SirDIFalot skrev:Är det bara jag som får känslan av att han backar lite kring hur hotfullt det egentligen var?
Känns som det va? Tolkar den intervjun som så, att det inte framkommit några riktiga hot, i den mening man tänker hot, i det här sammanhanget. Illa i så fall.
När hela händelsen brakade ut så lät det som att han hade blivit hotad till livet eller att det skulle få några såna konsekvenser. Nu var det "Fansen kan vända sig emot dig" "du kan tvingas avgå".
Synd att detta inte kunde skötas lite snyggare och därmed fått lite mindre rubriker och lite färre presskonferensen och moralpanik överallt.
Jag upplever det som att MP och TJ båda hade stora problem med att det i klubbens omedelbara närhet finns personer som påverkar verksamheten på ett icke demokratiskt sätt. Visst, båda var fullt medvetna om deras existens när de antog utmaningen men det kan ju vara så att bägaren till slut rann över, att energin inte längre räckte till. Vissa tycker kanske att man kan diskutera nivån på hoten, men det ska inte vara så att det ingår i en managers arbetsbeskriving att ta emot hot, att det är nåt man bör räkna med för att få ut sin lön. Det bör rimligtvis vara nolltolerans mot allt sånt agerande.
Och hur tänkte de tre vise männen när de hotade med att MP skulle bli tvungen att gå vid en ev förlust? Vad var deras plan B när det gäller rekrytering? Svaret är att de som hotar aldrig är intresserade av att bygga, bara att riva.
Boharta skrev:Jag upplever det som att MP och TJ båda hade stora problem med att det i klubbens omedelbara närhet finns personer som påverkar verksamheten på ett icke demokratiskt sätt. Visst, båda var fullt medvetna om deras existens när de antog utmaningen men det kan ju vara så att bägaren till slut rann över, att energin inte längre räckte till. Vissa tycker kanske att man kan diskutera nivån på hoten, men det ska inte vara så att det ingår i en managers arbetsbeskriving att ta emot hot, att det är nåt man bör räkna med för att få ut sin lön. Det bör rimligtvis vara nolltolerans mot allt sånt agerande.
Och hur tänkte de tre vise männen när de hotade med att MP skulle bli tvungen att gå vid en ev förlust? Vad var deras plan B när det gäller rekrytering? Svaret är att de som hotar aldrig är intresserade av att bygga, bara att riva.
Håller med i allt du skriver. Intressant annars att folk verkar misstro en av Djurgårdens stora hjältar genom tiderna. Han säger ju i Expressen precis hur hoten har framförts. Nu väljer folk alltså att ge DFG tolkningsföreträde. Det låter ju som att hoten låtit ungefär så här, och det är väl hot om något.
"Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet."
Grejen är bara att, har det sagts.. "Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet."
Så förstår jag inte anledningen att göra en sån här massvis grej av det. När nyheten kom ut så verkade det ju vara konkreta hot. Typ "om inte du gör såhär, så händer det här med dig och din familj" vilket skapade denna enorma storm.
Är det bara det som MP sagt till Expressen så är det ju mer att han avgått för att han känner att han inte har supportrarna stöd längre. Jag tycker det här kunde skötas mycket bättre och snyggare utan att behöva skapa så mycket problem för Djurgården. Om nu MP hade tappat orken och motivationen som till stor del säkerligen har att göra med hans sportsliga misslyckande. Nu kastade man DIF och dess supportrar under bussen onödigt mycket.
Då framkommer det svart på vitt här att några regelrätta hot alltså inte förekommit, om han nu inte undviker att berätta om de mest hotfulla delarna. Att en supporter säger till en tränare att den måste avgå på lördag om det inte blir vinst är den supportens uppfattning och frustration, inte ett hot. Jag är dock lite tveksam kring det här att supportrarna kan komma så nära spelarna och tränaren på träning.
Jag tror folk hade förstått MP om han hade sagt att pressen blev för stor pga det här. Supportrar började höra av sig och sätta press på honom, att det gick ut över arbetet och han hade svårt att få motivation osv. Men att gå ut och säga att det förekommit hot från supportrar när det själva verket inte har det (om han nu inte undanhåller något) är ju inte särskilt snyggt skött från MPs sida.
Tommy Jakobsson är en helt annan historia. Det är illa nog att en tränare avgår, men att ordförande gör det i samma veva är att äventyra klubben på både kort och lång sikt. Hade han velat markera mot det här skulle han sagt att han avgår efter säsongen är slut. Det här blev för mycket för Djurgården Fotboll.
Det ska bli intressant att se vad som händer med polisanmälan. MP säger "det där är ett hot för mig" och hänvisar till "Du borde nog avgå om vi förlorar på lördag" aaa joo..
Det kan dom bli väl aldrig bli dömda för? Eller kanske med tanke på hypen kring allt det här. Vore märkligt med Reinfeldt PK och hela det här pådraget utan att det blev några konsekvenser.
SirDIFalot skrev:Grejen är bara att, har det sagts.. "Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet."
Så förstår jag inte anledningen att göra en sån här massvis grej av det. När nyheten kom ut så verkade det ju vara konkreta hot. Typ "om inte du gör såhär, så händer det här med dig och din familj" vilket skapade denna enorma storm.
Är det bara det som MP sagt till Expressen så är det ju mer att han avgått för att han känner att han inte har supportrarna stöd längre. Jag tycker det här kunde skötas mycket bättre och snyggare utan att behöva skapa så mycket problem för Djurgården. Om nu MP hade tappat orken och motivationen som till stor del säkerligen har att göra med hans sportsliga misslyckande. Nu kastade man DIF och dess supportrar under bussen onödigt mycket.
Det där är ett förtäckt hot. Sen är det ju skillnad om Anna, 75, säger det eller om det framförs av tre killar med en helt annan framtoning. Om du bara öppnar tidningarna och läser lite så ser du att det är precis såna här hot folk kommer med, men inte kan fällas för eftersom de är smarta nog att inte uttala dem konkret. Självklart väntar man inte på att någon faktiskt står utanför ens hus, utan då gör man som MP avgår. Helt rätt av honom.
Alltså, vi hade nog haft många tränare som avgått pga hot om de ska göra det så fort de får höra från någon supporter att de kanske borde avgå. Det är ju verkligen inte att hota någon. Du tränar Djurgårdens IF. Det kommer alltid finnas folk som tycker att du inte är rätt man för jobbet och du kommer få råka höra sånt emellanåt.
För några år sedan var det 60-70 pers på en träning, nu var det tre stycken. Rätt eller fel att besöka träningen för att få svar? Jag tycker det är onödigt. Men DIF fotboll har öppna träningar. Medvetet val. DIF hockey har stängda träningar. Om DIF fotboll har ändrat sig gällande att supportrar är välkomna på träningarna så är det väl bara att stänga dom.
Boharta skrev:Jag upplever det som att MP och TJ båda hade stora problem med att det i klubbens omedelbara närhet finns personer som påverkar verksamheten på ett icke demokratiskt sätt. Visst, båda var fullt medvetna om deras existens när de antog utmaningen men det kan ju vara så att bägaren till slut rann över, att energin inte längre räckte till. Vissa tycker kanske att man kan diskutera nivån på hoten, men det ska inte vara så att det ingår i en managers arbetsbeskriving att ta emot hot, att det är nåt man bör räkna med för att få ut sin lön. Det bör rimligtvis vara nolltolerans mot allt sånt agerande.
Håller med i allt du skriver. Intressant annars att folk verkar misstro en av Djurgårdens stora hjältar genom tiderna. Han säger ju i Expressen precis hur hoten har framförts. Nu väljer folk alltså att ge DFG tolkningsföreträde. Det låter ju som att hoten låtit ungefär så här, och det är väl hot om något.
"Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet."
Exakt. Nu är det helt plötsligt MPs ansvar att avgå på ett snyggt sätt för att inte skada klubben. Jag är ledsen, men vem tror ni vill jobba i DIF nu? Vilken Djurgårdsprofil ska vi pissa på härnäst? Det var rätt nära att Challe fick göra samma resa i vintras. Och just här har vi det största problemet i vår förening.
De blir förmodligen inte dömda. Med tanke på att det inte är hot nog att gå in till någon med HA väst och "trevligt" påpeka att man bör agera på visst sätt så bör inte detta heller bli olaga hot.
Det är emellertid helt ointressant. Det som är intressant är att en tränare för DIF känt sådant obehag att han inte vill fortsätta. Med sådana incidenter kommer DIF aldrig att kunna bygga nåt bra eller stort. Sponsorerna vill inte förknippas med skiten. Föreningen åker än längre ned i skiten. Och hjältarna går ut i pressen och vill ha en ursäkt....
Tappar fan tron på mänskligheten när folk kallar Magnus en "fegis" för att det här "Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet." tydligen inte är ett hot.
Snälla. Har ni barn? Har ni en familj ni värnar om? Tänk om MP hade varit kvar samtidigt som Djurgården förlorar matchen. Tänk ifall ett gäng "djurgårdare" knackar på MP's dörr dagen efter och hotar hela familjen. Jag och min familj har själv varit under hot. Det är INTE roligt alls. Det är ett HELVETE.. Man blir skärrad.
Klart som fan det är förståeligt att han avgår. Det skall inte vara några om eller men. Man skall bara inte ta en sådan risk.
Hoppas idioterna får flera tusen i böter. Men som vanligt är Sveriges lagar och poliser ett skämt. Ingenting kommer att hända.
Senast redigerad av Godnoken den 2013-04-29 07:56:09, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Det kommer att finnas en längre intervju med MP i dagens Sport Expressen, kanske klarnar bilden en aning då.
Vad som än hände och hur det än gick till så känns timingen för det hela väldigt olycklig. Vi har mött Helsingborg och Elfsborg borta. Även om det inte sett bra ut så är det knappast matcher som man kan kräva att vi ska vinna. Sen har vi en avbruten match som vi inte vet hur den slutar. BP hemma är en match där vi ska ta 3p, vilket vi inte lyckades med och det var inte bra. Men den stora ödesmatchen var Syrianska. Därför känns det här så otroligt onödigt.
Lägg därtill att vi faktiskt är med och spelar om en chans att komma ut i Europa. Även om jag är riktigt besviken på säsongsstarten så är det för tidigt att kasta in handduken. Eller päronet för den delen.
Tappar fan tron på mänskligheten när folk kallar Magnus en "fegis" för att det här "Vinn på lördag. Annars är alla emot dig. Och förlorar ni bör du nog avgå... bara så du vet." tydligen inte är ett hot.
Snälla. Har ni barn? Har ni en familj ni värnar om? Tänk om MP hade varit kvar samtidigt som Djurgården förlorar matchen. Tänk ifall ett gäng "djurgårdare" knackar på MP's dörr dagen efter och hotar hela familjen. Jag och min familj har själv varit under hot. Det är INTE roligt alls. Det är ett HELVETE.. Man blir skärrad.
Klart som fan det är förståeligt att han avgår. Det skall inte vara några om eller men.
Visst. Men han hade kunnat kalla det "Jag känner inte längre att jag har medlemmarnas förtroende som manager för Djurgårdens IF" istället för att säga att han och hans familj blivit hotad när det i själv verket inte var så. MP har ju sagt vad som sades och det där är ju inget hot. Dom har ju inte uttryckt att något kommer hända honom om han inte vinner.
Godnoken skrev:Är du seriös? Säg den texten i en annan ton så är det ett hot.
Nej, jag tycker inte det där är ett hot. Hade dom sagt att det här och det här kan/kommer hända din familj om.. Då visst. Men jag tycker inte han har några ursäkter för att ha skapat denna cirkus och kastar DIF och dess supportrar under bussen på det här sättet.