Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Faan vet om det inte är fler "bondelag" i SHL?
Ja och nästa år är det följande områden representerade i AS.

Stockholm
Norrköping
Västerås
Uppsala
Södertälje
Malmö
Härnösand/Sundsvall
Umeå
Ängelholm
Mora
Karlskrona
Oskarshamn
Karlskoga
Haparanda

Det är en potentiell jättesuccé för hockeyallsvenskan och det är frågan om inte den potentiella publiken i AS är större än för SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tror det i alla fall.

Inte minst då eftersom matcherna dessutom kommer gälla mycket mer i den serien.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Berodde vändningen på Säcken, eller på att den gamla spelarbussen brann upp?
Det lär vi aldrig få veta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Samtidigt som det är så otroligt skönt att lämna den här serien så måste jag ändå säga att jag lämnar den (förhoppningsvis för gott) med en nyvunnen respekt. Allsvenskan är en bra hockeyliga och stundtals så spelas det underhållande ishockey. Ska nog hålla ett getöga på den här serien nästkommande år.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

minalman skrev:Berodde vändningen på Säcken, eller på att den gamla spelarbussen brann upp?
Säkert svedjebränningen av spelarbussen, Zabel styrde skutan fortfarande i två av dom där nio i rad vinsterna. ;)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Snart dags att stänga den här tråden tycker jag. För alltid! 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Henke_F skrev:
minalman skrev:Berodde vändningen på Säcken, eller på att den gamla spelarbussen brann upp?
Säkert svedjebränningen av spelarbussen, Zabel styrde skutan fortfarande i två av dom där nio i rad vinsterna. ;)
Garanterat Rockys förutsägelse som vägt tyngst.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Edin skrev:Samtidigt som det är så otroligt skönt att lämna den här serien så måste jag ändå säga att jag lämnar den (förhoppningsvis för gott) med en nyvunnen respekt. Allsvenskan är en bra hockeyliga och stundtals så spelas det underhållande ishockey. Ska nog hålla ett getöga på den här serien nästkommande år.
Yes.

Hockeyallsvenskan är flera gånger mer intim än SHL är. Till stor del tack vare Viasat.

Spelas en fröjdig ishockey som ofta är rolig att se på även om det ibland går för fort för spelarna. Det är lite som att titta på juniorhockey, fast ändå inte.

Det låter jävligt konstigt, men vi missar ju förmodligen Hockeyallsvenskans absolut bästa säsong någonsin också. Hur många publiklag finns inte där nere 14/15. Hur stora satsningar kommer lagen inte ta för att nå SHL? Det kommer bli helt sjukt.

I en drömvärld kan Viasat i framtiden ta över SHL och CMORE ta Hockeyallsvenskan (helst nu).

Förresten, ingen som tänkt skapa en "Säsongen 13/14 summerad"-tråd? Har för mig det har varit såna tidigare år. :)
25/4-2025
S. Skuggan

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av S. Skuggan »

Innan tråden stängs och jag fortfarande har glädje kvar från Hovet igår, vill jag som mången annan tacka för att jag kunnat dela sorger och glädje i det här rummet. Det är som det också skrivits redan hockeyabstinens, ingen match i morgon, i övermorgon eller om en vecka. Känner lite som Minalman (tror jag det var) att jag får börja kika på bioannonser, för att möjligen stilla något behov, men det är tveksamt att det kommer hjälpa.
Så får njuta vidare av gårdagens rus, men abstinensen lurar runt hörnet. Lite forumläsning blir det men riktiga matchtrådar kan svårligen ersättas av den lilla spänning som finns i " Silly" -tråden, under uppehållet.
Tack för säsongen13/14, alla, laget och DIF, i sorg, motgång samt glädje.
Stora Skuggan
Isabo

Inlägg av Isabo »

Är det någon som minns vem som sade om de sista minuterna av Rögl-DIF (0-5) i sista omgången av Allsvenskan? nåt i stil med "titta och njut, detta är nog de sista minuterna vi får se DIF spela i Allsvenskan på ett tag". Stämmer ju verkligen med facit i hand :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Challe Berglund har fått tagit så otroligt mycket skit, men hans prestation denna säsong är verkligen sjukt bra. Kan inte varit lätt att sparka Zabel och de sena värvningarna hade verkligen fingertoppskänsla.
Tony Zabel byggde grunden till att vi nu är där vi ska, SHL. Han förtjänar faktiskt lika mycket hyll som Säcken.
Stefan Nyman vilket jobb han gör med våran defensiv. Tänk vilken skillnad det var på försvarsspelet i November mot vad vi presterade bakåt i April.
Säcken - VILKEN KUNG. Han använde det Tony byggde upp och gjorde det ännu bättre. Utan säcken hade vi inte spelat SHL nästa år tror jag.

Alla spelare - De har skrivit in sig i DIFs historieböcker och förtjänar alla hyllningar. Vi hade kanske det inte starkaste spelarmaterialet spelare för spelare men vilken lagseger detta är!

Alla supportrar - Vi ska hylla oss själva något otroligt mycket. Vi har snittat över 6000 båda åren i Allsvenskan och det är RIKTIGT BRA! Kom vi inte t.o.m. 3a i publikligan inräknat med alla SHL-lag? Vi är fan bäst. Vi förtjänar detta.

Sen har vi några andra hjältar som inte har varit involverade i DIF i år.

Mats Bäcklin gjorde sin plikt som ständig medlem i Djurgårdens IF.
Franzén visade att han är DIF.
Daniel Rudslätt visade även han att han är DIF.

Vilken säsong vi har haft hörni, från att hela Hovet går bananas när domaren dömer bort ett solklart 2-2 mål i premiären så att han ändrar på beslutet till att vi får storma isen den 7 April året efter. Vi spelade slutspel i European Trophy och hade det överlägsna bästa stödet på plats.
Finns så sjukt mycket fint med denna säsong, livet är underbart.

Stort tack alla DIF-vänner som tillsammans varit på plats och stöttat laget i Allsvenskan trots att motståndet har varit Troja-Ljungby och Tingsryd. Vi är Djurgårdens IF allesammans.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Isabo skrev:Är det någon som minns vem som sade om de sista minuterna av Rögl-DIF (0-5) i sista omgången av Allsvenskan? nåt i stil med "titta och njut, detta är nog de sista minuterna vi får se DIF spela i Allsvenskan på ett tag". Stämmer ju verkligen med facit i hand :)
"Axel_K: Njut av dessa sista minuter, detta kan vara de sista minutrarna vi någonsin spelar i HockeyAllsvenskan!"

Speciellt "minutrarna" minns man blev en stor fråga i språktråden.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:
Isabo skrev:Är det någon som minns vem som sade om de sista minuterna av Rögl-DIF (0-5) i sista omgången av Allsvenskan? nåt i stil med "titta och njut, detta är nog de sista minuterna vi får se DIF spela i Allsvenskan på ett tag". Stämmer ju verkligen med facit i hand :)
"Axel_K: Njut av dessa sista minuter, detta kan vara de sista minutrarna vi någonsin spelar i HockeyAllsvenskan!"

Speciellt "minutrarna" minns man blev en stor fråga i språktråden.
Åh fan, var det jag? :lol:

Ganska pinsamt det där med "minutrarna", skyller på att jag böjde det som i "de sista metrarna i HA skulle det bli åka av! "

Både meterna och metrarna är korrekt dock så syftar "metrarna" på t.ex "de sista metrarna av detta lopp" medan "meterna" används när man talar om avstånd så som i "De 100 meterna från start till mål"

Skönt att jag hade rätt både när det kommer till det ovanstående samt när jag sa att 17p skulle räcka :wink:
Dock så trodde jag att laget på tredjeplatsen skulle hamna på 16p och ha bättre målskillnad än oss. Men det är irrelevant, 17p räckte och vi är i Elitserien nästa säsong!

Inb4 massa språkfel i denna post :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:
Edin skrev:Samtidigt som det är så otroligt skönt att lämna den här serien så måste jag ändå säga att jag lämnar den (förhoppningsvis för gott) med en nyvunnen respekt. Allsvenskan är en bra hockeyliga och stundtals så spelas det underhållande ishockey. Ska nog hålla ett getöga på den här serien nästkommande år.
Yes.

Hockeyallsvenskan är flera gånger mer intim än SHL är. Till stor del tack vare Viasat.

Spelas en fröjdig ishockey som ofta är rolig att se på även om det ibland går för fort för spelarna. Det är lite som att titta på juniorhockey, fast ändå inte.

Det låter jävligt konstigt, men vi missar ju förmodligen Hockeyallsvenskans absolut bästa säsong någonsin också. Hur många publiklag finns inte där nere 14/15. Hur stora satsningar kommer lagen inte ta för att nå SHL? Det kommer bli helt sjukt.

I en drömvärld kan Viasat i framtiden ta över SHL och CMORE ta Hockeyallsvenskan (helst nu).

Förresten, ingen som tänkt skapa en "Säsongen 13/14 summerad"-tråd? Har för mig det har varit såna tidigare år. :)
Håller med!

Nu väntar en liga där de första 10 lagen går till slutspel!!! Lag 11 och 12 får spela för sin överlevnad i serien.
Dessutom möter man några lag 3 gånger hemma och 2 borta!!
Kvartsfinaler och framåt i bäst av 7!!
Mycket som känns plast med SHL. Främsta orsaken att man försöker krama ur det som bara går ur folks plånböcker.

AS känns mer genuin. I allafall för mig som följt ishockeyn från mitten på 80-talet.
Då var det raka serier, de första 4 till slutspel. Semifinal bäst av 3 och finalen bäst av 5.

SHL har inte blivit en bättre produkt sista åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SHL har inte blivit en bättre produkt sista åren.
Fel!

I måndags kväll 7 april blev SHL en tio ggr bättre produkt.
Låst