Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Pogue Mahone »

vad menar folk med "krav på vilken roll han ska ha"? man kan väl fan inte ha krav på att man ska få spela i en offensiv formation om det visar sig att man inte klarar av det?? fattar inte det där. förklara ngn...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Pogue Mahone skrev:vad menar folk med "krav på vilken roll han ska ha"? man kan väl fan inte ha krav på att man ska få spela i en offensiv formation om det visar sig att man inte klarar av det?? fattar inte det där. förklara ngn...
Krav och krav?
Jag har bara sett att han säger att han bryr sig om vilken roll han kommer få. Men inget om att han kräver! Eller förstod jag dig fel?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

ciirree skrev:
Pogue Mahone skrev:vad menar folk med "krav på vilken roll han ska ha"? man kan väl fan inte ha krav på att man ska få spela i en offensiv formation om det visar sig att man inte klarar av det?? fattar inte det där. förklara ngn...
Krav och krav?
Jag har bara sett att han säger att han bryr sig om vilken roll han kommer få. Men inget om att han kräver! Eller förstod jag dig fel?
Tyckte jag läste att folk skrev det. my bad kanske. Men man får fan den rollen man förtjänar! Gör man något bra så får man fortsätta tills någon annan gör det bättre. Något annat kan man väl inte förvänta sig? eller...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

På tal om annat: Solna gör sin första värvning - poängsprutan Marcus Jonsson

Undra vad folk skulle säga om vi värvade honom
Berra

Inlägg av Berra »

Vikas skrev:På tal om annat: Solna gör sin första värvning - poängsprutan Marcus Jonsson

Då skulle det bli reaktioner i still med andra världskrigets utbrott.

Varför undrar du? Vi är inte någon patetisk solnaförening som huserar i HA, vi kan ju ha högre krav än så? :wink:
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vikas skrev:På tal om annat: Solna gör sin första värvning - poängsprutan Marcus Jonsson

Snillen på difhockey. Ganska irrelevant med tanke på att han har styrkan i en annan del av hockeyn än just poäng.

Å andra sidan bryr jag mig föga, nu håller vi oss till DIF..
Spela fult
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

diftobbe89 skrev: Snillen på difhockey. Ganska irrelevant med tanke på att han har styrkan i en annan del av hockeyn än just poäng.

Å andra sidan bryr jag mig föga, nu håller vi oss till DIF..
Jaja, vi vet alla vad rollspelare tillför i ett lag.

Var mer en pik till alla som fasar över att vi inte plockat in 5 stycken spetsspelare med 2p i snitt per match.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

En stabil HA-klubb är väldigt intresserade av en av mina absoluta forwardsfavoriter som inte verkar få stanna hos oss. Känns förjävligt, ge honom NÅN roll bara. Fan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SkönaDjurgårn skrev:En stabil HA-klubb är väldigt intresserade av en av mina absoluta forwardsfavoriter som inte verkar få stanna hos oss. Känns förjävligt, ge honom NÅN roll bara. Fan.
Vem och vilken klubb?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur mycket kan John Hughes producera i SHL? Extremt bra statistik i Österrike där han till slut fick sparken pga disciplinära problem (festade natten innan match i slutspelet).

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11254
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Lördagsmorgon och det börjar kännas jobbigt nu då dagarna går utan vare sig förlängningar eller nyförvärv.

Satt och kikade på resan hem till shl inatt igen, kändes vemodigt att många av mina favoriter från förra året inte kommer finnas med nästa säsong..! Även om vissa kanske inte håller rent spelmässigt i shl kommer jag sakna deras personligheter och inställning! Och deras kärlek till oss supportrar

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Läste i en annan tråd att vi sålt 800 backar på en månad. Hur många har vi köpt? Deilert är ju en retur.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

minalman skrev:Läste i en annan tråd att vi sålt 800 backar på en månad. Hur många har vi köpt? Deilert är ju en retur.
Börjar bli trångt på bänken...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Måndag snart. Längtar. Första samlingen med truppen lär väl ge en ny nyhet så man slipper Sky(inter)view -.-
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag är lika frusterad som många andra över den synbara stiltjen. Jag kan dock garantera att det jobbas hårt i kulisserna både vad avser att få till en realistisk budget och att knyta upp bra spelare. Personligen tycker jag att det är bra och klokt att DIF arbetar igenom budgeten och inte "fläskar på" med pengar som inte finns.

I det läge föreningen befinner sig gäller det att vara försiktig med pengarna, bygga en bas för framtiden och värva smart. Kansliet och styrelsen arbetar stenhårt med allt detta. Vi kommer inte att ha den dyraste, mest stjärnspäckade eller "på pappret" starkaste truppen - det kan alla redan nu ställa sig in på. Jag tycker att Challe föra säsongen bevisade att han kan värva smart och bygga något starkt med begränsade resurser. Det är både förlängningar och värvningar på gång det kan vi vara säkra på.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Låst