Han var ingen direkt favorit hos mig, men det är naturligtvis tråkigt när någon lägger av på grund av skador. Önskar han all lycka och framgång i det vanliga livet.
Ja, tack då Edvin.
Hoppas att Järlefelt och dom andra fick veta detta tidigare, så att dom kunna sätta igång en sökning redan. För jag tror dessvärre inte att vi kan ersätta honom med en av våra eminenta juniorer.
Jaha, där fick Fryléns fjolårssäsong en förklaring. Synd att han inte kunde göra sig själv rättvisa, en Frylén i 2001-form hade varit otroligt värdefull för det här unga laget.
Blir intressant att se om Edvin ersätts. Nu har vi i princip 4 etablerade backar, en allsvensk 22-åring och två juniorer längst bak tills dess att Schneider dyker upp i oktober. Det känns rätt så tunnt, speciellt med tanke på målvaktssituationen.
Emil svelander skrev:Eftersom Edvin lovordats så mycket bör ju inte sportkommitén nöja sig med att ta upp en junior. Vad sägs om Lintner?
Föredrar att Dave Schneider får ett helårs- istället för artistkontrakt och ansluter direkt till truppen. DIF har i nuläget åtta backar att tillgå, något som borde räcka (förutsatt att Ronnie eller Ragge inte är småskadade).
Detta klan väl knppast slagit ner som en bomb att Frylens skada kunde inebära slutet på hans karriär. Tråkigt för killen personligen, men med största säkerhet bra för DIF med tanke på hur spelaren ifråga presterade förra säsongen.
Frågan hur man skall göra med den "öppna platsen" är dock intressant. Att få hit David S direkt är ju ett hett alternativ, men frågan är om detta är det smartaste alternativet? Ronnie och Ragge tenderar att gå sönder med jämna mellanrum så det kanske behövs en back till i laget under alla förhållanden.
Vidare måste man räkna på vad det skulle kosta oss extra att ta DAvid S hit direkt. Blir kostnaderna för detta väldigt högt kanske det är mer lönsamt för föreningen att plocka in en spelare till.
Min bedömning i dagsläget är i alla fall att ha lite is i magen och se om det finns några backar av intrese ute på marknaden. Kan man få någon vettig slå till annars är det lika bra att låta Schneider komma hit direkt.
Det jag absolut inte vill se är en dyr panikvärvning av en medelmåttig spelare.
Avslutningvis har jafg en fråga till; Varför väljer man inte att ge en spelare som Schneider en stor sign on fee? Detta upplägg kör ju fotbollen med för att på detta sätt kunna betala mera pengar till spelaren och mindre skatt till staten. Nåväl måste väl vara någt jag missat här antar jag.
Kall-El skrev:Frågan hur man skall göra med den "öppna platsen" är dock intressant. Att få hit David S direkt är ju ett hett alternativ, men frågan är om detta är det smartaste alternativet? Ronnie och Ragge tenderar att gå sönder med jämna mellanrum så det kanske behövs en back till i laget under alla förhållanden.
Mycket beror sannolikt på hur Alexander Deilert och Alexander Urbom klarar sig på träningsmatcherna. Det verkar som om ledningen är relativt klar över Niklas Andersson och Oscar Eklunds förmåga. Förmodar att DIF fattar ett beslut om två veckor efter att ha kunna studera närmare hur nämnda 2*Alexander klarar av det högre tempot i A-laget.
För övrigt blir det intressant om även Alexander Fältström flyttas upp nästa år, eftersom DIF sannolikt kommer att ha fyra Niklas och tre Alexander i A-laget.
Trist för Edwin men skall vi vara ärliga så ger detta DIF chansen att förstärka sitt försvar genom ännu en ny back.
Nu tycker jag DIF kan chansa lite och vänta och se vad som kan bli ledigt då NHL klubbarna satt sina trupper.
Men självklart om det dyker upp något riktigt bra innan dess så skall man slå till.