Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
Frölunda signade precis en ny andrakeeper, Dichow, som var allsvenskan bästa målvakt för två år sen, är då möjligtvis tillgänglig på lån?
-
Såg det, hur tänker KG?vincent1891 skrev: ↑2023-11-20 13:26:27 Frölunda signade precis en ny andrakeeper, Dichow, som var allsvenskan bästa målvakt för två år sen, är då möjligtvis tillgänglig på lån?
Använda det sista SHL lånet. Samt isåfall , när Hugo kommer tillbaka ifrån JVM. Bli av med Andrens kontrakt!?
Är en stor chansning. Tror vi kan få mer ifrån Andren?
Tycker varken vi ska använda lån/pengar på nya slipsar!
Ta Dichow om möjligt. Skiter i om det kostar vårt sista SHL-lån, det är det värt.
-
Inte lika mycket som vi gör. Vi har bra relation med Frölunda också så ett lån går säkert att lösa.
- Jim Morrison
Målvaktsslån hamnar väl utöver dom tre ”vanliga” lånen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Korrekt. Det är 3 utespelare och en målvakt.
Edit: Nu blev jag osäker. Hittade en gammal artikel som säger 2 utespelare och en målvakt.
-
Påverkar det inte lånen. Samt han är bättre än våra andra alt. Så är det inget att tveka på för Kurt!Bogart skrev: ↑2023-11-20 14:12:32Inte lika mycket som vi gör. Vi har bra relation med Frölunda också så ett lån går säkert att lösa.
Hittade en artikel från förra året som säger 3+1.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-20 14:14:48Korrekt. Det är 3 utespelare och en målvakt.
Edit: Nu blev jag osäker. Hittade en gammal artikel som säger 2 utespelare och en målvakt.
Hugg på den och sen låna ut Hugo till Hanviken. F.ö. har vi väl bränt alla våra utespelarlån på PJx2 och Costmar? Eller kan en spelare åka fram och tillbaka obegränsat?
- Jim Morrison
Ja, det är att man låser sig vid en spelare. Hur många olika låntillfällen spelar sedan ingen roll på just den spelaren.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AIX skramlar ju in pengar till en back.
Varför kan inte vi DIF-supportrar skramla?!
Varför kan inte vi DIF-supportrar skramla?!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Andrén var ju en av Allsvenskan bästa målvakter förra året så det är inte alltid garanti att de blir bra i DIF. Men Andrén har varit bra de senaste två matcherna som alla andra så man ska nog ha lite is i magen.vincent1891 skrev: ↑2023-11-20 13:26:27 Frölunda signade precis en ny andrakeeper, Dichow, som var allsvenskan bästa målvakt för två år sen, är då möjligtvis tillgänglig på lån?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Gå med i Djurgårdshjärtat.
Personligen så vill jag inte att Djurgårdens sportchef ska vara sanktionerad att spendera en enda krona till innan sportchefen heter något annat än KG Stoppel.
Expert.
Precis så. Få upp djurgårdshjärtat över 1k istället, blir mer långsiktigt och tydligt än dessa swish hype-värvningar vart pengarna egentligen kommer från. Får vi upp hjärtat kommer det kanske finnas en slant i februari. Om vi då fått ordning på sakerna med nuvarande trupp så att det ens känns realistiskt att kunna utmana i slutspel kan man kanske spetsa med något.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-20 19:49:26Gå med i Djurgårdshjärtat.
Personligen så vill jag inte att Djurgårdens sportchef ska vara sanktionerad att spendera en enda krona till innan sportchefen heter något annat än KG Stoppel.