Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sjukt. Imponerande satsning, men 13 av 14 lag i ligan spelar ju med andra förutsättningar. Tråkig utveckling om det här fortsätter.
Oh detta gör det bara så jävla mycket mer motiverande att tvåla dit de jävlarna.
Att de helt öppet även kör med stilen att ”money is no issue” gör en ruggigt förbannad.
Att de helt öppet även kör med stilen att ”money is no issue” gör en ruggigt förbannad.
I framgång och motgång, Djurgården.
vidrigt va pengar den klubben kan sprida omkring sig...
Speciellt när hela verksamheten finansieras med ett massivt kommunalt lån som de aldrig kommer behöva betala tillbaka. Växjö fakers är det största luftslottet i SHLs historia, och även om de kommer dominera några år framöver så kommer luften pysa ut när verkligheten kommer ikapp. Växjö kommer förpassas till hockeyallsvenskan en vacker dag där de hör hemma, bara att vänta tålmodigt på att rättvisan segrar och seriens största plastlag vinkar hej då för sista gången.mawa skrev:Att de helt öppet även kör med stilen att ”money is no issue” gör en ruggigt förbannad.
Mår fan illa över den här utvecklingen. Det är tragiskt för svensk ishockey att serien avgörs på premissen om vilken kommun som dopar sitt lag mest.
Frölunda och Djurgården skulle inte ens fått en kokt korv på Pressbyrån av respektive stad om de behövde det.
Senast redigerad av Salas den 2018-02-12 21:47:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Stäng transferfönstret till SHL 31 December. Man ska inte kunna göra på det här sättet precis inför ett slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
De är ju livrädda för oss! Vi slog de två gånger på en vecka och sen händer detta.
Senast redigerad av mb81 den 2018-02-12 21:56:15, redigerad totalt 1 gånger.
Äckligt. Bara att hoppas nåt NHL-lag knycker honom, han har väl inte passerat waivers än?
Behöver inte det här passera kommunfullmäktige?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Jim Morrison
Det finns ett par riktigt dåliga kontrakt i vår trupp till skillnad från Växjö. Men ja, det svider ju att se just dom plocka två riktigt bra centrar som hade kunnat ersätta Ante. Vi får väl se om Jocke har något i rockärmen öht.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Inget konstigt, ni hörde väl pkn efter matchen mot Växjö, Sam sa att det gått lite sämre offensivt några matcher ( eller nåt liknande, mins inte ordagrant) och då agerar vi direkt och tog in Andy, Robert Olsson kunde inte hålla sig för skratt bredvid, dom tar vad dom vill för vilka pengar som helst, som sagt, skilda världar men inga konstigheter
Som vilka?Jim Morrison skrev:Det finns ett par riktigt dåliga kontrakt i vår trupp till skillnad från Växjö.
Vår spelartrupp är en av de billigaste i SHL. Trots detta är vi tvåa i SHL, så nej, vi har inga direkt dåliga kontrakt (möjligtvis att Ridderwall är något överbetald). Jämfört med övriga klubbar i SHL har Jocke gjort ett utomordentligt arbete som sportchef.
Växjö å andra sidan... Deras ekonomiska satsning är så oansvarig att man kräks. Värvningen av Miele är ett jävla hån mot övriga SHL-klubbar när de samtidigt signar Rasmussen några dagar senare, inte minst eftersom Växjö enligt det jag har hört var tvungna att betala Malmö utöver kontraktskostnaderna som de övertog. Hade kommunen dragit in sitt stöd så hade Växjö Lakers försatts i konkurs på några månader.
Kommunen har betalat för en toppmodern arena, som Växjö Lakers äger och får underhållsstöd för från kommunen. De behöver knappt betala någon ränta överhuvudtaget och några direkta amorteringar är det inte ens tal om. Samtidigt betalar Växjö kommun skyhöga hyror för att hyra arenan som de själva betalat för. Det är så fruktansvärt pissigt, och all glöd och glädje som den här säsongen har gett är som bortblåst just nu. Jag känner mig helt uppgiven.
KG-Stoppel sa det klockrent i en intervju med Aftonbladet 2015:
- – Vårt stöd från staden är mer eller mindre obefintligt. Att det skiljer så mycket i kommunalt stöd mellan de olika SHL-klubbarna gör att det blir en ohälsosam miljö, för helt plötsligt blir det inte marknadskrafter som styr, det blir något annat, säger vice vd KG Stoppel.
Spelare som garanterat har en skyhög SHL-lön.
- Viktor Fasth
- Daniel Rahimi
- Tuomas Kiiskinen
- Robert Rosén
- Dennis Rasmussen
- Andy Miele
- Janne Pesonen
Spelare med all säkerhet har en hög SHL-lön.
- Andrew Calof
- Eric Martinsson
- Noah Welch
- Martin Lundberg
- Elias Pettersson
- Brendan Shinnimin
De spelar i en helt egen division och att något lag ens ska kunna utmana om guldet i april är inte ens rimligt.
Äh, legoknektar städar vi lätt av.Salas skrev:Som vilka?Jim Morrison skrev:Det finns ett par riktigt dåliga kontrakt i vår trupp till skillnad från Växjö.
Vår spelartrupp är en av de billigaste i SHL. Trots detta är vi tvåa i SHL, så nej, vi har inga direkt dåliga kontrakt (möjligtvis att Ridderwall är något överbetald). Jämfört med övriga klubbar i SHL har Jocke gjort ett utomordentligt arbete som sportchef.
Växjö å andra sidan... Deras ekonomiska satsning är så oansvarig att man kräks. Värvningen av Miele är ett jävla hån mot övriga SHL-klubbar när de samtidigt signar Rasmussen några dagar senare, inte minst eftersom Växjö enligt det jag har hört var tvungna att betala Malmö utöver kontraktskostnaderna som de övertog. Hade kommunen dragit in sitt stöd så hade Växjö Lakers försatts i konkurs på några månader.
Kommunen har betalat för en toppmodern arena, som Växjö Lakers äger och får underhållsstöd för från kommunen. De behöver knappt betala någon ränta överhuvudtaget och några direkta amorteringar är det inte ens tal om. Samtidigt betalar Växjö kommun skyhöga hyror för att hyra arenan som de själva betalat för. Det är så fruktansvärt pissigt, och all glöd och glädje som den här säsongen har gett är som bortblåst just nu. Jag känner mig helt uppgiven.
KG-Stoppel sa det klockrent i en intervju med Aftonbladet 2015:
Växjö är inget annat än en skamfläck i svensk hockey, och det är ju bara att kolla på deras kommunaldopade spelartrupp för att inse varför de leder serien i fullkomligt överlägsen stil.
- – Vårt stöd från staden är mer eller mindre obefintligt. Att det skiljer så mycket i kommunalt stöd mellan de olika SHL-klubbarna gör att det blir en ohälsosam miljö, för helt plötsligt blir det inte marknadskrafter som styr, det blir något annat, säger vice vd KG Stoppel.
Spelare som garanterat har en skyhög SHL-lön.
- Viktor Fasth
- Daniel Rahimi
- Tuomas Kiiskinen
- Robert Rosén
- Dennis Rasmussen
- Andy Miele
- Janne Pesonen
Spelare med all säkerhet har en hög SHL-lön.
- Andrew Calof
- Eric Martinsson
- Noah Welch
- Martin Lundberg
- Elias Pettersson
- Brendan Shinnimin
De spelar i en helt egen division och att något lag ens ska kunna utmana om guldet i april är inte ens rimligt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Denna från 2016 kan väl knappast stämma?

Avskaffa tre mot tre.
Göteborg hjälper fisk rätt bra. De köpte t ex tillbaka en del aktier kopplade till scandinavium för mångdubbelt mer än vad de var värda.
Det finns två klubbar vad jag vet i SHL som får ytterst liten eller ingen hjälp från kommunen och det är Hv och DIF.
Det finns två klubbar vad jag vet i SHL som får ytterst liten eller ingen hjälp från kommunen och det är Hv och DIF.
Det var väl Helbers uppskattade lönekostnader? Just nu orkar jag bara inte med SHL, Växjö har för fan ett publiksnitt på 4600 och borde vara i paritet med Mora.Mattias_87 skrev:Denna från 2016 kan väl knappast stämma?