Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

På hur många år var hans kontrakt med Phoenix då?? Spelar han som han gjorde under sina första matcher i öknen så borde han vara första-målis.
Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Remy Lebeau skrev:
jensa öhling skrev:Att få hem Tellan vore ju å andra sidan suveränt.
Han spelade stundtals riktigt bra i Phoenix. Han skrev dessutom på ett nytt kontrakt med Phoenix.

Så honom lär vi inte se på många år.
Han hade NHL:s näst sämsta räddningsprocent, så de stunderna var nog ganska få. Men självklart skulle han vara en enorm förstärkning i DIF.
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Näst sämsta räddningsprocent kanske. Men spelade han också i NHL:s näst sämsta lag. Statistiken säger inte allt. Han höll faktsikt nollan mot Anaheim, som visserligen inte är jättestarka offensivt men ändå är ett av ligans bästa lag.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Känns som att den här tråden börjar spåra ut lite nu, gå tillbaka till topic!
Djurgår'n tills jag dör!
1973

Inlägg av 1973 »

Calle Steen vill ha ny klubb, och visst skulle han kunna vara en ersättare för falken som snart lägger skridskorna på hyllan.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

1973 skrev:Calle Steen vill ha ny klubb, och visst skulle han kunna vara en ersättare för falken som snart lägger skridskorna på hyllan.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html
Enligt Elite Prospects så är Calle Steen redan klar för Malmö.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=359
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Skulle vart rätt intressant om William Wallén skulle få testa på spel i Djugårn kommande säsong.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Nja, eftersom han är 91a känns det otroligt tveksamt om han kommer få göra det. Finns flera spelare före han i hierakin, t.ex. Deilert, Sjörén, Gustafsson etc.
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:Nja, eftersom han är 91a känns det otroligt tveksamt om han kommer få göra det. Finns flera spelare före han i hierakin, t.ex. Deilert, Sjörén, Gustafsson etc.
Det har du rätt i, men det skulle varit intressant. Han blir ju iofs 16 detta året.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bjurling_39 skrev:
isolerad skrev:
Bjurling_39 skrev:
Nickmeister skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 39,00.html

Liv hem till Hv, dom har ett vasst målvaktspar nu.

Själv blir jag bara förbannad när hv redan har en framtids målvakt Erik Ersberg..
Tycker det bara är onödigt av hv att ta hem liv..
Liv är bara drygt ett år äldre och dessutom bättre. Det vore dumt att inte ta hem Liv.
Det är som om vi skulle ta hem Tellqvist före Larsson och Ridderwall. Fan ge dom yngre målakterna en chans..!
Men läs vad jag skriver människa! Ersberg är 25 och Liv är 26. Ett år är ingenting. Liv är bättre och har minst lika mycket utvecklingspotential som Ersberg.

Det är inte direkt så att Ersberg är 21 bast som t ex Larsson.
i
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

isolerad skrev:
Bjurling_39 skrev:
isolerad skrev:
Bjurling_39 skrev:
Nickmeister skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 39,00.html

Liv hem till Hv, dom har ett vasst målvaktspar nu.

Själv blir jag bara förbannad när hv redan har en framtids målvakt Erik Ersberg..
Liv är bara drygt ett år äldre och dessutom bättre. Det vore dumt att inte ta hem Liv.
Det är som om vi skulle ta hem Tellqvist före Larsson och Ridderwall. Fan ge dom yngre målakterna en chans..!
Men läs vad jag skriver människa! Ersberg är 25 och Liv är 26. Ett år är ingenting. Liv är bättre och har minst lika mycket utvecklingspotential som Ersberg.

Om man ska vara exakt så skiljer det 2 år mellan Liv och Ersberg. Och det skiljer 3 år mellan Lassila och Larsson.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Bjurling_39 skrev:
isolerad skrev:
Bjurling_39 skrev:
isolerad skrev:
Bjurling_39 skrev:

Om man ska vara exakt så skiljer det 2 år mellan Liv och Ersberg. Och det skiljer 3 år mellan Lassila och Larsson.
Ska man vara exakt så skiljer det drygt 14 månader dvs drygt ett år som jag skrev tidigare.

Och vad 17 har Lassila med saken att göra? Kan du inte bara medge att Ersberg inte är så ung som du trodde att han var? Eller att Liv inte är så gammal som du trodde.
i
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Liv har nått toppen av sin Kariär för länge sen. Ersbergs Kariär har precis börjat, ha kan bli hur bra som helst. Liv:s tid är förbi sedan länge, hoppas bara att Hv inser det. Ersberg kommer att vara förstemålvakt.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Tror att Liv kommer vara förstemålvakt, eller så gör de som DIF förra året, skapar total oreda om vem som ska stå.

Liv kommer trivas mycket bättre i Jönköping tror jag.

Förövrigt, vad har detta med DIF att göra?
Saknar Kung Wikegård!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Boråsaren skrev:Tror att Liv kommer vara förstemålvakt, eller så gör de som DIF förra året, skapar total oreda om vem som ska stå.

Liv kommer trivas mycket bättre i Jönköping tror jag.

Förövrigt, vad har detta med DIF att göra?
Det händer inte så mycket just nu. Så därför kan det hända att denna tråden kommer in på lite andra saker.
Skriv svar