Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Possler är eventuellt på väg bort, https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ff-sasong/
Bra lösning för båda parter isf, han behöver få hitta sin killer-instinct igen. Jag köper inte snacket om att han saknar talang - under första försäsongen hos oss var han skvatt livsfarlig fram till skadan. Verkar vara en grym kille som gått från förmodad NHL-stjärna till att gnugga stenhårt i fjärdelinan när tillfälle givits.
Bra lösning för båda parter isf, han behöver få hitta sin killer-instinct igen. Jag köper inte snacket om att han saknar talang - under första försäsongen hos oss var han skvatt livsfarlig fram till skadan. Verkar vara en grym kille som gått från förmodad NHL-stjärna till att gnugga stenhårt i fjärdelinan när tillfälle givits.
Blir inte klar över om Höken menar att det kan bli av redan innan fönstret stänger. I så fall tror jag att vi kan ha nytt på ingång. Tycker Guter borde vara på marknaden också men hans skada försvårar ju chanserna att ”bli av med” honom.
Utlåning av Grewe borde kunna funka. Allsvenskan fram till sommaren med option stt ta tillbaka vid skador.
Utlåning av Grewe borde kunna funka. Allsvenskan fram till sommaren med option stt ta tillbaka vid skador.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Som vi varit inne på har vi ju haft överflöd av forwards ganska länge och naturligt nog gissat att just Possler kan vara en som kan lämna om vi hittar någon som är intresserad.
Expert.
Fast det är väl ingen som sagt att Possler ska vara kvar. Bra om vi kan spara lite pengar när vi ändå har så bred forwardssida.SirDIFalot skrev:Som vi varit inne på har vi ju haft överflöd av forwards ganska länge och naturligt nog gissat att just Possler kan vara en som kan lämna om vi hittar någon som är intresserad.
Då vill folk ha kvar honom helt plötsligt?
Med tanke på silly och kommande säsong. Visst läcker det ovanligt lite denna säsong? Tycker det var massa spelare som var "klara" för andra vid den här tiden. Det gäller alla lag. Har Madhawk gått ner sig?
- SirDIFalot
Han har ju gått över till att droppa allt mer grejer i podden i alla fall för att dra lyssnare till den.mb81 skrev:Fast det är väl ingen som sagt att Possler ska vara kvar. Bra om vi kan spara lite pengar när vi ändå har så bred forwardssida.SirDIFalot skrev:Som vi varit inne på har vi ju haft överflöd av forwards ganska länge och naturligt nog gissat att just Possler kan vara en som kan lämna om vi hittar någon som är intresserad.
Med tanke på silly och kommande säsong. Visst läcker det ovanligt lite denna säsong? Tycker det var massa spelare som var "klara" för andra vid den här tiden. Det gäller alla lag. Har Madhawk gått ner sig?
Expert.
Jo hörde om Filip Ahl i morse. Men det är bara början av februari. Det är nog jag som tycker det känns längre fram i tiden.SirDIFalot skrev:Han har ju gått över till att droppa allt mer grejer i podden i alla fall för att dra lyssnare till den.mb81 skrev:Fast det är väl ingen som sagt att Possler ska vara kvar. Bra om vi kan spara lite pengar när vi ändå har så bred forwardssida.SirDIFalot skrev:Som vi varit inne på har vi ju haft överflöd av forwards ganska länge och naturligt nog gissat att just Possler kan vara en som kan lämna om vi hittar någon som är intresserad.
Känns dock som vår silly kommer vara rätt lugn. Ska nog inte in så mycket.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är väl som brukligt, vi brukar ju inte höra jättemycket vid den här tiden på året om det inte handlar om en spetsvärvning som ska in inför sluttampen (vilket inte händer jätteofta så vitt mitt minne kan hjälpa mig). Det egentliga ryktet som finns runt DIF Hockey just nu är ju Tobias Ekberg från Malmö; hur mycket som ligger i det kan jag inte uttala mig om.
Hoppas Possler kommer till sin rätta i Finland, om han nu landar där. Känns som grabben aldrig fick ut sitt kunnande riktigt hos oss, stundtals helt okej till bra insatser, men allt som oftast osynlig - i en tämlig negativ bemärkelse med tanke på vad han värvades som.
Läste också att Josefsson stannar hemma från landslagsspel pga sjukdom. Det känns ju faktiskt väldigt bra, om man ska vara helt ärlig.
Hoppas Possler kommer till sin rätta i Finland, om han nu landar där. Känns som grabben aldrig fick ut sitt kunnande riktigt hos oss, stundtals helt okej till bra insatser, men allt som oftast osynlig - i en tämlig negativ bemärkelse med tanke på vad han värvades som.
Läste också att Josefsson stannar hemma från landslagsspel pga sjukdom. Det känns ju faktiskt väldigt bra, om man ska vara helt ärlig.
25/4-2025
Verkligen skönt med Josef. Vi behöver vila våra bärande. Inte skicka iväg dem till någon C-lagsturnering.
Angående Possler så känns det logiskt. Även om jag håller honom högt över exempelvis Guter som rent krasst borde gå bakom Grewe i hierarkin. Vi har en bred anfallssida nu iom Widings ankomst och Lill Fimpens blixtsnabba aklimstisering.
Vi behöver lägga allt krut på en back.
Angående Possler så känns det logiskt. Även om jag håller honom högt över exempelvis Guter som rent krasst borde gå bakom Grewe i hierarkin. Vi har en bred anfallssida nu iom Widings ankomst och Lill Fimpens blixtsnabba aklimstisering.
Vi behöver lägga allt krut på en back.
Det beror väl helt på Alsings status framöver? Är det 5v eller 10? Oavsett lär Alsing vara borta i NHL nästa säsong och därmed känns det rimligare att en eventuell ersättare är just något långsiktigt.Manijock skrev: Vi behöver lägga allt krut på en back.
Jag är inte säker på att vi behöver värva något alls i nuläget. Hedman kommer ju tillbaka och vi har trots allt vunnit våra matcher. Bara för att Guter är skadad och det inte lossnat för Holtz och Bergfors är det ingen fara på taket riktigt.
Visst vore det trevligt med en målmaskin men inte om det innebär en ekonomisk belastning. Vi har redan tvingats plocka in Rämö och Widing.
Jag tycker Jocke kan ta det lugnt och låta laget få arbetsro, om det inte dyker upp något riktigt hett och mer långsiktigt förstås.
Gällande Josefson tycker jag det är tråkigt att han inte får dra på sig landslagsdressen. Särskilt som turneringen spelas i Globen. Det är dessutom oroväckande att han anmäls "sjuk" när det är 3 dagar innan turneringen ens börjat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
7 backar är i tunnaste laget och vi får absolut inte hamna i den situationen att vi måste lyfta upp mer 40 kilos till laget
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hörde något konstigt. Frän en annars trovärdig källa att Greve är på väg till Södertälje. !?!?!?EspenK skrev:Blir inte klar över om Höken menar att det kan bli av redan innan fönstret stänger. I så fall tror jag att vi kan ha nytt på ingång. Tycker Guter borde vara på marknaden också men hans skada försvårar ju chanserna att ”bli av med” honom.
Är väl inte jättekonstigt. Uppenbarligen ligger han efter en hel rad reserver i hierarkin. Killen är en råtalang som måste få spela mycket för att blomma. Låt han åka till Ssk några månader så ses vi igen till hösten. Borde gjorts för längesen.Support 81 skrev:Hörde något konstigt. Frän en annars trovärdig källa att Greve är på väg till Södertälje. !?!?!?EspenK skrev:Blir inte klar över om Höken menar att det kan bli av redan innan fönstret stänger. I så fall tror jag att vi kan ha nytt på ingång. Tycker Guter borde vara på marknaden också men hans skada försvårar ju chanserna att ”bli av med” honom.
Om jag minns rätt har Södertälje redan utnyttjat alla sina lån från SHL som de kan göra denna säsongen. Det är om vi skulle släppa honom för resten av säsongen på ett vanligt kontrakt och sen signa upp han på nästa säsong. Blir som ett lån men vi kan inte kalla tillbaka honom då. Brynäs gjorde så förra året om jag inte minns fel. Lite för att komma runt lånereglerna i allsvenskan.
Är väl inte jättekonstigt. Uppenbarligen ligger han efter en hel rad reserver i hierarkin. Killen är en råtalang som måste få spela mycket för att blomma. Låt han åka till Ssk några månader så ses vi igen till hösten. Borde gjorts för längesen.Support 81 skrev:Hörde något konstigt. Frän en annars trovärdig källa att Greve är på väg till Södertälje. !?!?!?EspenK skrev:Blir inte klar över om Höken menar att det kan bli av redan innan fönstret stänger. I så fall tror jag att vi kan ha nytt på ingång. Tycker Guter borde vara på marknaden också men hans skada försvårar ju chanserna att ”bli av med” honom.
Det skulle ju förutsätta att SSK ger honom speltid och ordentligt av den varan.EspenK skrev: Är väl inte jättekonstigt. Uppenbarligen ligger han efter en hel rad reserver i hierarkin. Killen är en råtalang som måste få spela mycket för att blomma. Låt han åka till Ssk några månader så ses vi igen till hösten. Borde gjorts för längesen.
T-Rex är en framtida gigant även om han inte skulle gå till NHL. Jag blir jäkligt irriterad och orolig när vi inte kan vårda våra talanger själva och se till att de får utvecklas. Risken med att släppa iväg killar som Walli, Greve mfl är att de blommar ut, etablerar sig någonstans och sedan inte kommer tillbaka (lex Möller).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.