Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ugh. Får riktigt dåliga vibbar. Nyman och transatlantiska backar med attityd....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Påminn mig med dåligt minne, historik på det?Praetori skrev:Ugh. Får riktigt dåliga vibbar. Nyman och transatlantiska backar med attityd....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tänkte du på Sam Lofquist?
Ringer Sam Lofquist några klockor? Om Garrison krånglat och gått från Tampa till Vegas till Oilers på 3 säsonger och sedan blivit satt på unconditional waivers kan det ju vara en strulputte.Lee Harvey Oswald skrev:Påminn mig med dåligt minne, historik på det?Praetori skrev:Ugh. Får riktigt dåliga vibbar. Nyman och transatlantiska backar med attityd....
Vet inte vem Jocke känner som kan ha spelat med Garrison (Öhlund, Karlsson?) men det känns inte som att värvningen kan vara dragen ur röven. Men jag hoppas bli positivt överraskad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu vill vi ha en ny ass tränare istället för Musse!
Ja Rangnarsson !gaspo skrev:Nu vill vi ha en ny ass tränare istället för Musse!
Wow. Mycket oväntad värvning. Bra jobbat där Jocke, hoppas han kommer bra in i laget och klarar av större rink.
Avgå Jocke.
"Efter att han inte dykt upp hos farmarlaget Rockford placerades han på ”unconditional waivers” och kontraktet med Chicago bröts."
Låter som en trogen spelare.
Det var väl för att bryta kontraktet för att han ville spela i Europa istället för att harva runt i AHL antar jag.Janzoo skrev:"Efter att han inte dykt upp hos farmarlaget Rockford placerades han på ”unconditional waivers” och kontraktet med Chicago bröts."
Jävligt spännande! Man undrar lite över hans fysiska status när han har gått från poängstark NHL-back till att bollas runt mellan klubbar och ligor. Helt klart värd gambeln i år, slår det rätt ut kanske vi kan hamna på rätt spår igen.
Jävligt spännande! Man undrar lite över hans fysiska status när han har gått från poängstark NHL-back till att bollas runt mellan klubbar och ligor. Helt klart värd gambeln i år, slår det rätt ut kanske vi kan hamna på rätt spår igen.
- Lee Harvey Oswald
Jo då, jag tänkte inte på honom bara under epitetet Transatlantiska backar med attityd.Praetori skrev:Ringer Sam Lofquist några klockor?Lee Harvey Oswald skrev:Påminn mig med dåligt minne, historik på det?Praetori skrev:Ugh. Får riktigt dåliga vibbar. Nyman och transatlantiska backar med attityd....
Sam var ju snäll som en körgosse

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra då har vi fått in en back av Rahimikaliber som kan renhålla framför mål(dvs mörda vid behov) och sedan få ut pucken till offensiv back alternativt forward utan att få panik som tex Bernhardt ofta hade när han fick tag i pucken
Ceterum censeo Solna esse delendam
- Lee Harvey Oswald
Ja, den mannen hade jag gärna sett i DIF, snacka om Pondus!Donkels-2.0 skrev:Bra då har vi fått in en back av Rahimikaliber som kan renhålla framför mål(dvs mörda vid behov) och sedan få ut pucken till offensiv back alternativt forward utan att få panik som tex Bernhardt ofta hade när han fick tag i pucken
Jag menar inte att vara otrevlig, men han har gjort 20 poäng (27 inkl. slutspel) de senaste fyra säsongerna (AHL borträknat). Det är mindre än vad Douglas Murray gjorde under sina sista fyra säsonger i NHL.Puckey skrev:Jävligt spännande! Man undrar lite över hans fysiska status när han har gått från poängstark NHL-back till att bollas runt mellan klubbar och ligor. Helt klart värd gambeln i år, slår det rätt ut kanske vi kan hamna på rätt spår igen.
160 poäng på 550 NHL-matcher, med majoriteten av poängen under hans prime, tyder knappast på ett vasst skott eller passningssinne (i alla fall inte om han, som Jocke säger, nyttjats i PP). Förhoppningsvis tar han med sig ett bra defensivt spel - för något annat kan jag inte se att han skulle kunna erbjuda.