Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Han har ju helt rätt. Det är fullkomligt genomuselt. Och med de spelarna vi sätter upp så är det som om vi inte ens försöker.
Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Precis, skit ska skit ha! Vi är absurt dåliga i PP.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-24 23:41:03Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Han har ju helt rätt. Det är fullkomligt genomuselt. Och med de spelarna vi sätter upp så är det som om vi inte ens försöker.
Det måste ju vara ett skämt? Alltså PPt. Vi mörkar det inför kvalet.Buford skrev: ↑2022-03-25 00:02:55Precis, skit ska skit ha! Vi är absurt dåliga i PP.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-24 23:41:03Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Ja, Fagervall måste skämta oss aprillo!Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 00:20:36Det måste ju vara ett skämt? Alltså PPt. Vi mörkar det inför kvalet.Buford skrev: ↑2022-03-25 00:02:55Precis, skit ska skit ha! Vi är absurt dåliga i PP.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-24 23:41:03Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Inget ont om Berglund men han är ingen speciellt bra skytt eller PP spelare. Han har andra kvalitéer. Men det är han vi sätter in som skytt i PP1 ikväll.
Tränar vi PP mot koner och utan målvakt? Eftersom det "sett" bättre ut på träning. Man kan ju undra..... (fick sån jädra deja vu nu, detta har jag skrivit förrNattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 07:34:19 Djurgårdens senaste 13 matcher:
1 mål på 39 försök. 2,56%
Då har vi skjutit 57 skott på mål, vilket är femte bäst i serien. Men det är ju oftast helt ofarligt.
Senaste 7 matcherna, inget mål alls, på 21 försök. Tragiskt.
Ring Musse. Han skulle få kultstatusNattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 07:34:19 Djurgårdens senaste 13 matcher:
Då har vi skjutit 57 skott på mål, vilket är femte bäst i serien. Men det är ju oftast helt ofarligt.
Senaste 7 matcherna, inget mål alls, på 21 försök. Tragiskt.
Haha man undrar ju.Dusinator skrev: ↑2022-03-25 08:33:59Tränar vi PP mot koner och utan målvakt? Eftersom det "sett" bättre ut på träning. Man kan ju undra..... (fick sån jädra deja vu nu, detta har jag skrivit förrNattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 07:34:19 Djurgårdens senaste 13 matcher:
Senaste 7 matcherna, inget mål alls, på 21 försök. Tragiskt.)
Tempofattigt eftersom alla håller pucken minst 1 sekund för länge. Vissa åker ju runt med pucken 10-15 sekunder istället för att låta pucken göra jobbet och sen hitta nya positioner. Nej, om inte PP kommer igång blir det såklart extra tufft.Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 09:38:52Haha man undrar ju.Dusinator skrev: ↑2022-03-25 08:33:59Tränar vi PP mot koner och utan målvakt? Eftersom det "sett" bättre ut på träning. Man kan ju undra..... (fick sån jädra deja vu nu, detta har jag skrivit förrNattuggla_ skrev: ↑2022-03-25 07:34:19 Djurgårdens senaste 13 matcher:
Senaste 7 matcherna, inget mål alls, på 21 försök. Tragiskt.)
Och grejen är ju den att det ser ju inte direkt bättre ut heller, även om målen uteblir så hade man ju velat se en förbättring överlag.
Det är tempofattigt, fel spelare på isen och inga farliga lägen. Igår så slängde man in puckarna på mål och det såg så desperat ut. Nej, jag förstår faktiskt ingenting.
Ja något bättre. Men jag saknar tidigare avslut. Vi söker ständigt långa pass och perfekta lägen istället för att puckförare och skyttar ligger närmare varandra ibland. Passningsytorna blir större om man ibland kryper ihop eftersom vinklarna hos täckande motståndare blir större än om avståndet till passmottagaren är större. Dessutom är det lättare att slå en precisionspass för direktskott om det är en kortpass (och det går mycket snabbare).Dusinator skrev: ↑2022-03-25 09:45:13
Tyckte jag såg en förbättring tidigare matcher när Strandberg kom in bakom mål eftersom han då blev ett hot tillsammans med Sören från bägge positioner. Sen tycker jag Schilling ska fortsätta i PP, främst för att han är smart och tänker snabbare än de flesta ute på isen.
Word! Lite det som händer när vi inte låter pucken gå. Letar efter avgörande långpass och då blir det att en spelare håller pucken alldeles för länge och hamnar under press och motståndarna får ut pucken gång efter annan! en rightare i mitten är jag också helt inne på så Sören har den möjligheten att spela in där för direktskott. Om inte Berget så in med Rhett där.Praetori skrev: ↑2022-03-25 10:31:39Ja något bättre. Men jag saknar tidigare avslut. Vi söker ständigt långa pass och perfekta lägen istället för att puckförare och skyttar ligger närmare varandra ibland. Passningsytorna blir större om man ibland kryper ihop eftersom vinklarna hos täckande motståndare blir större än om avståndet till passmottagaren är större. Dessutom är det lättare att slå en precisionspass för direktskott om det är en kortpass (och det går mycket snabbare).Dusinator skrev: ↑2022-03-25 09:45:13
Tyckte jag såg en förbättring tidigare matcher när Strandberg kom in bakom mål eftersom han då blev ett hot tillsammans med Sören från bägge positioner. Sen tycker jag Schilling ska fortsätta i PP, främst för att han är smart och tänker snabbare än de flesta ute på isen.
Vad vill jag säga? Jo att det är förflyttningen på målvakten som är avgörande. Det behöver inte vara en herrejössespass över hela zon (som vi ändå sällan kan klippa till direkt på) utan det räcker med nån meter eller två i sida och direktskott på det.
Omväxling förnöjer. Sören till nån som kan skjuta och som glider in hyggligt nära. Berget framför mål som kan stöka på eventuella returer. Repetera. Om det inte ger utdelning så kommer motståndarnas box garanterat att ha krympt så att vi får lite tid för det "andra" som vi håller på med.
Det måste ju vara ett skämt? Alltså PPt. Vi mörkar det inför kvalet.