Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Såg på Leksands forum att någon skrivit att de hade långt gångna förhandlingar med Martin Sevc, men bommade i och med degraderingen - Oklar sanningshalt där.
Sevc är verkligen en back som jag gillar!
Sevc är verkligen en back som jag gillar!
- diftobbe89
Riktigt risig backsida såhär långt, jag hoppas verkligen vi har något stort namn på gång där, Press lär inte ta en tröja i SHL och Hultström är ju ingen vi kan luta oss emot direkt, även han har många svagheter.
Vi skulle behöva en Ahnelöv/Kronwall back.. Just nu är det felbalanserat utan dess like, Noll trygget och vi saknar en ledare.
Vi skulle behöva en Ahnelöv/Kronwall back.. Just nu är det felbalanserat utan dess like, Noll trygget och vi saknar en ledare.
Spela fult
Varför skulle han inte kunna ta en tröja? Killen är 20 år och har gjort succé i ett bottenlag i Hockeyallsvenskan.diftobbe89 skrev:Riktigt risig backsida såhär långt, jag hoppas verkligen vi har något stort namn på gång där, Press lär inte ta en tröja i SHL och Hultström är ju ingen vi kan luta oss emot direkt, även han har många svagheter.
30 p i grundserien och ytterligare 7 i Kvalet är riktigt imponerande.
FYI:
Dessutom säger han till Sportexpressen idag att: "Jag kommer spela i SHL. Klubben kommer gå ut med det snart".
Enligt Expressen så är klubben Djurgården.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Vi behöver helt klart en ledande back som inte är fladder-kung, helt enig i kritiken. Hoppas på Ahnelöv. Vet inte om det är en utopi.
- MarcusDaze
Här är artikeln om någon vill läsa: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... odertalje/ciirree skrev:Varför skulle han inte kunna ta en tröja? Killen är 20 år och har gjort succé i ett bottenlag i Hockeyallsvenskan.diftobbe89 skrev:Riktigt risig backsida såhär långt, jag hoppas verkligen vi har något stort namn på gång där, Press lär inte ta en tröja i SHL och Hultström är ju ingen vi kan luta oss emot direkt, även han har många svagheter.
FYI:
Dessutom säger han till Sportexpressen idag att: "Jag kommer spela i SHL. Klubben kommer gå ut med det snart".
Jag har sagt det förut men jag vill jätte gärna se Gysbers i våran klubb ett år till. Han kan vi förhoppningsvis luta oss tillbaka på.-daniel- skrev:Vi behöver helt klart en ledande back som inte är fladder-kung, helt enig i kritiken. Hoppas på Ahnelöv. Vet inte om det är en utopi.
Jag tycker också Gysbers kan stanna. Press, Hultström och Gysbers hade varit nice. Sen om Ferna också fortsätter.
robinDIF skrev:Jag tror ändå på jocke. Även om han är oerfaren så tror jag han kommer göra ett bra jobb. Svartvadet i modo där har vi en sportchef, misslyckades rejält sin första säsong.SirDIFalot skrev:Endast en av alla nuvarande sportchefer i SHL (Bengtzén) hade haft en sportchefsroll tidigare innan dom tog sin nuvarande.klintan85 skrev:Jag är lite kritisk till att Jocke Eriksson ska bli sportchef jag skulle vilja ha en med lite mer erfarenhet. Hoppas han får hjälp i så fall av Stoppel eller någon annan. Jag hade hellre sett en som Wikegård som sportchef istället. Eller att Stoppel stannar tills man hittat en mer meriterad sportchef.
Vad det inte snack om Garpenlöv förut vad hände med det?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
SirDIFalot skrev:Endast en av alla nuvarande sportchefer i SHL (Bengtzén) hade haft en sportchefsroll tidigare innan dom tog sin nuvarande.klintan85 skrev:Jag är lite kritisk till att Jocke Eriksson ska bli sportchef jag skulle vilja ha en med lite mer erfarenhet. Hoppas han får hjälp i så fall av Stoppel eller någon annan. Jag hade hellre sett en som Wikegård som sportchef istället. Eller att Stoppel stannar tills man hittat en mer meriterad sportchef.
Jo men jag menar inte bara erfarenhet från sportchefsroller utan i det stora hela och inte bara som spelare. En som har varit med vid sidan om lite längre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Visst vill man ha en ledande back som är bra åt båda hållen. Men jag tycker många här inne underskattar Holm fruktansvärt mycket, en av våra mest stabila tvåvägsbackar. Falk är dessutom inte dåligt defensiv och inte Fernholm heller.
- -daniel-
Vi behöver någon mer stabil pjäs som har erfarenhet som kan vara en härförare. Tycker vissa verkar underskatta det behovet något kopiöst; varje bra lag har en ledande back som inte bara visar på isen hur försvaret skall skötas utan även utanför. Fernholm tror jag inte kommer spela mer hockey och fyller inte den rollen fullt ut heller.Rix skrev:Visst vill man ha en ledande back som är bra åt båda hållen. Men jag tycker många här inne underskattar Holm fruktansvärt mycket, en av våra mest stabila tvåvägsbackar. Falk är dessutom inte dåligt defensiv och inte Fernholm heller.
- diftobbe89
För att jag har sett killen spela ett antal gånger och har svårt att se han hålla i SHL, sen kan ju ni andra räkna poäng och allt det där, det ser säkert jätte tjusigt ut för många, finns betydligt fler egenskaper att behärska för att klara av SHL spel enligt mig dock, särskilt som back.ciirree skrev:Varför skulle han inte kunna ta en tröja? Killen är 20 år och har gjort succé i ett bottenlag i Hockeyallsvenskan.diftobbe89 skrev:Riktigt risig backsida såhär långt, jag hoppas verkligen vi har något stort namn på gång där, Press lär inte ta en tröja i SHL och Hultström är ju ingen vi kan luta oss emot direkt, även han har många svagheter.
FYI:
Tycker det borde räcka att värva en av Hultström och Press. Dessutom ser hela backsidan väldigt fjunig och orutinerad ut.
Spela fult
Håller med om att det är viktigt. Men har vi råd med en ledande back, Hultström, Sallinen och Thoresen? Jag kan absolut tänka mig skippa press för att ta in en bra ledande back, men skillnaden på de lönerna lär väl ligga runt 150-200 k?-daniel- skrev:Vi behöver någon mer stabil pjäs som har erfarenhet som kan vara en härförare. Tycker vissa verkar underskatta det behovet något kopiöst; varje bra lag har en ledande back som inte bara visar på isen hur försvaret skall skötas utan även utanför. Fernholm tror jag inte kommer spela mer hockey och fyller inte den rollen fullt ut heller.Rix skrev:Visst vill man ha en ledande back som är bra åt båda hållen. Men jag tycker många här inne underskattar Holm fruktansvärt mycket, en av våra mest stabila tvåvägsbackar. Falk är dessutom inte dåligt defensiv och inte Fernholm heller.
Den åldern som Fernholm har tillsammans med spelstilen han har. Jag är tveksam på om han kommer klara det.mb81 skrev:Vi måste ändå planera efter att han gör det. Har ett år kvar på kontraktet och konstigare saker har hänt än att nån kommer tillbaka efter ett långt uppehåll med hjärnskakning.Kall-El skrev:Förutsätter att Fernholm inte kommer spela till hösten.
Fällström räknas också bort enligt dig antar jag?
Fällström är trots allt flera år yngre och har antagligen fått betydligt färre smällar än Fernholm så hans möjligheter att komma tillbaka är nog större.
- -daniel-
Jag vet inte, det låter onekligen jävligt dyrt men samtidigt så känns det felprioriterat att återigen förbise det extremt viktiga med en liknande spelare.Rix skrev:Håller med om att det är viktigt. Men har vi råd med en ledande back, Hultström, Sallinen och Thoresen? Jag kan absolut tänka mig skippa press för att ta in en bra ledande back, men skillnaden på de lönerna lär väl ligga runt 150-200 k?-daniel- skrev:Vi behöver någon mer stabil pjäs som har erfarenhet som kan vara en härförare. Tycker vissa verkar underskatta det behovet något kopiöst; varje bra lag har en ledande back som inte bara visar på isen hur försvaret skall skötas utan även utanför. Fernholm tror jag inte kommer spela mer hockey och fyller inte den rollen fullt ut heller.Rix skrev:Visst vill man ha en ledande back som är bra åt båda hållen. Men jag tycker många här inne underskattar Holm fruktansvärt mycket, en av våra mest stabila tvåvägsbackar. Falk är dessutom inte dåligt defensiv och inte Fernholm heller.
- minalman
Roger Melin som SC? Blir det kanske en nyhet nu när Linköping spelat klart?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)