Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nyemissionen var ju inte till för att köpa spelare för utan för att stärka organisationen och att uppfylla de tuffare ekonomiska kraven som SHL inför.
Avskaffa tre mot tre.
Nja det var väl tänkt att vara en kombination.Mattias_87 skrev:Nyemissionen var ju inte till för att köpa spelare för utan för att stärka organisationen och att uppfylla de tuffare ekonomiska kraven som SHL inför.
Född till sportchef.
Molin i Modo kan vi värva
Inte en sportmössa. Killen är lika mycket BIFare som Otto var DIFare.#10 skrev:Molin i Modo kan vi värva
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Inser nu att vi står väldigt långt ifrån varandra i hur tolka ishockey.Praetori skrev:Japp. På planen in-action alltså, inte analysmässigt efter pausvila och videogranskning.South_Exil skrev:Bedömde du precis speluppfattningen på Possler som likvärdig med Joakim Erikssons dito?Praetori skrev:Jo Possler har hockey-IQ i stil med Jocke #10 och det syns. Kommer bli ännu bättre i framtiden.#10 skrev: Har en mycket yngre kollega som spelat mot possler flera gånger, han var tydligen helt outstanding och speluppfattning som få, nu är det många år sen men tror att den killen bara kommer bli bättre och bättre, skadan satte nog lite stopp men nu är han på g, ser gärna en förlängning till rätt pengar.
Posslers beslutsförmåga i ett byte visar på hockeysense i stil med #10.
Sen att han färdighetsmässigt och skill-mässigt inte kan utnyttja det är en annan femma.
Grabben tolkar hockey live på plan bättre än de flesta invigda gör från läktaren.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Possler har många uppsidor enligt mig, speed, målsinne, avighet, kan säkert lyckas med en och annan macka.
Men särskilt högt hockey-IQ tycker jag inte att han har. Då tänker jag främst på alla de korkade tvåor han plockat i anfallszonen, grundade på att han inte lyckats läsa av, kommit in fel och snett i situationer och åkt på tvåor.
Att han är typ överallt och ingenstans på planen i sin iver att prestera.
Att han aldrig används i defensiva situationer
Etc. etc.
Men man behöver ju inte tycka lika. :d
Alla 2or? Hela 4st på hela säsongen (det är Ante, Bergfors och Hank som har suttit mindre i skamvrån). Sen är det är Ante, Hulta, McD och Ahlén (med begränsad speltid) som varit inne på färre mål bakåt, sen är det Possler, Urbom och Burken. Om Possler lossnar eller får upp skill-nivån på kroppen så att den hänger med hjärnan så kommer han bli grym.South_Exil skrev: Inser nu att vi står väldigt långt ifrån varandra i hur tolka ishockey.
Possler har många uppsidor enligt mig, speed, målsinne, avighet, kan säkert lyckas med en och annan macka.
Men särskilt högt hockey-IQ tycker jag inte att han har. Då tänker jag främst på alla de korkade tvåor han plockat i anfallszonen, grundade på att han inte lyckats läsa av, kommit in fel och snett i situationer och åkt på tvåor.
Att han är typ överallt och ingenstans på planen i sin iver att prestera.
Att han aldrig används i defensiva situationer
Etc. etc.
Men man behöver ju inte tycka lika. :d
Men som sagt, man ser på hockey på olika sätt. Kvalitéer som passar i vissa typer av spelsystem och efter tillräckligt med istid funkar inte alls i andra sammanhang. Kolla på KHK och Ledin tex. Han gjorde i princip allting rätt i offensiv zon och var i ansiktet på Adam varenda gång de kom in men lagkamraterna fick aldrig fram pucken (vilket vi skall vara glada för, fel spelartyp i fel lag).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kan vi hoppas på att Borque förlänger med 1 år till?
- Lee Harvey Oswald
Känns otroligt tveksamt, från båda håll.DIFtomppa skrev:Kan vi hoppas på att Borque förlänger med 1 år till?
Vill DIF, vill Rune Burk själv?
Han har visat att han absolut platsar i SHL....... när han själv har lust.
Jag vill helst slippa såna "glida-med-spelare" i DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Med Brodin tillbaka och de flesta andra forwards som presterar ser jag ingen anledning. Då tar jag hellre upp någon junior eller Stockholmsprodukt som man kan få ha kvar ett tag.DIFtomppa skrev:Kan vi hoppas på att Borque förlänger med 1 år till?
Libor Hudacek (C) nyss släppt av Öreko. Finns det någon chans/risk att han hamnar här för att bredda C-sidan?
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nej helt fel profil på spelare så jag tror att chansen till detta är 0 %OTTO skrev:Libor Hudacek (C) nyss släppt av Öreko. Finns det någon chans/risk att han hamnar här för att bredda C-sidan?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
Han har väl varit skadad under en rätt lång tid på sistone?Lee Harvey Oswald skrev: "glida-med-spelare" i DIF.
(eller så VILL jag inte att han är en glidare...)
Jag hoppas att vi kan få ut ett år till. Första gången i sitt liv han lirar på stor rink, gör det ändå bra. Tror att det bara kan bli bättre. Gillar hans stil!DIFtomppa skrev:Kan vi hoppas på att Borque förlänger med 1 år till?
Och som Landeskog m fl. Har sagt. Fullblodsproffs!
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Om Burkens vinnarskalle har endast SHL och inget OS att kämpa för
så tror jag att han skulle ge ennu mer helt klart !
så tror jag att han skulle ge ennu mer helt klart !
Dennis Rasmussen på waivers. Hugger Jocke om han blir skickad till AHL?
”Rasmussen’s first preference is to remain in NHL and, if claimed on waivers, he’d be happy to go to whomever claims him. But he would rather go home to SWE than play in AHL. Because a transfer window to SWE closes prior to NHL trade deadline, now may be good time for him to go.”
”Rasmussen’s first preference is to remain in NHL and, if claimed on waivers, he’d be happy to go to whomever claims him. But he would rather go home to SWE than play in AHL. Because a transfer window to SWE closes prior to NHL trade deadline, now may be good time for him to go.”