Hata aik
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Hata aik
Var det Ladies Night även på isen igår på Hovet...?
-
Verkar inte bättre-daniel- skrev:Var det Ladies Night även på isen igår på Hovet...?

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Såg nyss ett nyhetsinslag om matchen. Folk började gå hem med 17 minuter KVAR av sista...
-
Hahahahaha...Isabo skrev:Såg nyss ett nyhetsinslag om matchen. Folk började gå hem med 17 minuter KVAR av sista...
Vilken otroligt lyckad kväll för oss

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- -daniel-
Jag hade också gått hem om motståndarna går från en tvåmålsledning till 5 måls dito inom loppet av fem minuter i en tredje period... Ser inte riktigt det roliga just där.
Verkar förresten vara match idag igen i Elitserien, Leksand vs Solna. Blir mysigt framför TV'n ikväll (åtminstone om vi själva gör en bra match, annars blir det....inte lika roligt).
Verkar förresten vara match idag igen i Elitserien, Leksand vs Solna. Blir mysigt framför TV'n ikväll (åtminstone om vi själva gör en bra match, annars blir det....inte lika roligt).
Jag gick i förtid från en fotbollsmatch en gång, DIF-Sylvia i Superettan 2000. Då stod det 0-4. DIF reducerade efter att jag hade gått. Laget hade säkrat uppflyttning till Allsvenskan redan. Jag ångrade det och sen den dagen har jag inte gått hem förrän matchen varit slut, förutom när det kastas in päron eller så. Hur uselt det än har varit, varken i hockey eller fotboll. Men jag vet inte, det är bara en princip jag har valt att följa, självklart är vi alla olika.-daniel- skrev:Jag hade också gått hem om motståndarna går från en tvåmålsledning till 5 måls dito inom loppet av fem minuter i en tredje period... Ser inte riktigt det roliga just där.
Senast mot BP (0-3 torsk på "vår egen" arena) valde jag dock att stå med ryggen emot sista fem i ren protest. Kändes dock lite löjligt i efterhand. Men jag stod kvar.
- Lee Harvey Oswald
Har lämnat in i förtid 2 gånger (säkert nån gång till .....som nu fallit i glömskans hav).
Vårderyt 2006, aik-DIF 3-1 (Stefan-Batan-är-från-Mora-matchen)
Men vad värre är, här gick jag hem med 58 min spelade:
http://www2.difhockey.se/match.php?id=294
Ångrar det än idag
Ångrar det än idag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det är lite som Sverige-Finland 6-5 i VM, där de flesta jag känner stängde av efter halva matchen vid 1-5. Jag själv som satt kvar och tänkte genomlida skiten tills det var slut fick ju en liten föreställning som hette duga, och ett lite övertag på de andra som missat upphämtningen (-Såg du matchen igår? Vilken fin seger! -Vadå, håller du på Finland? -Nä Sverige vann ju!)Lee Harvey Oswald skrev:Har lämnat in i förtid 2 gånger (säkert nån gång till .....som nu fallit i glömskans hav).
Ångrar det än idag
Eller lite närmare tillbaka i tiden, DIF-MIF 6-5 förra säsongen, där folk gick hem efter 2-5 eller om det stod 1-5 till och med. Jag kan inte säga att jag klandrar de som gick.
- -daniel-
Skall jag vara ärlig har jag nog aldrig gått hem tidigare, eller jo. Någon av hemska kvartsfinalerna mot Frölunda i Globen... minns inte riktigt. Känns diffust, grumligt, hemskt.
Var dock väldigt, väldigt nära att gå hem i första matchen i KS den där härliga våren när vi åkte ur ES när en viss Daniel Tjärnqvist vägrade jobba hem när Rögle vände och stänkte dit den. Tror aldrig jag sett ett sådant nonchalant beteende av någon spelare i Djurgårdens historia. Har fortfarande inte förlåtit kraken för det, och tror aldrig jag någonsin tappat greppet så kapitalt. Fick nog en släng av damp på läktaren.
Var dock väldigt, väldigt nära att gå hem i första matchen i KS den där härliga våren när vi åkte ur ES när en viss Daniel Tjärnqvist vägrade jobba hem när Rögle vände och stänkte dit den. Tror aldrig jag sett ett sådant nonchalant beteende av någon spelare i Djurgårdens historia. Har fortfarande inte förlåtit kraken för det, och tror aldrig jag någonsin tappat greppet så kapitalt. Fick nog en släng av damp på läktaren.
Vårderbyt 2006 minns jag, riktigt hemskt. Det var på väg hem från den matchen som Gösta "Knivsta" Sandberg kastade in handduken. Så bra var den insatsen. Jag funderade faktiskt på att gå tidigare då.
Jag var på den som slutade 1-8. Gick inte hem men satt väl där som en jäkla zombie och var helt förstörd. Om du menar 2004. 1-8 blev ju även en "favorit i repris" nere i Götet.-daniel- skrev:Skall jag vara ärlig har jag nog aldrig gått hem tidigare, eller jo. Någon av hemska kvartsfinalerna mot Frölunda i Globen... minns inte riktigt. Känns diffust, grumligt, hemskt.
- Lee Harvey Oswald
Precis,Isabo skrev:Det är lite som Sverige-Finland 6-5 i VM, där de flesta jag känner stängde av efter halva matchen vid 1-5. Jag själv som satt kvar och tänkte genomlida skiten tills det var slut fick ju en liten föreställning som hette duga, och ett lite övertag på de andra som missat upphämtningen (-Såg du matchen igår? Vilken fin seger! -Vadå, håller du på Finland? -Nä Sverige vann ju!)Lee Harvey Oswald skrev:Har lämnat in i förtid 2 gånger (säkert nån gång till .....som nu fallit i glömskans hav).
Ångrar det än idag
Eller lite närmare tillbaka i tiden, DIF-MIF 6-5 förra säsongen, där folk gick hem efter 2-5 eller om det stod 1-5 till och med. Jag kan inte säga att jag klandrar de som gick.
Lite som Tyskland-Sverige VM-kval, 4-0 i början av 2:a halvlek.
Det som får en att sitta kvar såna gånger är väl en sorts morbid vilja att var med ändå, det kan ju bli historiskt det man bevittnar, i negativ bemärkelse alltså.
Beska minnen kan också vara värda att bära med sig, det härdar en på nåt vis

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Jaa det var tider det.Isabo skrev:Jag var på den som slutade 1-8. Gick inte hem men satt väl där som en jäkla zombie och var helt förstörd. Om du menar 2004. 1-8 blev ju även en "favorit i repris" nere i Götet.-daniel- skrev:Skall jag vara ärlig har jag nog aldrig gått hem tidigare, eller jo. Någon av hemska kvartsfinalerna mot Frölunda i Globen... minns inte riktigt. Känns diffust, grumligt, hemskt.
Då spelade vi SM-slutspel! sug på den ett tag....Mmmmh...
Ja, funderade på det medan jag skrev det. Slutspel! "Buhuu, det går så dåligt för oss i slutspelet!" "Vi fick bara silver mot HV! Orättvist!". Hade man ens anat hur jävla illa det skulle bli framöver hade man väl firat det silvret ganska rejält.Lee Harvey Oswald skrev:Jaa det var tider det.Isabo skrev:Jag var på den som slutade 1-8. Gick inte hem men satt väl där som en jäkla zombie och var helt förstörd. Om du menar 2004. 1-8 blev ju även en "favorit i repris" nere i Götet.-daniel- skrev:Skall jag vara ärlig har jag nog aldrig gått hem tidigare, eller jo. Någon av hemska kvartsfinalerna mot Frölunda i Globen... minns inte riktigt. Känns diffust, grumligt, hemskt.
Den där Tysklandmatchen är ju också en sån där grej, lät TVn vara på för att plåga mig själv lite till.
Fan trodde vi kunde gå hela vägen den våren. Vad jag minns var vi i storform och nosade på seriesegern med 4-5 omgågar kvar och kommer såklart i en formsvacka då som tyvärr höll i sig över den kanske sämsta kvartsfinalserien nåt lag nånsin gjort!Lee Harvey Oswald skrev:Jaa det var tider det.Isabo skrev:Jag var på den som slutade 1-8. Gick inte hem men satt väl där som en jäkla zombie och var helt förstörd. Om du menar 2004. 1-8 blev ju även en "favorit i repris" nere i Götet.-daniel- skrev:Skall jag vara ärlig har jag nog aldrig gått hem tidigare, eller jo. Någon av hemska kvartsfinalerna mot Frölunda i Globen... minns inte riktigt. Känns diffust, grumligt, hemskt.
och efter lite googlande såg jag även att Jocke E kom trea i poängligan denna säsong.