Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Vikas skrev: 2022-03-24 23:34:09
Buford skrev: 2022-03-24 23:26:52
#10 skrev: 2022-03-24 23:00:33 Den högaktade Sam Hallam pissade på Dif idag på presskonferensen
Vad sa råttan?
I respons på nån fråga om Färjestads powerplay: "Vet ni vad Djurgården hade för procent i powerplay i de tio senaste matcherna inför i dag? 3,3 procent. Det måste vara det sämsta någonsin. Allvarligt talat."

Och han har ju inte fel. Vi är vansinnigt usla.
Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Han har ju helt rätt. Det är fullkomligt genomuselt. Och med de spelarna vi sätter upp så är det som om vi inte ens försöker.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-24 23:41:03
#10 skrev: 2022-03-24 23:00:33 Den högaktade Sam Hallam pissade på Dif idag på presskonferensen
Vad sa råttan?
I respons på nån fråga om Färjestads powerplay: "Vet ni vad Djurgården hade för procent i powerplay i de tio senaste matcherna inför i dag? 3,3 procent. Det måste vara det sämsta någonsin. Allvarligt talat."

Helt ärligt. Ser inget fel i det. Och detta händer säkert hela tiden, skillnaden var att CMore nu fick det på film.
Han har ju helt rätt. Det är fullkomligt genomuselt. Och med de spelarna vi sätter upp så är det som om vi inte ens försöker.
Precis, skit ska skit ha! Vi är absurt dåliga i PP.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Buford skrev: 2022-03-25 00:02:55
Vad sa råttan?

Det måste ju vara ett skämt? Alltså PPt. Vi mörkar det inför kvalet.
Inget ont om Berglund men han är ingen speciellt bra skytt eller PP spelare. Han har andra kvalitéer. Men det är han vi sätter in som skytt i PP1 ikväll.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-25 00:20:36
Buford skrev: 2022-03-25 00:02:55
Vad sa råttan?

Inget ont om Berglund men han är ingen speciellt bra skytt eller PP spelare. Han har andra kvalitéer. Men det är han vi sätter in som skytt i PP1 ikväll.
Ja, Fagervall måste skämta oss aprillo!
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Djurgårdens senaste 13 matcher:
1 mål på 39 försök. 2,56%

Då har vi skjutit 57 skott på mål, vilket är femte bäst i serien. Men det är ju oftast helt ofarligt.

Senaste 7 matcherna, inget mål alls, på 21 försök. Tragiskt.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-25 07:34:19 Djurgårdens senaste 13 matcher:

Då har vi skjutit 57 skott på mål, vilket är femte bäst i serien. Men det är ju oftast helt ofarligt.

Tränar vi PP mot koner och utan målvakt? Eftersom det "sett" bättre ut på träning. Man kan ju undra..... (fick sån jädra deja vu nu, detta har jag skrivit förr :lol: )
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

Ring Musse. Han skulle få kultstatus :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Dusinator skrev: 2022-03-25 08:33:59

Tränar vi PP mot koner och utan målvakt? Eftersom det "sett" bättre ut på träning. Man kan ju undra..... (fick sån jädra deja vu nu, detta har jag skrivit förr :lol: )
Haha man undrar ju.
Och grejen är ju den att det ser ju inte direkt bättre ut heller, även om målen uteblir så hade man ju velat se en förbättring överlag.
Det är tempofattigt, fel spelare på isen och inga farliga lägen. Igår så slängde man in puckarna på mål och det såg så desperat ut. Nej, jag förstår faktiskt ingenting.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-25 09:38:52
Dusinator skrev: 2022-03-25 08:33:59

Haha man undrar ju.
Och grejen är ju den att det ser ju inte direkt bättre ut heller, även om målen uteblir så hade man ju velat se en förbättring överlag.
Det är tempofattigt, fel spelare på isen och inga farliga lägen. Igår så slängde man in puckarna på mål och det såg så desperat ut. Nej, jag förstår faktiskt ingenting.
Tempofattigt eftersom alla håller pucken minst 1 sekund för länge. Vissa åker ju runt med pucken 10-15 sekunder istället för att låta pucken göra jobbet och sen hitta nya positioner. Nej, om inte PP kommer igång blir det såklart extra tufft.

Tyckte jag såg en förbättring tidigare matcher när Strandberg kom in bakom mål eftersom han då blev ett hot tillsammans med Sören från bägge positioner. Sen tycker jag Schilling ska fortsätta i PP, främst för att han är smart och tänker snabbare än de flesta ute på isen.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev: 2022-03-25 09:45:13
Tyckte jag såg en förbättring tidigare matcher när Strandberg kom in bakom mål eftersom han då blev ett hot tillsammans med Sören från bägge positioner. Sen tycker jag Schilling ska fortsätta i PP, främst för att han är smart och tänker snabbare än de flesta ute på isen.
Ja något bättre. Men jag saknar tidigare avslut. Vi söker ständigt långa pass och perfekta lägen istället för att puckförare och skyttar ligger närmare varandra ibland. Passningsytorna blir större om man ibland kryper ihop eftersom vinklarna hos täckande motståndare blir större än om avståndet till passmottagaren är större. Dessutom är det lättare att slå en precisionspass för direktskott om det är en kortpass (och det går mycket snabbare).

Vad vill jag säga? Jo att det är förflyttningen på målvakten som är avgörande. Det behöver inte vara en herrejössespass över hela zon (som vi ändå sällan kan klippa till direkt på) utan det räcker med nån meter eller två i sida och direktskott på det.

Omväxling förnöjer. Sören till nån som kan skjuta och som glider in hyggligt nära. Berget framför mål som kan stöka på eventuella returer. Repetera. Om det inte ger utdelning så kommer motståndarnas box garanterat att ha krympt så att vi får lite tid för det "andra" som vi håller på med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2022-03-25 10:31:39
Dusinator skrev: 2022-03-25 09:45:13
Ja något bättre. Men jag saknar tidigare avslut. Vi söker ständigt långa pass och perfekta lägen istället för att puckförare och skyttar ligger närmare varandra ibland. Passningsytorna blir större om man ibland kryper ihop eftersom vinklarna hos täckande motståndare blir större än om avståndet till passmottagaren är större. Dessutom är det lättare att slå en precisionspass för direktskott om det är en kortpass (och det går mycket snabbare).

Vad vill jag säga? Jo att det är förflyttningen på målvakten som är avgörande. Det behöver inte vara en herrejössespass över hela zon (som vi ändå sällan kan klippa till direkt på) utan det räcker med nån meter eller två i sida och direktskott på det.

Omväxling förnöjer. Sören till nån som kan skjuta och som glider in hyggligt nära. Berget framför mål som kan stöka på eventuella returer. Repetera. Om det inte ger utdelning så kommer motståndarnas box garanterat att ha krympt så att vi får lite tid för det "andra" som vi håller på med.
Word! Lite det som händer när vi inte låter pucken gå. Letar efter avgörande långpass och då blir det att en spelare håller pucken alldeles för länge och hamnar under press och motståndarna får ut pucken gång efter annan! en rightare i mitten är jag också helt inne på så Sören har den möjligheten att spela in där för direktskott. Om inte Berget så in med Rhett där.
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

ja fy fan vilket sparkapital vi har i PP. skulle vi kunna få lite av en ketchupeffekt i kvalet så skulle det ju onekligen vara välkommet.

Man ska nästan inte kunna vinna en bäst av 7-serie om man är typ 0%-iga i PP....

På tal om det fick jag nyss det här i flödet. ingen aning hur dom kom in på det men vårt dåliga PP har inte gått nån förbi

HCCL

Säsongen 21/22

Inlägg av HCCL »

Nattuggla_ skrev: 2022-03-25 00:20:36
[/quote]

Man kan ju hoppas, ingen dålig strategi i så fall...
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Fredrik Bremberg kommenterade Anton Högsanders Twitter precis:
"Oj, PP (3,45%) senaste 10 matc🙈. De kunde ha svalt stoltheten och ringt mig😃, då hade jag styrt upp PP på nolltid. /../"

Han har en poäng. Vi skulle ha ringt någon. Jag tror Fagervall hade mått bra av att få höra någon utomstående röst. Exempelvis då Linkan som var extremt smart som spelare.

Att ha dåligt special teams (ja, för Boxplay är verkligen kasst också) över en kort period är inga problem. Men vi har haft problem alldeles för långt tid för att kunna lösa det själv, tror jag.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Special Teams är verkligen ett sorgebarn, men nu är det försent att göra något! Märkligt att vi inte har prioriterat detta mer med tanke på dagens hockey och då det kan bli avgörande för vart vi spelar nästa säsong.
Skriv svar