Så är det väl.... tycker dock de mer rutinerade borde kunna överrösta "derbypubliken" så fall och köra något annat än "den som inte hoppar" eller "sittplats ställ er upp".SirDIFalot skrev:Alltid så när det är "derbypublik" där som inte är vana att gå på matcher och inte vet hur saker och ting funkar. Drar igång ramsor som de runkat till på Youtube. Bara spontanköra igång "Ole ole ola" och sjunga "Den som inte hoppar" 6-7 gånger per period. Samt "Sittplats ställ er upp" lite spontant här och där.-daniel- skrev:Alltid lika komiskt med "SITTPLATS STÄLL ER UPP!" och sen så står alla i klacken som fågelholkar och väntar i 10 sekunder tills alla har satt sig igen. Stor komik.
Rätt dåligt drag i övrigt i dag tycker jag, några toppar men kändes faktiskt "sådär" rent allmänt. Kändes som alla var jävligt nervösa.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Tack haha.Mäklaren skrev:''Årets Julklapp:Challen skrev:Någon som såg vad det stod på Banderollerna? Kunde inte läsa en enda.
Matte Albas Näsa!''
Väldigt tamt idag, mest tryck på allmänna idrottsklubben horungar tycker jag.
Hörde väl 1 ramsa som var kärlek till DIF egentligen.

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- SirDIFalot
Grejjen är ju att random folk hakar ju på när någon drar igång "sittplats ställ er upp" och till slut tvingas väl resten köra på. Och då är det nästan bättre att göra som idag när folk kör "sittplats ställ er upp" och sedan inte drar igång någonting, att också bara hålla käften då och inte "rädda situationen" genom att dra igång en ramsa, bättre att derbypubliken fattar hinten...-daniel- skrev:Så är det väl.... tycker dock de mer rutinerade borde kunna överrösta "derbypubliken" så fall och köra något annat än "den som inte hoppar" eller "sittplats ställ er upp".SirDIFalot skrev:Alltid så när det är "derbypublik" där som inte är vana att gå på matcher och inte vet hur saker och ting funkar. Drar igång ramsor som de runkat till på Youtube. Bara spontanköra igång "Ole ole ola" och sjunga "Den som inte hoppar" 6-7 gånger per period. Samt "Sittplats ställ er upp" lite spontant här och där.-daniel- skrev:Alltid lika komiskt med "SITTPLATS STÄLL ER UPP!" och sen så står alla i klacken som fågelholkar och väntar i 10 sekunder tills alla har satt sig igen. Stor komik.
Rätt dåligt drag i övrigt i dag tycker jag, några toppar men kändes faktiskt "sådär" rent allmänt. Kändes som alla var jävligt nervösa.
Rörigt inlägg. Sorry.
Expert.
- -daniel-
Problemet bara är att det låter fullständigt retarderat att "halvsjunga" om att sittplatsen skall ställa sig upp och sen står klacken som fågelholkar. Med all rätt så sjunger Solnaklacken att vi har Sveriges sämsta sittplats för i kväll stämde det verkligen. Men vad fan skall sittplatspubliken ställa sig upp om de ändå inte blir "involverade" i någon sång efter att de ställt sig upp?SirDIFalot skrev:Grejjen är ju att random folk hakar ju på när någon drar igång "sittplats ställ er upp" och till slut tvingas väl resten köra på. Och då är det nästan bättre att göra som idag när folk kör "sittplats ställ er upp" och sedan inte drar igång någonting, att också bara hålla käften då och inte "rädda situationen" genom att dra igång en ramsa, bättre att derbypubliken fattar hinten...-daniel- skrev:Så är det väl.... tycker dock de mer rutinerade borde kunna överrösta "derbypubliken" så fall och köra något annat än "den som inte hoppar" eller "sittplats ställ er upp".SirDIFalot skrev:Alltid så när det är "derbypublik" där som inte är vana att gå på matcher och inte vet hur saker och ting funkar. Drar igång ramsor som de runkat till på Youtube. Bara spontanköra igång "Ole ole ola" och sjunga "Den som inte hoppar" 6-7 gånger per period. Samt "Sittplats ställ er upp" lite spontant här och där.-daniel- skrev:Alltid lika komiskt med "SITTPLATS STÄLL ER UPP!" och sen så står alla i klacken som fågelholkar och väntar i 10 sekunder tills alla har satt sig igen. Stor komik.
Rörigt inlägg. Sorry.
Blir bara totalt generalfel på allting i mitt tycke.
Ja, ropar man upp sittplats så ska man ha en tanke om vad man ska göra sen. Typ en växelsång eller "alltid oavsett". Blir så jävla lök annars. För övrigt, ballongtifo? Dagens WTF?-daniel- skrev:Problemet bara är att det låter fullständigt retarderat att "halvsjunga" om att sittplatsen skall ställa sig upp och sen står klacken som fågelholkar. Med all rätt så sjunger Solnaklacken att vi har Sveriges sämsta sittplats för i kväll stämde det verkligen. Men vad fan skall sittplatspubliken ställa sig upp om de ändå inte blir "involverade" i någon sång efter att de ställt sig upp?SirDIFalot skrev:Grejjen är ju att random folk hakar ju på när någon drar igång "sittplats ställ er upp" och till slut tvingas väl resten köra på. Och då är det nästan bättre att göra som idag när folk kör "sittplats ställ er upp" och sedan inte drar igång någonting, att också bara hålla käften då och inte "rädda situationen" genom att dra igång en ramsa, bättre att derbypubliken fattar hinten...-daniel- skrev:Så är det väl.... tycker dock de mer rutinerade borde kunna överrösta "derbypubliken" så fall och köra något annat än "den som inte hoppar" eller "sittplats ställ er upp".SirDIFalot skrev:Alltid så när det är "derbypublik" där som inte är vana att gå på matcher och inte vet hur saker och ting funkar. Drar igång ramsor som de runkat till på Youtube. Bara spontanköra igång "Ole ole ola" och sjunga "Den som inte hoppar" 6-7 gånger per period. Samt "Sittplats ställ er upp" lite spontant här och där.-daniel- skrev:Alltid lika komiskt med "SITTPLATS STÄLL ER UPP!" och sen så står alla i klacken som fågelholkar och väntar i 10 sekunder tills alla har satt sig igen. Stor komik.
Rörigt inlägg. Sorry.
Blir bara totalt generalfel på allting i mitt tycke.
Ja det var ingen vidare kreativitet på dagens TIFO. Förväntade mig något mer faktiskt.... Hoppas det blir bättre till JK-dagen.
- Daniel942
Hjälp till då?Mash skrev:Ja det var ingen vidare kreativitet på dagens TIFO. Förväntade mig något mer faktiskt.... Hoppas det blir bättre till JK-dagen.
DIF!
Varför gnälls det på långsamma sånger? Vi kanske ska införskaffa "hv-klappor"?
Och hur kan man klaga på att det sjungs hata aik-ramsor, det är förfan derby!
Skulle gärna vilja men måste ha tid över också. Må sitta och gnälla obefogat men i min syn är det större prioritet på en kommande fotbollssäsong än på en pågående hockeysäsong, vilket är oerhört fel..Daniel942 skrev:Hjälp till då?Mash skrev:Ja det var ingen vidare kreativitet på dagens TIFO. Förväntade mig något mer faktiskt.... Hoppas det blir bättre till JK-dagen.
Klacktråden - Järnkaminerna
Ja, snälla! Kan vi inte ta efter deras "unika" koncept med ett tifo i varje paus också?!Biaas skrev:Varför gnälls det på långsamma sånger? Vi kanske ska införskaffa "hv-klappor"?
Eh ja, varför inte? Bara det finns tid och resurser så...JohanPez skrev:Ja, snälla! Kan vi inte ta efter deras "unika" koncept med ett tifo i varje paus också?!Biaas skrev:Varför gnälls det på långsamma sånger? Vi kanske ska införskaffa "hv-klappor"?
"Sittplats ställ er upp" och "Den som inte hoppar han är gnagarsvin" är vad jag kommer att drömma mardrömmar om inatt.
Sittplats ställ er upp borde seriöst bannlysas från Hovet/Globen. Jävla pissramsa det är (i 99,9999% av fallen).
Och seriöst, vad är det för jävla mongon som står och skriker "SJUNG DÅ FÖR I HELVETTE" när det återstår två minuter av förlängningen?
Om man bryr sig om Djurgården Hockey enormt mycket så lyckas man inte få ett ord ur sin hals i sådana lägen. Mina benmuskler skrek om att få sluta arbete och bara låta benen falla ihop, och min hjärna bad mig om att gå hem för att låta hjärnan slippa lidandet, och så får man höra "MEN SJUNG DÅ" från raden bakifrån av någon kille som förmodligen såg sin första match live den här säsongen. Humor är bara förnamnet.
Sittplats ställ er upp borde seriöst bannlysas från Hovet/Globen. Jävla pissramsa det är (i 99,9999% av fallen).
Och seriöst, vad är det för jävla mongon som står och skriker "SJUNG DÅ FÖR I HELVETTE" när det återstår två minuter av förlängningen?

Om man bryr sig om Djurgården Hockey enormt mycket så lyckas man inte få ett ord ur sin hals i sådana lägen. Mina benmuskler skrek om att få sluta arbete och bara låta benen falla ihop, och min hjärna bad mig om att gå hem för att låta hjärnan slippa lidandet, och så får man höra "MEN SJUNG DÅ" från raden bakifrån av någon kille som förmodligen såg sin första match live den här säsongen. Humor är bara förnamnet.
- DIF_Soldier
Ah, klassikern. Nåt måste göras.... men jag tänker fan inte göra det.Mash skrev:Skulle gärna vilja men måste ha tid över också. Må sitta och gnälla obefogat men i min syn är det större prioritet på en kommande fotbollssäsong än på en pågående hockeysäsong, vilket är oerhört fel..Daniel942 skrev:Hjälp till då?Mash skrev:Ja det var ingen vidare kreativitet på dagens TIFO. Förväntade mig något mer faktiskt.... Hoppas det blir bättre till JK-dagen.
Säg den glädje som varar
Det är fan synd att vi inte har någon humortråd, så jag får ta det här istället, men aikforum bjuder på humor på hög nivå, haha.

aikarna tar hyckleriet till nästa nivå
Skönt dock att det finns vissa aikare som har en hjärna i alla fall. Cred till dessa.
Trolololololo

aikarna tar hyckleriet till nästa nivå

Skönt dock att det finns vissa aikare som har en hjärna i alla fall. Cred till dessa.
Trolololololo
Senast redigerad av Salas den 2011-12-23 00:59:52, redigerad totalt 5 gång.
Varför det gnälls på långsamma ramsor?Biaas skrev:Varför gnälls det på långsamma sånger? Vi kanske ska införskaffa "hv-klappor"?
Jo för att det låter ungefär lika bra som en begravningspsalm en söndagsmorgon. Det är endast ett jävla mumlande. kör någon långsam ramsa absolut men det verkar som att det har blivit nån intern tävling i klacken om vem som kan sätta igång den långsammaste ramsan och gud förbjude om klacken sjöng unisont i samma ramsa. Just nu hör man mestadels inte alls vad som sjungs. Jag tror faktiskt även att laget blir mer peppade av ramsor där det e lite drag och tryck i.
klacken har varit bra i en match i år och det var mot MoDo. Och då gick man lite "back to basics" körde enklare ramsor som fler personer kan.
Och att införa några hvklappor eller trummor som övriga bondelag det skall absolut inte in...
Vi behöver inte ens ha några "klappramsor" egentligen. Förutom och det är ett jävligt stort förutom, det är när klacken får sittplats att ställa sig upp... Att sätta igång en seg/"svår"/"okänd" ramsa då är ju bara hål i huvudet. för jag kan nog fan garantera att 90% av sittplatspubliken inte kan eller är intresserade av att lära sig dessa... Men ska man få med sig den publiken måste man sänka sig till deras nivå för att sen kunna ta dom vidare så småningom. Inte gå in med inställningen "kan dom inte så är dom bara medgångare och dessa skiter vi i" det är ju bara att se till sig själv. Vilka ramsor lärde man sig själv först. Inte var det hunden Leif och liknande i alla fall.
Vi har Sveriges bästa klack och sittplats på pappret men det vill sig inte, ungefär som för laget

back to basics tills vi får ordentligt tryck i dessa. När grunderna sitter då kan man börja med mer avancerade prylar