Nix, han skrev väl på ett kontrakt mitt under säsongen?northbluestriped skrev:åberg har väll bara haft ett juniorkontrakt med oss vilet gör att han tekniskt tillhör J20, allt spel i A-laget är bara extra, tror jag det ärJim Morrison skrev:Har någon ett giltigt kontrakt med DIF just nu?Therocket1 skrev:Chanserna att Åberg spelar NHL till hösten är väldigt liten. Även om han skulle bli draftad i den första rundan så innebär inte det per automatik att han plockas över permanent. Däremot lär han garanterat få vara med på rookie camp och eventuellt också preseason camp men där tar det stopp. Dessutom så lär han nog bli draftad ganska sent i den första rundan (Efter val 15 skulle jag tippa på) och det betyder ju att han komma tillhöra en av de bättre klubbarna så att Åberg spelar i NHL nästa säsong är väldigt liten. Och så länge DIF har kontrakt med Åberg så kan varken Åberg eller NHL-laget säga så mycket, finns bara tre alternativ. NHL, AHL eller DIF.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Åberg, Gustafsson och Weigel signades alla samtidigt före säsongen.
http://www.youtube.com/watch?v=hSd5ijSf0Ag
http://www.youtube.com/watch?v=hSd5ijSf0Ag
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kan inte exakt svara på hur kontrakten ser ut för respektive spelare, men så vitt jag vet så gäller alla kontrakt även om man åker ur MEN det brukar alltid finnas någon eller några klausuler inskrivna hur man ska hantera kontrakten vid en nedflyttning, hur dessa klausuler ser ut kan jag svara på. Detta har varit praxis förut men hur det ser ut nuförtiden kan jag inte svara på.Jim Morrison skrev:Har någon ett giltigt kontrakt med DIF just nu?

Såpass, hoppas verkligen han blir kvar. Angående Connolly skulle det såklart vara intressant men ser hellre en forward av liknande klass. Johner, Otto, Weigel och Fimpen känns det som det blir och håller ändå bra för HA tror jag. Det är väl om Otto lägger av...
Den gällande tolkningen är väl snarare att INGA kontrakt är giltiga och att allt i så fall måste omförhandlas. Således består dagens trupp av Reideborn, Johner och spelare med juniorkontrakt.Therocket1 skrev:Jag kan inte exakt svara på hur kontrakten ser ut för respektive spelare, men så vitt jag vet så gäller alla kontrakt även om man åker ur MEN det brukar alltid finnas någon eller några klausuler inskrivna hur man ska hantera kontrakten vid en nedflyttning, hur dessa klausuler ser ut kan jag svara på. Detta har varit praxis förut men hur det ser ut nuförtiden kan jag inte svara på.Jim Morrison skrev:Har någon ett giltigt kontrakt med DIF just nu?
Se t.ex. http://www.bet365.com/news/sv/betting/i ... t-ogiltiga
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4623780.ab
Hoppas verkligen att Åberg stannar. Han har enorm potential med sitt skott och sin skridskoåkning. Med Linkan bredvid sig skulle han stänka dit balja på balja.
Senast redigerad av kaminor den 2012-04-09 19:03:46, redigerad totalt 1 gånger.
Sa dem inte för 1 vecka sen typ att alla kontrakten inte var giltiga längre efter dem åkt ner i AS ? Har då för mig att challe eller någon pratade om det i någon intervjuTherocket1 skrev:Jag kan inte exakt svara på hur kontrakten ser ut för respektive spelare, men så vitt jag vet så gäller alla kontrakt även om man åker ur MEN det brukar alltid finnas någon eller några klausuler inskrivna hur man ska hantera kontrakten vid en nedflyttning, hur dessa klausuler ser ut kan jag svara på. Detta har varit praxis förut men hur det ser ut nuförtiden kan jag inte svara på.Jim Morrison skrev:Har någon ett giltigt kontrakt med DIF just nu?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Så skrev Mikael Fahlander på twitter förut i alla fall.Mikael Fahlander ? @MikaelFahlander
0 spelare med giltiga kontrakt i DIF. Ouch. Vilka stannar med mycket lägre lön? De unga, riskerar de karriären genom att gå ner?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hörde rykten om att Otto och Mackan lägger skridskorna på hyllan...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Angående högt draftade som spelat i Allsvenskan är ju även Mikael Backlund ett sånt exempel. Tror inte att AS eller ES spelar så stor roll utan mer vart spelarna får mest istid.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Som sagt innan, Ekman Larsson, Berglund och Backlund blev alla draftade när dom redan spelade i allsvenskan. Det vore lite skillnad att bli draftad i första rundan när man spelar i elitserien - för att sedan nästa säsong flytta ned en division. Som deras förstaval!Jepe skrev:Angående högt draftade som spelat i Allsvenskan är ju även Mikael Backlund ett sånt exempel. Tror inte att AS eller ES spelar så stor roll utan mer vart spelarna får mest istid.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Om han producerat som han började säsongen absolut, men nu blev det inte många poäng efter skadan, inte ens mycket istid.Jim Morrison skrev:Som sagt innan, Ekman Larsson, Berglund och Backlund blev alla draftade när dom redan spelade i allsvenskan. Det vore lite skillnad att bli draftad i första rundan när man spelar i elitserien - för att sedan nästa säsong flytta ned en division. Som deras förstaval!Jepe skrev:Angående högt draftade som spelat i Allsvenskan är ju även Mikael Backlund ett sånt exempel. Tror inte att AS eller ES spelar så stor roll utan mer vart spelarna får mest istid.
- SirDIFalot
Ja, det tror jag faktiskt inte den NHL-klubben skulle gilla. Och vad dom rekommenderar/tycker/vill/kräver brukar spelaren ta till sig. Sedan har ju Åberg stundtals varit petad så sent som i kvalserien. Finns egentligen många anledningar för honom att lämna. Tyvärr.Jim Morrison skrev:Som sagt innan, Ekman Larsson, Berglund och Backlund blev alla draftade när dom redan spelade i allsvenskan. Det vore lite skillnad att bli draftad i första rundan när man spelar i elitserien - för att sedan nästa säsong flytta ned en division. Som deras förstaval!Jepe skrev:Angående högt draftade som spelat i Allsvenskan är ju även Mikael Backlund ett sånt exempel. Tror inte att AS eller ES spelar så stor roll utan mer vart spelarna får mest istid.
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kempe och Cehlin i Solna-tröja. Fy faaan skulle inte kännas bra.
Kempe i AIK kommer ALDRIG händaTessan skrev:Kempe och Cehlin i Solna-tröja. Fy faaan skulle inte kännas bra.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
Thomas Alexandersson:
Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt.
Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt.
Expert.