på att Linkan inte alls är kickad. Medans vi har ett Djurgården som har fått sitt självförtroende sågat med fotknölarna efter som inte sportchefen tror på dom.
Bättre då at linkan hör av sig OM han nu vill spela för Djurgården.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Frölunda kickar Fabricius... för att få plats med Bremberg? :O
Säg den glädje som varar
Dom kickar väl han för att dom har för många spelare.DIF_Soldier skrev:Frölunda kickar Fabricius... för att få plats med Bremberg? :O
- DIF_Soldier
Jo, jag insåg det ganska snart efter att jag hade skrivit det. Om man inte försöker med Bremberg så är det det största jävla fiaskot någonsin - man hade en femårsplan, det är år fem nu. Detta lag når inte toppen, med Linkan kan det göra det... För helv...Soulsic skrev:Dom kickar väl han för att dom har för många spelare.DIF_Soldier skrev:Frölunda kickar Fabricius... för att få plats med Bremberg? :O
Säg den glädje som varar
Nej då, dom tror på allt som skrivs i media, så dom kickade honom för att få in Linkan.....Soulsic skrev:Dom kickar väl han för att dom har för många spelare.DIF_Soldier skrev:Frölunda kickar Fabricius... för att få plats med Bremberg? :O
Men å andra sidan tror jag inte att dom har plats för Linkan, i deras spelsytem så skulle han inte passa in.
Gör plats åt Bremberg eller avgå Engström!
Absolut inte. Helt fel.Highwind skrev:Gör plats åt Bremberg eller avgå Engström!
Ni som skriker högst efter Linkan, har ni sett nya DIF i någon försäsongsmatch? Äntligen har vi en lagmaskin med kapacitet att tvåla dit topplagen!
Visst, gärna Linkan men då ska det vara till ett vettigt pris, avstämt med coacherna och en tanke från Hardy bakom. Jag och många andra vill *inte* tillbaks till DIF á la 2004-2008.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jaha då var vi där igen !! varför är det så svårt att förstå ?
En del av livet går ut på att vi fattar en massa beslut som man sedan får leva med, så fugerar det för mig och detsamma gäller också alla andra.
Fredrik Bremberg gjorde sitt val, och det valet blev ryssland, han kunde ha valt DIF men nu gjorde han inte det.
Jag är helt övertygad om att Bremberg inser läget, och han förväntar sig inte att bli räddad av DIF.
Efter att ha sett 4 av träningsmatcherna inser jag också att den hockey som DIF troligen kommer att spela denna säsong inte passar Brembergs spelstil. Önskar Fredrik lycka till.
Men glöm inte ett val är ett val !!
En del av livet går ut på att vi fattar en massa beslut som man sedan får leva med, så fugerar det för mig och detsamma gäller också alla andra.
Fredrik Bremberg gjorde sitt val, och det valet blev ryssland, han kunde ha valt DIF men nu gjorde han inte det.
Jag är helt övertygad om att Bremberg inser läget, och han förväntar sig inte att bli räddad av DIF.
Efter att ha sett 4 av träningsmatcherna inser jag också att den hockey som DIF troligen kommer att spela denna säsong inte passar Brembergs spelstil. Önskar Fredrik lycka till.
Men glöm inte ett val är ett val !!
-
- Säsongskort: Ja
Tycker det är upp till Hardy, behövs Linkan till hans lag? Passar Linkan in i lagets nya spelsätt? Om Hardy tycker att Linkan skulle vara ett bra tillskott så ska man givetvis försöka få Linkan tillbaka.
Men om Hardy tycker det motsatta så är det bara att hoppas att det går bra för Linkan i sin nya klubb.
Men om Hardy tycker det motsatta så är det bara att hoppas att det går bra för Linkan i sin nya klubb.
Kollade in Atlants hemsida för att se dom gjort något officiellt, såhär såg det ut:
http://img294.imageshack.us/img294/989/linkan.jpg
http://img294.imageshack.us/img294/989/linkan.jpg
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.