Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Erik Kloth skrev:Väldigt oroväckande att ALLT, precis ALLT i offensiv väg kommande säsong hänger på Bremberg/Hörnqvist.

Jäfmör detta med MoDos, Linköpings, HV:s och Frölundas trupper...

Dessutom hörde jag för en vecka sedan att Bremberg är väldigt besviken och "lack" på DIF-ledningen som inte ville bryta kontraktet. Linkan vill tydligen hellre lira ute i Europa än i DIF men "tvingas" kvar.

Vad gäller Hörnqvist är risken fortfarande stor att han försvinner då han under VM-turneringen imponerat ordentligt tillskillnad från bland andra Bäckström.
Bengan kommer INTE lämna Djurgården. Han har redan gjort klart för Nashville att han INTE skriver på något kontrakt om han inte lånas ut till Djurgården en säsong till.

Så det där snacket kan du lägga ner.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Remy Lebeau skrev:
Erik Kloth skrev:Väldigt oroväckande att ALLT, precis ALLT i offensiv väg kommande säsong hänger på Bremberg/Hörnqvist.

Jäfmör detta med MoDos, Linköpings, HV:s och Frölundas trupper...

Dessutom hörde jag för en vecka sedan att Bremberg är väldigt besviken och "lack" på DIF-ledningen som inte ville bryta kontraktet. Linkan vill tydligen hellre lira ute i Europa än i DIF men "tvingas" kvar.

Vad gäller Hörnqvist är risken fortfarande stor att han försvinner då han under VM-turneringen imponerat ordentligt tillskillnad från bland andra Bäckström.
Bengan kommer INTE lämna Djurgården. Han har redan gjort klart för Nashville att han INTE skriver på något kontrakt om han inte lånas ut till Djurgården en säsong till.

Så det där snacket kan du lägga ner.
Helt rätt, och vem har startat ryktena om att Bremberg inte är sams med ledningen längre? Inte är det han ialla fall. ES bästa spelare förra säsongen, tror på fan att många vill åt honom och försöka få till ett riktigt bråk mellan honom och ledningen bara för att kunna komma åt honom lättare...
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

pekka21 skrev:
kungK2 skrev: I övrigt verkar det hända lite kring laget med flytt till hovet, lansering av säsongsplåtar, samarbetsavtal osv men ack så tyst kring spelare. Ska man tolka det som att man bearbetar på en riktig bomb under VM eller är det panikletande i det tysta? Dessvärre lutar det väl åt det senare men kunde de hitta Jiri sent på säsongen ska det nog gå att gräva fram något roligt
Själv ser jag det som positivt att inget läcker ut som det ibland kan göra lite då och då.
Absolut, jag håller med. Ska vi ha chansen att värva något intressant så är det förmodligen bara bra om det hålls i det tysta så länge som möjligt.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

stolpskott skrev:
Algot2003 skrev:
fd skuggan skrev:
Remy Lebeau skrev:
Det där låter mindre bra. Får verkligen hoppas att DIF värvar någon så att vi kan göra oss av med honom.

...eller hoppas att han växer och blommar ut till den spelare som DIF såg när dom erbjöd honom kontrakt, för hans kanonsäsong i Bofors var absolut ingen tillfällighet. Han ÄR riktigt bra men måste hitta tillbaks till spelet han hade då.

Minns floppstämplade Linkan, som i ett par säsonger var direkt medioker innan han kom tillbaks till DIF igen.
Linkan ?? Har väl aldrig dirket floppat i DIF va ? Antar att du menar Ottosson som var direkt medioker i början men kom tillbaka som en storspelare ett par år senare.....
Han floppade ju i Malmö innan han kom tillbaka till DIF, det var väll så han skrev?
Japp ser det nu (måste varit sömnig tidigare i morse). Tar av mig hatten och ber om ursäkt.

Jag tolkar "tystnaden" från ledningen som att dom inte har nått stort på gång utan famlar i mörkret. Hoppas jag har fel :roll:

Vi måste verkligen in ha två klassbackar annars kan detta bli riktigt otäckt.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Algot2003 skrev:
stolpskott skrev:
Algot2003 skrev:
fd skuggan skrev:
Remy Lebeau skrev:
Det där låter mindre bra. Får verkligen hoppas att DIF värvar någon så att vi kan göra oss av med honom.

...eller hoppas att han växer och blommar ut till den spelare som DIF såg när dom erbjöd honom kontrakt, för hans kanonsäsong i Bofors var absolut ingen tillfällighet. Han ÄR riktigt bra men måste hitta tillbaks till spelet han hade då.

Minns floppstämplade Linkan, som i ett par säsonger var direkt medioker innan han kom tillbaks till DIF igen.
Linkan ?? Har väl aldrig dirket floppat i DIF va ? Antar att du menar Ottosson som var direkt medioker i början men kom tillbaka som en storspelare ett par år senare.....
Han floppade ju i Malmö innan han kom tillbaka till DIF, det var väll så han skrev?
Japp ser det nu (måste varit sömnig tidigare i morse). Tar av mig hatten och ber om ursäkt.

Jag tolkar "tystnaden" från ledningen som att dom inte har nått stort på gång utan famlar i mörkret. Hoppas jag har fel :roll:

Vi måste verkligen in ha två klassbackar annars kan detta bli riktigt otäckt.
Du kan nog bara räkna med EN eftersom att Jiri är klar!

Sitter fortfarande och hoppas på någon smaskig forward, har inte så höga förhoppningar dock.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Löfberg klar för rögle.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Bjurling_39!! källa??
Therocket1

Re: ...

Inlägg av Therocket1 »

blocco skrev:Bjurling_39!! källa??
http://www.roglebk.nu/A/2006inter/20070510CL.htm

Ett besök hos Rögles hemsida rekommenderas nästa gång. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: ...

Inlägg av Remy Lebeau »

blocco skrev:Bjurling_39!! källa??
Tog 10 sekunder att kolla upp.

http://www.roglebk.nu/

EDIT: Ett par sekunder långsam.
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Om man har tagit reda på något så kan man ju lika gärna lägga in länken annars ser jag ingen större andledning att lägga in informationen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Faan vad skönt att ryska hockeyförbundet vågar ha lite stake och vägrar skriva under NHL-avtalet. De vill att ett kontrakt skall gälla punkt slut samt få bättre betalt för sina spelare. Helt rätt. När skall svenska motsvarigheten våga stå upp för det viktigaste för svensk ishockeys framtid; bekämpa NHL med alla medel....
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Kommer inte hända så länge det sitter svenskar i förbundet, nä, ta in några ryssar i förbundet så blir det andra bullar redan till nästa säsong. :D
Bild
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Nä det kommer inte att hända så länge som förbundet prioriterar att få loss NHL-spelare till VM och OS, istället för att prioritera klubbarnas ekonomi.
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ryssarna kan ju vara tuffa dom har pengar det har inte vi.
Peter

Inlägg av Peter »

Kall-El skrev:Faan vad skönt att ryska hockeyförbundet vågar ha lite stake och vägrar skriva under NHL-avtalet. De vill att ett kontrakt skall gälla punkt slut samt få bättre betalt för sina spelare. Helt rätt. När skall svenska motsvarigheten våga stå upp för det viktigaste för svensk ishockeys framtid; bekämpa NHL med alla medel....
En stor nackdel med ryssarnas modell är att man inte kommer få en cent för kontraktslösa spelare. För att hindra att spelarna bara skriver ettårs-kontrakt och sen går gratis blir man nog tvungen att ha både ekonomi och kyla nog att våga bänka alla spelare som inte tidigt förlänger sina kontrakt. Vi såg ju hur positivt det mottogs när DIF Fotboll försökte sig på det ...

Vad vi verkligen skulle behöva är väldigt mycket högre straffavgifter när spelare som plockas över får spela i farmen. Då skulle man kanske kunna få stopp på ofoget att NHL chansvärvar hyffsade spelare i mängder utan att ES-klubbarna kan göra något åt saken. Att de riktigt stora stjärnorna lämnar varken kan eller ska vi hindra enl. mig. Med en fast pott som fördelas till alla som förlorar spelare skulle dessutom ersättningen för varje förlorad spelare stiga markant om antalet spelare som fick chansen på andra sidan pölen minskade.
Skriv svar