Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Thomas Alexandersson:
Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt.
Låter vettigt. Tackar inte nej till Mackan, Jimmie, Fimpen eller DT i allsvenskan. Med lägre löner och annan offensiv avlastning självfallet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Skriver Tellan på så är det ett steg i att få de "äldre" att skriva på också. Moment 22? ;)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Crashmash skrev:Skriver Tellan på så är det ett steg i att få de "äldre" att skriva på också. Moment 22? ;)
Eller så snackar dom bara med varandra och skriver på tillsammans :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Angående Fernholm.. Vågar man hoppas där? vad tror ni?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Harold Camping skrev:Angående Fernholm.. Vågar man hoppas där? vad tror ni?
Sägs att det står mellan oss och Modo. Väljer han oss är allt förlåtet. Då visar han verkligen upp sitt DIF-hjärta som han säger att han har. Landslagsback i allsvenskan... Ja, tack.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Expert.
Harold Camping

Jim Morrison skrev:
Harold Camping skrev:Angående Fernholm.. Vågar man hoppas där? vad tror ni?
Sägs att det står mellan oss och Modo. Väljer han oss är allt förlåtet. Då visar han verkligen upp sitt DIF-hjärta som han säger att han har. Landslagsback i allsvenskan... Ja, tack.
Faktiskt. Skulle ju vara Allsvenskans bästa back med DT.
Harold Camping

SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.

Tror du? han har ju velat hem till DIF en längre tid och nu har han ju chansen att verkligen få visa att han vill spela här.

Men som du säger så blir det nog inte så tyvärr, men större under har skett.
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

John Terry skrev:
Andy skrev:Vi behöver ju lite breddspelare också och vår ekonomiska verklighet såväl som att vi skall spela i Allsvenskan gör ju att vi kanske bör tänka lite annorlunda och leta på lite andra håll än tidigare.

Någon som har koll på Daniel Despotovic? Stor stark, gnuggar på, skjuter höger och har ett grymt spelsinne enligt en person jag känner som har kolla på Div1. Dessutom levererat mer än 70 poäng denna sässong.

Kan det vara något?
Haha, kikade lite på honom idag (googlade), tydligen tveksam karaktär. Lat. M.m. Om det stämmer vet jag inte såklart.
Eftersom jag numera bor i Mariestad så har det blivit en hel del Division 1-hockey de senaste säsongerna. Daniel Despotovic spelade i Mariestad BoIS för två säsonger sedan tror jag det var och värvades för att göra en del poäng. Han blev en större flopp och bänkades mestadels, såg allmänt seg och lat ut på isen, så honom kan vi stryka direkt!
AktivSittplatsare

Inlägg av AktivSittplatsare »

"Spelare med hjärta" med mera brukar ju kunna tillskrivas nån i slutet av karriären som kanske redan rotat sig i Stockholm med familj och därför kan kan tänka sig att runda av det hela i laget i sitt hjärta.

De yngre är ju trots allt yrkesidrottsmän som har en karriär och en försörjning att tänka på. Och för dessa tror jag att viljan och längtan att tävla på så hög nivå som möjligt är det som lockar. De flesta kommer välja ES för HA, precis som att de flesta skulle välja NHL/KHL för ES.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
gaspo

Inlägg av gaspo »

Blir sjukt less på erat daltande med Fernholm. Antingen kommer han hem o spelar för en piss lön. Visar att han svek sjukt när han stack till LHC eller nä fan jag vill inte se han i DIF tröja. Han o Thomas Johansson har inget med DIF att göra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Spekulation eller vet du något?
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

John Terry skrev:
Andy skrev:Vi behöver ju lite breddspelare också och vår ekonomiska verklighet såväl som att vi skall spela i Allsvenskan gör ju att vi kanske bör tänka lite annorlunda och leta på lite andra håll än tidigare.

Någon som har koll på Daniel Despotovic? Stor stark, gnuggar på, skjuter höger och har ett grymt spelsinne enligt en person jag känner som har kolla på Div1. Dessutom levererat mer än 70 poäng denna sässong.

Kan det vara något?
Haha, kikade lite på honom idag (googlade), tydligen tveksam karaktär. Lat. M.m. Om det stämmer vet jag inte såklart.
Det där får man alltid höra om honom, det där är gamla rykten från folk som förmodligen inte har nån koll. Det hade inte jag heller för ett år sen, men jag kan intyga att han är en rolig och glad kille som bidrar med 100% skön stämning i truppen. Han gillar att synas och höras både på och av isen, klart det finns folk som kan störa sig, men i vår trupp var han en centralfigur. Han slutade på 71 poäng och +30 denna säsong. Tror han satte 6 av 8 straffar också. Så hans stats talar för sig själva.

SebBrodin skrev: Eftersom jag numera bor i Mariestad så har det blivit en hel del Division 1-hockey de senaste säsongerna. Daniel Despotovic spelade i Mariestad BoIS för två säsonger sedan tror jag det var och värvades för att göra en del poäng. Han blev en större flopp och bänkades mestadels, såg allmänt seg och lat ut på isen, så honom kan vi stryka direkt!
I Mariestad stämmer det att han inte producerade, varför vet inte jag. Men året innan vann han poängligan i Allettan Norra med Asplöven och i år producerade han mer än någonsin. Vad som är fel i Mariestad kan man ju undra. Sen har jag också svårt att se hon om i ett Allsvenskt topplag så här snabbt, men med lite anpassning så.
Senast redigerad av fillefilander den 2012-04-09 20:23:03, redigerad totalt 2 gång.
Harold Camping

gaspo skrev:Blir sjukt less på erat daltande med Fernholm. Antingen kommer han hem o spelar för en piss lön. Visar att han svek sjukt när han stack till LHC eller nä fan jag vill inte se han i DIF tröja. Han o Thomas Johansson har inget med DIF att göra.
Vadå " erat " daltande?

Det enda jag vill är att han spelar i DIF för att han är en bra hockeyspelare.

Tror du jag har personlig kontakt med honom och ber han spela för en påse pimpim?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Spekulation eller vet du något?
Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.
Expert.
Låst